WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Yokoso Japan!!!

B. MAX

WRC2008 / Rally Japan 01 / Shakedown

Yokoso Japan! Yokoso Hokkaido! Yokoso Rally! Yokoso... Yokoso és még ezerszer Yokoso... Ahányszor itt köszöntenek egy nap az valami elképesztő! És nem ám az ismerősökre gondolok. Ők elintézik egy helloval és egy vállveregetéssel... Az idegenek hajlonganak és mosolyognak, már-már kellemetlenül.

Tehát jó helyen járok! Még akkor is, ha számos változást feljegyezhetünk az 5. Japán Rallyhoz kapcsolódóan. Nem szeretném statisztikusként exponálni magam, ezért minden apróságra nem térek ki abból, ami természetesen a médiaanyagban könnyedén megtalálható lenne...

A sziget maradt (Hokkaido), de a Japán Rally rendezői úgy döntöttek, hogy idén átköltöznek Obihiro városából Sapporoba. Miközben még otthon, a térképet nézegettem, azon merengtem, hogy vajon jó ötlet volt-e ennyire elcsúsztatni az év vége felé ezt a futamot a naptárban. Saját emlékeim nem lehetnek róla (azért annyira öreg nem vagyok...), de tudtam, hogy a város neve 1972-ben örökre beíródott a téli olimpiák históriáskönyvébe. A nagy esemény természetesen megkülönböztetett figyelmet irányított a városra, én mégis inkább a "téli" jelzőt szeretném kihangsúlyozni... Ez itt egy mogorva vidék! Mármint időjárás szempontjából. A hó nem ritkán már november elején lehull errefelé és a fehér lepel többnyire márciusig képes tartani magát. Épp jókor érkeztem...

Az időjárás mintha csak igazolni szeretné a félelmeimet, a shakedown előtti napon 20cm vastag, hófehér paplannal borította be az első nap első két szakaszát... Remek! Ez egyrészt felvet némi problémát a gumiválasztást illetően (a csapatoknak nincsenek szöges gumijaik....), másrészt annak ellenére, hogy (kivételesen) a ruházattal fel voltam készülve a legrosszabbra, én sem örültem a hidegnek. A városban ugyan nem volt hó, de amikor az utcán a szél az arcomba csapott ízelítőt kaptam abból, mi várhat még itt rám. Vissza fogom én még sírni az "ellöttyintett" Catalunya és a Korzika Rally édes, mediterrán csábítását...

Amint látjátok ez a két verseny Finnország és Németrszág után ismét kimaradt az idei csavargásból. Loeb két sima győzelme szinte borítkolható volt, de ennél azért mindenki többre számított... Akik ott voltak megnyugtattak, hogy semmit sem veszítettem, csupán a statisztikámat nem tudtam javítani... De az most nem is izgat különösebben:) Vannak más statisztikák is az életben :) :) És különben is! Csak próbálok időben átállni a jövő évi ritmusra. 2009-től ugyanis 12 futamra zsugorodik a világbajnoki calendar. Azt végre elég kellemesnek érzem :) Főleg a tavalyi 16 után... De ne pislogjunk foyamatosan hátra és ne is szaladjunk nagyon előre! Még ebben az évben is vannak eldöntésre váró kérdések. Seb egyik keze ugyan már az év végi trófeán pihen, de azért nem árt ha óvatos marad! Ez a futam bárkit megviccelhet, ám az is igaz, hogy ha választani lehetne én azt mondanám, hogy őt a legkevésbé. A színhely változása ellenére (az összes pálya új) a szakaszok karaktere nem változott túl nagyot, de erről többet és hitelesebbet csak a verseny után tudok majd mondani.

A teszten viszont már túl vagyok, ami nyugodtan mondhatom kiábrándító volt. Hogy miért? Mert végre reggel elvitorláztak a felhők és kisütött a nap viszont ezen kívűl minden ellenem fordult... Kezdve azzal, hogy egy olyan autóban kötöttem ki, amiben három vén,  tapasztalt fotós adta a nagyot, de simán eltévedtek, az egyforma utcák tengerében... Közel egy órát késtünk a rajthoz képest, mire belátták, hogy arcoskodás helyett, a térképet használva eredményesebbek lehetnek... Ami viszont még ennél is idegesítőbb volt az az, hogy eddig példa nélkül álló módon, a tesztet (shakedown) egy zárt csarnokban rendezték... Nevezetesen a Sapporo Dome-ban... Ami szép is, nagy is, meg minden... De már elnézést!!! Ki volt az az eldeformálódott agyú aki ezt kitalálta?Hol tart ma a rali???? Nem hiszem el, hogy ez most még mindig ugyanaz a játék, amit aaaaannyira, de aaaannyira imádtam pár évvel ezelőtt Kenyában vagy Ausztráliában!!! Nem nem és nem!!! A tököm tele lett egy perc alatt azzal, hogy a természet helyett, egy tornateremben kell bohóckodni...

Odakinn a nap száz ágra sütött, de a WRC-ket egy csarnokban kellett  vadászgatni...  Ha nem lett volna muszáj az ügynökségekenek anyagot prezentálnom, biztos hogy egy elegáns hátraarccal vettem volna más irányt... De természetesen maradtam... Így szemtanúja lehettem ahogy Duval könnyedén, de pontosabb ha úgy fogalmazok hogy a szinte csak rá jellemző pofátlansággal utasította maga mögé az egész bandát... Szinte mindenki neve mellé négy vagy öt próbálkozást jegyezhettünk fel (Henning Solberg 7...) a flegma belga viszont ment kettőt, és többet ki sem dugta az orrát... Ha a versenyen is ilyen magabiztos lesz... Na majd meglátjuk! 

Most minden esetre bedobok pár képet a csarnokból, amivel - minden fenntartásom ellenére - a végére egész jól összebarátkoztam. Vagy inkább az a helyes, ha azt mondom, hogy már nem úúúútáltam...

Ezek már egyértelmű jelei annak hogy Rally van! Morzsolódik a gumi és kopik a festék az autókról :) Yokoso mindenkinek!

 

 

 

Szólj hozzá!


Címkék: akció 2008 shakedown rally japan

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr901161439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása