WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Harminchatan rajtoltak el Írországban...

B. MAX

WRC2009 / Rally Ireland / Pillanatok az első napon

Nem igazán értem, hogy az év első versenyének első napja hogyan indulhatott elalvással... Én is összehozok néha hajmeresztő dolgokat, de amit a belga kollegám (Willy Weyens) művelt, az még nekem is sok volt egy kicsit. Későn keltünk és ráadásul rosszul is számolta ki milyen távolságra és milyen rossz utakon kellene eljutnunk... Persze én is ellenőrizhettem volna a napi tervét, de mentségemre legyen mondva, hogy ezt a viszonylag udvariatlan dolgot, egy olyan emberrel szemben kellett volna megtennem, akinek idén jelent meg sorozatban a 24. évkönyve a világbajnokságról, és emellett az 57. évét tapossa... Nem először üldözzük közösen a mezőnyt, ezért meglehetősen jól ismerjük egymást és tudtam, hogy nem fogja bánni, ha a nap hátralévő részében magamhoz veszem a kezdeményezést. Jól sejtettem. Indiszponált volt, amit a hosszú dél-amerikai távollétével magyarázott. Willy lassan 25 éve rabja nem csupán a rali világbajnokságnak, de a Dakarnak is. Miután visszatért Euróbába még nem dőlhetett hátra elégedettem, mert a munka nagy rész otthon várt rá. Számos csapatnak dolgozik (pl. a kamionos DeRoy Team), akiknek most volt szükségük az elkészült anyagokra az eredmények vagy a részvétel dokumentálására. Így tehát bocsánatos, ha valaki hulla fáradtan kezd neki az idénynek. 

 

A reggel tehát kicsit stresszesen indult, mert ezek szerint hiába jártuk be a pályákat,  nagyon úgy tűnt, hogy még két szakaszt sem fogunk tudni megnézni az első napon. Időközben jött egy sms, hogy az első szakasz egy részét kivették a programból. Ha azt veszem így sem sokkal szívesebben buktam volna be egy lehetőséget. Átvettem a térképet és az időtáblát és pár percre félreálltam. Közel voltunk már a pályához, de nem volt esélyünk rá, hogy a célba odaérjünk. Mivel etapon voltunk beugrott, hogy az nem is akkora baj. Úgyis aszfaltversenyen vagyunk jeleztem, hogy szerintem keresni kéne egy olyan falut, ahol jellegzetes házak között akár olyan képeket is készíthetünk melyekkel kiválthatjuk azt, amiről lemaradtunk. Ömlött az eső. Ennek az apróságnak azért lett még nagyobb jelentősége, mint rendesen, mert az első hatalmas tócsa ami az utunkba került, kipattintotta a fejemből a megoldást. Egy ilyen mellett fogok megállni, és olyan lesz minden, mintha egy szakaszon találtam volna rá. Sőt! Pár perc kocsikázás után egy olyan helyet találtunk ami mögött egy tó árválkodott. Az öreg nem igen ellenkezett, bár finoman megpróbálta felhívni a figyelmem a térképen egy olyan falura, ami csupán pár kilométerre volt. Nem akartam tiszteletlen lenni, de vitázni sem volt kedvem, ezért megkértem, hogy pislogjon az órájára és gyorsan dobja össze a gépét, mert még ez a lehetőség is el fog úszni. Nem mondom, hogy óriásit taroltunk ezzel a manőverrel, de a semminél sokkal többet értek ezek a képek. Az ügynökségek és én is elégedett voltam. Talán nem kell külön elmagyaráznom azoknak, akik a fotózás és mindenek előtt a rali fotózás miatt látogatják az oldalam, hogy ez egy olyan példa, amit érdemes szem előtt tartani. Jobb az ha tudatosan, de az sem nagy baj, ha csak véletlenszerűen változtatsz a megszokott dolgokon. Ne féljetek a változatosságtól! Gyönyörködtet:) :) 

 

A nap hátralévő részében az időjárás cudarról komiszra változott. Esett kitartóan, ráadásul a viharos szél, apró tűszúrásokká változtatott minden cseppet ami az arcot érte. A második szakaszon a templom szerepelt a tervben és az öreggel ellentétben itt nem zavart különösebben, hogy nem süt a nap. Ennek így volt meg az a hangulata, ami jellemző erre a vidékre.

 

 

 

Este még sikerült a szervizparkban pár apróságot elcsípni, de összességében az év első versenynapja pont annyira volt unalmas a fotózás szempontjából, mint egy szurkolónak, aki izgalomra vágyott. Loeb hiába oktatja a mezőnyt évek óta a tökéletes aszfalt stílusból, a többiek nem igen veszik a lapot. Az ötszörös világbajnok azt csinál a mezőnnyel aszfalton amit csak akar! Csupán Sordo tudott viszonylag közel maradni hozzá, Hirvonennek nem lehetett merészebb célja, minthogy a dobogó harmadik helyére odaérjen. Atkinson szemmel láthatóan nagyon akart, amit egy óriás tempoval bekövetkezett baleset is bizonyít, viszont a srácnak hihetetlen mázlija volt. A navigátorról nem is beszélve... Az ausztrál pilóta 6. sebességi fokozatban tört ketté egy villanyoszlopot, amit a navigátor oldali ajtóval talált telibe. Fotót sajnos nem készítettem róla, de ha a következő linkre kattintotok, nagyobb élményben lesz részetek, mintha én lettem volna ott. 

https://www.youtube.com/watch?v=q08MSEaRvOs&eurl

 

   

Szólj hozzá!


Címkék: akció hangulat szerviz írország wrc2009

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr471203147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása