WRC08 - Svéd Rally/1 - Welcome
Az utóbbi években az időjárás többször is veszélybe sodorta az év egyetlen havas versenyét, de az utolsó pillanatban mindig történt valami, ami megmentette a futamot. Tavaly ugyan Norvégia is bekerült a világbajnoki sorozatba, de bármennyire pozitív is volt a másik skandináv ország bemutatkozása, idén Solberg szülőföldjén nem bőgnek fel a motorok.
A hómentes Monte-Carlo Rally után Svédország lesz az egyetlen jeges, havas erőpróba a 2008-as naptárban. Aki nem látta még a helyszínen ezt a futamot, annak nehéz elképzelnie, hogy lehet ez az egyik leggyorsabb versenye az esztendőnek. Időnként valóban hajmeresztő amit itt a versenyzők produkálnak. A hosszabb egyenesekben az autók végsebessége nem csak megközelíti, de el is érheti a 200km/h-t... Adhat némi biztonságérzetet amikor vastag és magas hófalak szegélyezik az út két oldalát, de az autóversenyzés átalakul bátorságpróbává, amikor csak jég van az úton hó nélkül. Persze az erdő és a fák ilyenkor is ott vannak...
A pilóták csak magukban, a pontos itinerben és a gumikban lévő kb. 300 darab szögben bízhatnak. Aki ment már ilyen gumikkal szerelt versenyautóval havon vagy jégen, az tudja, hogy az érzés torokszorító. Amikor a sok kis apró szög belekapaszkodik a talajba az autó hihetetlen gyorsulást produkál, ha pedig a fékre lépünk valódi trauma a lassulás.
Ha hinni lehet az időjósoknak, akkor a 2008-as Svéd Rally egy igazi gyönygyszeme lesz az esztendőnek. Ma és holnap esni fog a hó Karlstadban és a verseny rajtjáig további öt! napon számíthatunk ismétlődő havazásra. Bízzunk benne, hogy ez így lesz, mert akkor a skandináv pilóták olyan ostromot intéznek Loeb ellen, amire sokáig emlékezni fogunk.
Szólj hozzá!
Címkék: 2004 akció 2007 2008 xsara d.carlsson k.kolberg hyundai wrc swedish rally
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek