WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Ideális ívek Új-Zélandon

B. MAX

Új-Zéland Rally 2008 / SS10 / Te Akau South

Na ez egy jó cím! Izgalmas, érdekes és remélem végre azoknak is tudok különlegességgel szolgálni, akik egy kicsit érdektelennek tartották a korábbi bejegyzés fotózástechnikai fejtegetéseit. Itt és most belemegyünka a raliba! Jó mélyen. Terveim szerint ez egy olyan cikk lesz, ami közelebb hoz majd hozzátok néhány olyan apróságot, amivel sem a TV összefoglalókban sem pedig az újságokban nem találkozhattok.

Ez a verseny évek óta arról is nevezetes, hogy a győzelemért folyó harc az utolsó pillanatig kiélezett. Ezekben a feszült helyzetekben a hatalmas, és tökéletesen működő versenyzők mögötti gépezeteken kívüli, apró nüanszok hozzák el a dicsőséget vagy a bukást.

Ez idén sem volt másképp. Ezen a ponton még nem szeretnék nagyon előre szaladni és a végeredményre vonatkozóan észrevételeket tenni, de ha a következő pár kockát megnézitek figyelmesen és elolvassátok a versenyzői nyilatkozatokat, valamint azt a néhány észrevételt, amit szeretnék hozzáfűzni, szerintem egy-két új információval lesztek gazdagabbak. Vagy nem... :) Lássuk! 

Nagyon sok szó esett végig a verseny folyamán arról, hogy milyen nagy jelentősége van annak, hogy ki hányadiknak indul és mennyire tiszta pályán autózhat. Kedjük azzal, ami mindenki számára egyértelmű! Ez egy nagyon gyors verseny. Sok-sok 5. és 6. sebességi fokozatban teljesített kanyarral. Ez egy dolog. A másik dolog, hogy ezekben a kanyarokon milyen tempóval tudod átküldeni az autódat. Itt és most induljunk ki abból, hogy bátorságban és tudásban nincsenek nagy különbségek az első 3-5 helyezett között és az autók is egyformák. Ha a fizika törvényeire és az előbb említett egyenlőségre úgy tekintünk, mint egy matematikai ÁLLANDÓRA, akkor a verseny holtversennyel zárulna. Természetesen ez nem egy laboratórium, de csak tételezzük fel egy pillanatra. Van itt viszont valami, amivel mindenki számol, de biztosan senki sem kalkulálhat. Ez pedig egy olyan VÁLTOZÓ, amit az útviszonyok jelentenek. Az Új-Zéland Rally pályáit száraz körülmények között egy olyan finom és legfőképpen laza réteg borítja, ami sok gondot és fejtörést okoz, leginkább a mezőny elején indulók számára. 

A második napon Mikko nyitotta a sort. Nem érkezett óriási tempóval és elég szűken is próbált elfordulni, de a gázadással a kijáratnál finoman kellett bánnia, mert a Focus azonnal megindult az út széle felé. Ami ráadásul még kifelé is lejtett...   

A korábban említett gyors kanyarokban van a legnagyobb jelentősége ennek a VÁLTOZÓNAK, mert emiatt egy-egy rövid szakaszon, akár 5-10 km/h különbség is lehet az elsőnek induló hátránya. Erre az a magyarázat, hogy a hátrébb indulóknak már letakarítják az ideális ívekről az elsők ezt a laza réteget. Nekik jobb lesz a tapadás, és nagyobb sebességgel fordulhatnak.

Az első nap első két szakaszán Loeb ezzel a dologgal nem igazán tudott mit kezdeni, mert a szabályok szerint a világbajnoki pontverseny éllovasának kell elsőként elrajtolnia. Azon a napon összesen 27 másodperc hátrányt gyűjtött össze. 

Loeb következett. A francia nagyobb tempóval érkezett és már a kanyar bejáratánál másképp állt az úton, mint Hirvonen. A középső képen az is jól látszik, hogy a tökéletesen íven autózásró elhíresült négyszeres világbajnok, majdnem egy fél autóval fordult szélesebben, mint előtte a finn. A kanyar kijáratánál nem is tudott folyamatosan állni a gázon, mert kicsúszott volna.

 

Majd végül jött Latvala, aki korábban megfogadta, hogy kicsit szűkebben fog autózni. Nos betartotta! A kanyart ő kezdte a legszűkebben, majd a nyomokból jól látszik, hogy az előző két autó után hagyott tiszta felületeket a lehető legjobban kihasználva igyekszik átúsztatni a Focust a kanyaron.  

 

Ezt követően óriási taktikai csata zajlott amiatt, hogy a másodpercben megszerzett előny és pozíció, a következő napon tartható legyen, és ne alakuljon át kijavíthatatlan hátránnyá. Összegyűjtöttem Nektek a verseny különböző időszakaiból néhány nyilatkozatot erre vonatkozóan.

1 nap

Sebastien Loeb: "Az első szakasz utolsó harmadában lecsúsztunk egyszer az útról. Ez igazán rossz kezdés, de szerencsések is voltunk, mert egyrészt nem veszítettünk vele sok időt, másrészt akár fel is borulhattunk volna. Ezen a murván nem lehet olyan kemény összetételű gumival menni, ami nincs még valamennyire megvágva". 

Mikko Hirvonen: "Nagyon nehéz. Nagyon csúszik, de nincs problémánk".

Daniel Sordo: "Igazán csúszós! Az autó egyfolytában himbálózik, nem jó vezetni".

J-M. Latvala: "A második szakaszon kicsit többet autóztam keresztbe a kelleténél, amivel legalább öt-nyolc másodpercet vesztettem. A második körben ez remélem változni fog, mert az egész mezőny már egyszer végigment rajta és a szakasz nem lesz olyan csúszós". 

2 nap

Sebastien Loeb: "Ma remekül kaptam el a rajtot! Ehhez hozzájárult az is, hogy Mikko előttem nagyon jó íveket rajzolt fel a pályára. Keményen nyomom a gázt, mert elég nagy a hátrányom. A maximumon autózom."

Mikko Hironen: "Az út sajnos nagyon száraz. Megteszem amit tudok, de a nagy igyekezetben nem szeretnék hibát elkövetni, mert egy szemvillanás alatt oda lehet az előnyöm. Loeb most gyorsabb nálam".

Íme néhány példa arra, hogy itt Új-Zélandon szinte folyamatosan ez jelentette a témát. Ritkán fordul olyan is elő, hogy valaki az eső eljövetelében bízzon. Nos itt, akinek éppen nem kedvezett az élen autózás, azért nézegette reménykedve az állandóan borús égboltot, mert az áhított eső elmosta volna a különbségeket.

 

Szólj hozzá!


Címkék: akció 2008 new zealand rally

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr431161429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása