WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Petter Solberg World Rally Team

B. MAX

WRC2009 / Rally Norway / Egy óra Petter Solberggel 

Az alapok már megvannak, de fellelhetőek még apró hiányosságok. Kicsit még rendezetlen minden, de látszik, hogy nagyon sok pénz és munka van mindabban, amivel Petter Solberg kísérletet tesz arra, hogy visszatérjen a ralivilág szűk elitjébe. Ezeken az oldalakon már számos alkalommal nyilvánultam meg Solbergről, és többnyire negatív kicsengéssel. Azokat a kételyeimet és kritikáimat, amiket az agonizáló egykori világbajnokkal szemben megfogalmaztam, ma is vállalom és fenntartom. Viszont... A pályabejárás után belátogattam a szervizparkba, és a Ford rendezvényét követően kicsit kelletlenül ugyan, de átsétáltam a norvég fiú újonnan összerántott csapatának a portájára. Az igazat megvallva csupán néhány hírértékű képet akartam készíteni az ügynökségeknek, de végül majdnem egy órát töltöttem el Petter Solberg közvetlen közelében.

tovább »

9 komment


Címkék: portré szerviz p.solberg wrc2009 rally norway

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr65939180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.12. 17:06:07

Solberg anno és most: vb címe után lett arc, bár előtte se volt kicsi, önbizalomteljes állapotából nem sikerült kizökkenteni, elérte azt, hogy a subarunál azt csinál, amit akat, ott mindent megtehet, kieshet, felborulhat, vagy bármi más, mert 'istenként' tekintettek rá a japánok...de ez most elmúlt, és muszáj volt visszavenni az arcból, mert elég nagy érvágás az, hogy miután munkanélküli lett, nem kapkodott utána egy gyári vagy félgyári csapat sem. Most alázattal, fejet hajtva visszatért talán a régi önmagát szintjére, stílusához, talán most már sajnálja az elvesztegetett, ledérségből fakadó kieséseket, eltékozolt futamokat. De azért ő kell a vb világába, Mr. Hollywood!
www.youtube.com/watch?v=CLKnliJC9RU&feature=related

B. MAX 2009.02.12. 21:08:08

Én is valahogy így gondolom. Petternek benne van a kezében és a lábában ami ide kell, és egy darabik a fejében is minden rendben volt. A sztori sztem akkor ment el egy rossz irányba, amikor a a világbajnoki címe után nem tudott megújulni és képtelen volt Loeb precizitására skandináv stílusban válaszolni. Most muszáj összekapnia magát, mert a helyzet nagyon hasonlít arra az időszakra, amikor elkezdte a versenyzést. Szinte minden saját zsebre megy...

Köszi a véleményed és a gondolataid a cikkekhez :)

Hajrá Petter!!!

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.12. 21:28:49

Kint van a futamon Szabó Gergő és Pénzes Zsolti is, előbb ez a vicces momentum érkezett sms-ben (duen.hu): "A srácok szerint olyan hideg van, h nem kell zsebkendő az orrfújáshoz!" - ez mindent elmond a futamról, csak igaz az a -30 fok! =)

paker 2009.02.12. 21:43:41

@SirChimboak: Szerintem, ha Solberg-nek volt is arca (szerintem nem volt), megvolt rá az oka. Világbajnok volt és nem Latvala-t, Ogier-t, meg ilyen fiatal gyerekeket vert el, hanem Loeb-öt, Grönholmot, Sainzot... Tud Ő menni, nem is kicsit, de egy Loeb-öt nem könnyű elverni, Grönholm se tudta! 2004-ben az "arcával" együtt is 2ik lett a nem túl jó Subaruval. Nem kell azért megszólni, mert nem egy mindenkivel nyálaskodó focista. Azért Ő a nagy csávó, mert megnyerte a VB-t. És akkor mi van, ha csak egyszer? Colin Mcrae sem mutatott többet, mégis Ő az isten mindenkinek, sőt kicsit több autót tört és nem azért, mert laza volt, hanem mert 100%-on néha elesnek. Grönholm is, Loeb is. Nem azért kell tisztelni egy ilyen embert, hogy mennyire barátságos, vagy mit tudom Én, hanem mert Ő a világ egyik legjobb autóversenyzője!

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.12. 21:45:25

Hát tessék, Solberg barátunk megnyerte a SuperSpecial-t! =D 2. Hirvonen, 3. Loeb. Mondhatjuk, hogy Pettert a saját zsebe is húzza, előre! =)
www.ewrc-results.com/results_main.php

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.12. 21:55:04

@paker: Félig-meddig egyetértek veled, az kétségtelen, hogy van benne tehetség, a mezőny top pilótái közé tartozik. De azt sokan elmondták, hogy 'túl jó' dolga volt a Subarunal, nem veszélyeztette egy-egy rossz eredmény a pilótaülését, és az ilyen körülmények között hajlamosak kicsit kényelmessé, hátradőlőssé válni az emberek...de most összekapta magát!=) Amúgy nagy baj az egész rally társadalomban az, hogy sokan felveszik a nagy csávó arcot (tisztelet a kivételnek, itt nem Petter-re gondolok, neki ott a vb cím, emelem kalapom) és mögötte gyatra eredmények vannak. Olyan arcot lenne jó látni külfölfön, vagy akár itthon is, mint anno szegény Ranga Laci volt. Na, ő 100%-ig a földön két lábbal járó emberi lény tudott maradni, nem szállt el sem magától, sem az eredményeitől...de nem ő az egyetlen, csak sajnos többségben vannak az ellenpéldáik. Idézek ide egy rövidet egy ismert honi rallys blogról: "Manapság végigsétálsz a szervizparkban és elvétve fordul elő, hogy valamelyik versenyző visszaköszön, vagy esetleg szóbaáll veled, ha odamész hozzá. Végül is nem zavar, csak ilyenkor eszembe jut Büki Ernő története egyik jelentős szponzorukról, akit úgy ismertek meg, hogy odament hozzájuk autógrammért! Ranga Lacit köszönésben is nehéz volt megelőzni, nem csak a pályán. Elég volt, ha ránéztél és mire beugrott, hogy köszönni kéne, addig Ő már megelőzött! Biztos nem tudta, hogy ez nem szokás 'magas körökben'."

Hajrá Petter! ;-)

B. MAX 2009.02.12. 22:41:31

Örülök, hogy egy igazi Solberg Fun-t köszönthetek az oldalon kedves @Paker!!! Talán lehet azt mondani, hogy elég sokat voltam a világbajnoki győzelme után Solberg közelében. Tudom, hogy amit írtam azt miért írtam. Tudom, hogy ami bennem megváltozott azt ő változtatta meg és nem én fordultam el tőle. Nem az volt a bajom vele, hogy átment showman-be... Nem az volt a bajom, hogy az arca nagyobb lett... Bár Sainz, Makinen, és Kankkunen sohasem viselkedett hasonlóan egy-egy raklap VB címmel a háta mögött, mint Petter. És ezért becsülöm végtelenül Loeb-öt... Pedig nem örültem annak amikor először elporolta Solberget! És annak sem amikor másodszor majd harmadszor stb. Solberg bajnok! Elvitathatatlanul! De nem akkora, mint akiket az előbb felsoroltam! És ez nem csupán a VB címek száma miatt van így. Ezek emberi dolgok. Nem az a baj, hogy bohó, laza, és nem kicsit exhibicionista. A baj az, hogy az utóbbi években a szíve nem volt a helyén. Jó csapat biztos háttér és nulla teljesítménykényszer. Amihez könnyen hozzászokott. Ha fociból szeretnék hasonlatot hozni, akkor azt mondanám, hogy nem halt meg a pályán az eredményekért. Nem akart győzni mindenáron, mint amikor a Subaruhoz került, és ahogy talán most megint.
Nekem ez nem volt szimpatikus. Hosszú-hosszú évek teltek el lötyögéssel a bajnoki címe óta. Úgy éreztem, hogy mindig azt várta, hogy majd kap egy fantasztikus autót a feneke alá, amivel majd egyszercsak újra beindul a jó szériája. De nem így lett. A csapatnak több rossz konstrukciója és próbálkozása volt, amit ő nem tudott és nem is nagyon akart kompenzálni valami plusszal. Mert ilyenkor ha van egy Kankkunen, akkor ő fogja és akár egy háromkerekű autóval is tud futamot nyerni... Szív, hit, alázat és akarat. Ebből láttam most belőle sokkal többet, mint az elmúlt években. De ha minden jól megy, azt hiszem visszakaptuk őt újra :)

Guld Péter 2009.02.12. 23:00:34

Jajj de jó ismét követni a rally vb-t itt a blogon. S mert a Richárd ott van, a gyönyörű fotókon kívül képes olyan beszámolókat írni, amilyeneket egy újságíró nem fog. Richárddal úgy érezzük mi is a helyszínen vagyunk, így fel is veszek még egy pulcsit. Köszi mégegyszer. Jut eszembe kedves Richárd, volt egyszer pár üzenetváltásunk fotoáppárát ügyben. :) ???

paker 2009.02.13. 23:50:52

Az Én meglátásom szerint, noha sajnos nem lehettem Solberg közelében, eléggé kitett magáért az elmúlt években. Nem gondolom, hogy laza volt, nem is igazán esett ki saját hibájából. Például, 2007 Argentína: Megállt az autó az utolsó gyorson a 2ik helyről esett ki. 2008 Jordánia: Egy olajvezeték leszakadt a lengéscsillapítóról és kigyulladt az autó...Solberg sokat "sírt" emiatt a lengéscsillapító márka miatt, de David Richards szerint tuti volt a beszállító, de mégis Petternek lett igaza, mert az 2008as Subaru, mikor megkapta az új futóművet más cégtől, sokkal jobban teljesített. Solbergnek azért volt a betonbiztos helye a csapatban, mert Ő tudta milyennek kell lenni egy jó autónak. És még a rossz eredményt is jól eladta. De ez az üzleti része a dolognak. Nem Solbergen, hanem az autón múlott az elért teljesítmény. Persze ettől még Loeb az Loeb! Nem biztos, hogy Petter jó autóval legyőzhette volna. De 3 év hullámvölgy után azért kezdett feljönni, csak a Subaru kilépett...és ez végképp nem az Ő hibája! Bár Atkinson azért nagyon komoly eredmnyeket hozott, szóval biztos volt valami "gond" Solbergel. Azthiszem ez nemkönnyelműség, vagy egoizmus volt, hanem kicsit a reményét vesztette el. De már van neki! Remélem eredménye is lesz.
süti beállítások módosítása