WRC2009 / Rally Norway / Svéd hóvihar Novégiában
A Suzuki váratlan kiválása a VB-ről, talán P.G. Anderssont érintette a legérzékenyebben. A fiatal svéd pilóta tehetségét a junioroknál begyűjtött világbajnoki címével már igazolta, de arra már nem maradt ideje, hogy még ennél is nagyobb dolgokat vigyen véghez. A tavalyi évben esélye sem volt kiugró eredmény elérésére, mert az SX4 WRC nem volt egy szinten a többi autóval.
Andersson azonban ahelyett, hogy búnak eresztette volna a fejét, gondolt egyet és leadta a nevezését a norvég futamra. A rajtlistán Škoda Fabia WRC került a neve mellé. Az eredmények és a látvány a döntés helyességét igazolta, hiszen amire a Suzukival egy teljes idényen keresztül képtelen volt, azt ezzel az öreg vassal már az első napon megtette. Amíg versenyben volt, addig a legjobbakkal csatázott. Az első napon két szakaszt nyert egymás után! A látvány pedig... Nos ezzel az autóval egyedül Colin McRae volt képes ezen a szinten autózni...
25 komment
Címkék: akció skoda 2009 fabia wrc andersson rally norway
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.02.17. 11:27:07
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.02.17. 13:56:45
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.17. 19:14:07
Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.02.18. 00:15:31
Egyébként nem szeretem Atkinsont, és a kedvencem Latvala a mezőnyből (no meg P. Solberg), hasonlóképp meredeknek találom, hogy McRae-hez hasonlítsunk bárkit is aki most ott indul. Nincs olyan pilóta, pacikutya(LoEb), meg minden tiszteletet megérdemel, de a stílusa miatt nem tudom egy kategóriába sorolni vele.
Akik rallye versenyzők (néhányan csak voltak sajnos :(): McRae, Kankkuenen, Sainz, Röhl, Toivonen, Burns, Mäkkinen, és ne felejtsük ki Ranga Lászlót sem, akit nyugodtan közéjük sorolhatunk, persze nem a teljesség igényével soroltam fel, akiket nagyra tartok.
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.18. 13:39:21
Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.02.18. 14:59:32
Addig amíg csak a pénz dönt arról, hogy kinek jut jó autó és kinek nem, nincs miről beszélni. Atkinson, Rautenbach, Merkstejin, Boland, McHale és a többi mihaszna pénzeszsák hiába vannak ott a versenyeken. Őket biztosan kielégíti és örömmel tölti el az érzés, hogy sportosan csikorgathatják a gumikat, és röpködő kavicsokat láthatnak a WRC-k aprócska visszapillantótükrében.
B. MAX 2009.02.18. 17:51:34
Kezdjük Atkinsonnal! Az ausztrál fiúnak kétségtelenül az utolsó éve (2008) jobban sikerült, mint Solbergnek, de mi volt előtte? Mióta hajtja ugyanazt az autót, mint Solberg és mikor volt képes kiugró teljesítményre vele? Ha Neked konkrétan szimpatikus, és egy olyan egyéniség akiben látsz fantáziát az más kérdés, de ettől még próbáljunk meg objektívek maradni. Csak azért, hogy őt lásd elutaznál valahova külföldre sok pénzért? Mert én nem! Csak azért, hogy versenyről versenyre a közelébe lehess megváltoztatnád az életedet és feladnál mindent amit eddig csináltál? Én nem. Viszont amikor 1997-ben életem első világbajnoki futamán (Akropolisz Rally) megláttam a következőket: Mäkinen, Sainz, Kankkunen, McRae, Auriol, elállt a lélegzetem és azt mondtam: EZ AZ! Ezt látni, érezni, fozózni szeretném bármi áron. Ezután kellett több, mint másfél év, hogy megtaláljam a módját, hogyan valósíthatnám ezt meg, de a lényeg az elhatározás. A lényeg az input, ami ezt az egész folyamatot beindította bennem. Az a baj, hogy egy kicsit Te is ellentmondtál magadnak, mégpedig pont egy hasonló felsorolással, mint én. Hiszen a Toivonent és Rörhl-t magába foglaló névsor pont arról győzött meg, hogy tudsz különbséget tenni pilóta és pilóta között. Miért nem szerepelt ott Warmbold? Vagy akárki más, aki ott haszontalankodott időnként a nagyok mellett vagy inkább mögött... Nem azt mondom, hogy ők nem voltak képesek egy-egy szép dologra! Atkinson pl. majdnem a mellemre ugrott Sardinián és életem egyik legjobb és leghíresebb képe lett belőle. De ez önmagában még mindig NEM AZ! Akiket Te felsoroltál azok hősök! Legendák! Olyan dolgokat műveltek és tudtak, amik miatt emberek százezrei jártak a versenyekre. Ma viszont... Elkoptak a nézők és nincsenek hősök. Nem lenne nekem az ég világon semmi bajom ezekkel a második és harmadik kategóriás résztvevőkkel, ha ott fent, a csúcson egy klasszisokból, hősökből és legendás személyiségekből álló garnitúra hajszolná egymást az őrületbe gyorsról-gyorsra, versenyről-versenyre. De ők nincsenek! Ezért zavar, hogy olyanok vannak ott és hiszik azt magukról, hogy a VB jeles képviselői, akiknek a produkciójáért és személyiségéért soha sem léptem volna erre az útra. McRae, Burns és Mäkinen távozásával megszakadt egy lánc, amely évtizedekre visszanyúlóan csak olyan szemekból állt, aminek nem lehetett eleme Atkinson és a többiek. De még Solberg sem. Neki minden esélye megvolt rá és talán még meg is van, de jópár évet veszített abból ami a rendelkezésére állt. És ezért haragszom rá nagyon! És mindenkire aki a tehetségét elpazarolja! Tudod mit mondott nekem amikor most Norvégiában beszélgettünk? Ha geyetlen futamot nyertek volna tavaly, a Subaru még mindig itt lenne... Elgondolkodtató...
Andersson. A svéd fiút ennek a versenynek a kapcsán miért is volt meredek összehasonlítni McRae-vel? Nem azt mondtam, hogy itt van az új Colin. Nem azt mondtam, hogy ez a srác majd képes lesz betölteni azt az űrt amit a skót hagyott maga után. Nem tettem egyenlőségjelet kettőjük közé! Viszont! Azt továbbra is fenntartom, hogy ezzel az autóval (Fabia WRC) még soha, senki nem volt képes hasonló produkcióra csak Colin és P.G. Latvala, Loeb és Hirvonen az életükért mentek az első napon 2009-es gyári fejlesztésekkel, ehhez képest jött valaki, aki olyat odavert nekik (SS6 Opaker2), hogy csak vakargatták a fejüket! Majd gyorsan megismételte (SS7 Finnskogen2)... Ez az időeredmény, vagyis a statisztika. De a látvány! Ember! Ami ehhez az eredményhez társult... Ez a kettő összességében idézett fel bennem egy olyan emléket, amit volt szerencsém szintén testközelből megtapasztalni 2005-ben Ausztráliában. És ott annak ellenére, hogy Colin a második helyen állt a verseny utolsó napján, még egyetlen szakaszt sem nyert... Talán többet volt a pályákon mint a többiek... De akkor miért csak a második körben nyerte meg ezeket a szakaszokat? Miért nem az elsőbení? És még valami! Andersson számtalanszor mutatott olyat a Suzukival, ami igazi klasszisra és tehetségre vallott. Mégsem jutott soha eszembe, hogy McRae-hez hasonlítsam...
Loeb... Amit róla és a stílusáról tartasz, az szerintem csak sztereotípia. Mert mindenki ezt mondja... Loeb amellett, hogy olyan pontos, amilyet eddig nem még nem látott a ralivilág óriási sportember. Tudom, hogy Solberg az egyik kedvenced, és éppen ezért azt hiszem egy kicsit kedvelhetnéd, sőt szerethetnéd is Loeb-öt és a stílusát! Mert Sebastiennek van egy olyan tulajdonsága, amit szinte senki nem említ vele kapcsolatban és ami nagy valószínűséggel egy titulushoz segítette a kedvenced!! Mindenki csak azt látja, hogy fegyelmezett, de ő emellett tisztelettudó is... 2003-ban, amikor Solberg világbajnok lett, a Citroen csapat megkérte Loeb-öt, hogy bármennyire vonzó is számára az egyéni bajnoki cím, ne tegyen most meg érte mindent, hanem hozza be biztonságban a Xsara-t a második helyen, mert a csapat számára ez lenne a fontosabb... Loeb zokszó nélkül megtette... És utána együtt örült önfeledten a csapattal... Régi emlék, de ne feledjük akkor sem, ha már unalmasak a győzelmei...
Hát én ezeket a dolgokat így látom. Nem szeretném, ha azt éreznétek vagy gondolnátok, hogy csak azért mert ott vagyok, mindenkinél okosabbnak vagy tévedhetetlennek hinném magam. A véleményem nem kinyilatkoztatás, hanem csak egy nézőpont. Aki nem ért egyet azzal amit gondolok és írok, lehetősége van arra, hogy mindenki előtt elmondja, ő mit gondol. Talán sohasem fogunk egyetérteni. :) De az is lehet, hogy fomálódunk. Ezért érdemes, beszélgetni és vitatkozni. Köszönöm Nekd amit írtál és thanks mindenkinek aki megtisztelt a figyelmével és az idejével, ennek a hosszú kommentnek a végigolvasásával. Kösz Srácok!
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.18. 18:20:44
B. MAX 2009.02.18. 19:05:41
Amint látom, nagy buzgalommal és lelkesedéssel szemléled, figyeled és értékeled azt, ami itt zajlik.:) Ez nagyon pozitív!! Legyen az cikk vagy akár komment, Te az utóbbi időben szerves része lettél mindennek!! Ez is nagyon pozitív!! Örülsz annak, ha a vitákon és a kommenteken keresztül egy párbeszéd és egy közösség kezd kialakulni. Ami szintén pozitív!!
Hevítsd csak a srácokat, hiszen itt nincs semmi negatív!!! :)
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.18. 19:21:44
Örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. Mindig is vártam egy rallyvb blogot, ami nem csupán a sajtóanyagokra és újságcikkekre támaszkodik, hanem egyéni véleményt, szemléletmódot közvetít, így ismerhető meg igazán a rally vb közemberektől oly távol eső és átláthatatlan világa. Persze ezek mellé társulnak a remek képek, amik még varázslatosabbá teszik az egészet. Azért is jó ez az egész, mert mai világunkban a sablon dolgok már nem trendik, minél 'másabb' egy dolog, annál nagyobb közönsége verődik össze. Ha valami nem szokványos, legyen az negatív vagy pozitív irányban való eltérés, az csak feltűnést kelt, és ha mindez kellően van tálalva, akkor az közönségkedvenc. Ez a blog az, szeretjük az egyedisége, páratlansága miatt, viszont sajnálatos módon nem elég felkapott...és ez nem a minőségnek tanúsítható, hanem a reklám hiányának. Persze azt is megtehetnéd, hogy ezt nem csinálod, mert gondolom számodra ez csak egy hobbi, mármint a blogolás, de ha valami jól működik, akkor azt nem érdemes abbahagyni. Én várom azt, amikor itt egy komoly, állandó létszámmal büszkélkedő közösség alakul ki, és ezeknek biztos hogy nem szegi végét az ellenkező vélemények. Attól vagyunk emberek, attól különbözünk egymástól, hogy mindenkinek önálló véleménye van, mindenki másképp látja a dolgokat. Persze mindez kultúrált körülmények között, kultúrált hangnemben kell kivitelezni, ami eddig teljes mértékben sikerült! Az pedig egy plusz, hogy általad tényleg beláthatunk a kulisszák mögé, úgyhogy én úgy gondolom, hogy jöhetnek a személyes tapasztalatok, vélemények, mert mi csak távolról tudjuk szemlélni a szépen felállított álomképeket.
Hajrá gyerekek, érezzük jól magunkat!
Guld Péter 2009.02.18. 23:33:49
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.19. 00:29:36
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.02.19. 18:21:34
B.MAX!
Ha kérhetnénk erre az idényre kevesebb "löttyintést" ;)
Nyáron is akarom olvasni a blogodat!Szívesen veszem a fotótechnikai megoldásokat is,mivel magam is próbálkozom a fotózással.
www.flickr.com/photos/bodazoltan/
Rallyfan 2009.02.20. 07:20:31
Örömmel látom, hogy kezd alakulni egy kis élet az oldalon és egyre többen próbálnak hozzászólni egy-egy témához a passzív olvasgatás helyett. Magam is egy jó ideje olvasom a blogot és nézem az igen magas szinvonalú képeket, és itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy segítsetek nyomást gyakorolni Richárdra, hogy régi jó szokásához híven készítsen éves rally naptárt, mert nekem nagyon hiányzik! :-)
netracinghu 2009.02.20. 09:57:47
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.20. 12:13:29
B. MAX 2009.02.23. 20:16:25
Úgy tűnik ez az Andersson-ról szóló cikk lesz az a hely ahol a "nagy" dolgokat megbeszélhetjük.
@Rallyfan: a naptárral kapcsolatban nincs szükség nyomásgyakorlásra... Nekem is hiányzik ez a megjelenési forma, de az év vége sok szempontból úgy alakult, hogy nem tudtam rá elsősorban időt szakítani. Bevallom őszintén, hogy a nyomdaköltséget sem lett volna egyszerű összekotorni, mert a sajátom mellett a Suzukinak is készült ismét egy "Around the world" naptár és annak a gyártása minden szempontból prioritást élvezett. Azért nincs nagy baj, ígérem ismét lesz RallyArt! Ha a norvég bejegyzéseknek végre a végére érek, csak úgy érdekesség képpen megmutatom azt a válogatást ami a 2009-es naptárhoz készült. Oda majd naggggyon-nagggyon sok kommentet kérek!!! :)
@netracinghu
Fellátogattam az oldalatokra (ismét) és egy kicsit gondolkodnom kellett, hogy Nektek mit írjak. Minden plusz reklámnak és megjelenésnek nagyon örülök és hálás vagyok érte. Viszont... Egyrészt szerintem az nem jó, hogy minden olyan cikknél az én képem jelenik meg (ahogy állok az úton) amit a blogomra hozza át a látogatótokat. Sztem jobb lenne, ha az adott cikkből emelnétek ki egy képet. Amint láttam ennek semmi akadálya, mert azokhoz a cikkekhez is használjátok a blogomról a képeket amiket Ti írtok és szerkesztetek. Ehhez lenne némi észrevételem. Tudom, hogy ha kiteszem a képeim a blogra és ezzel együtt kikerül a világhálóra, akkor már bárki számára elérhetővé és letölthetővé válik. Ez számomra nem nagy öröm, mert megszűnik a kontrol és az exkluzivitás. DE nem szeretnék olyan árral szembe menni amivel nem lehet. Ismeretlenekkel és távoli internetes oldalak szerkesztőivel nem fogok vívni emiatt. Ti viszont, ha eddig nem értettem semmit félre, inkább partenségi viszonyra törekszetek, ahelyett, hogy a konfliktust keresnétek. Ha ez így van, sztem az lett volna a korrekt, ha megkérdezitek mi a véleményem arról, hogy a saját anyagaitok ilusztrálásához a képeimet használjátok. Tudom, hogy a képek forrásánál fel van tüntetve a cikkek végén a blogom, de ez számomra így nem egészen kerek. Egyrészt a szerzői jog tulajdonosának minden kép mellett ott kellene lennie, ha egy cikken belül több forrás van. Nálatok több is van nem csak az enyém. Másrészt, ha nálatok ott van minden képem, vagy nagyon sok, vagy a legjobbak egy-egy versenyről, akkor hol és hogyan tudok én exkluzív és különleges maradni? Ezzel nem azt mondom, hogy nem vagy ne használjatok anyagokat az oldalamról. Sztem inkább az egyensúlyt kellene megtalálni és mindenek előtt megbeszélni. Nincs olyan komoly ügynökség vagy fotós a világon akinek még csak ebben a kicsi méretben is vízjel nélkül lehetne a képeit nézegetni. Én szerettem volna kivétel lenni, de nagyon erősen hajlok arra, hogy ezen változtassak. Belátom naív voltam. Szükséges a képek védelme és nem kimondottan miattatok. Dolgozom azon, hogy ezt milyen formában valósítsam meg úgy, hogy nem menjen az élvezet rovására. A baj csak az, hogy a grafikusok egy külön állatfajhoz tartoznak...:) Évek óta nem tudom azokat a projekteket beindítani amiket szeretnék, mert egyszerűen képtelen vagyok olyan arcokat találni, akik még megfizethetőek (nem a legolcsóbbak!!!) de cserébe adnak is valamit. Amíg ilyet nem találok inkább nem csinálok semmit. Nincs idegesítőbb, szomorúbb és elkeserítőbb dolog, mint az, amikor az egész éves anyagot egy hozzá nem értő kezdi el fejlesztgetni. Tudom, hogy azok a képek amiket csinálok nem csak itthon, hanem az egész világon a legjobbak közé tartoznak! Nem arcoskodás, de ha nem így lenne a GettyImages, az EPA vagy az AP köszönés nélkül küldene el velük. De szerencsére nem így van. Ehhez képest kellene nekem egy olyan grafikust találnom, aki értékelni tudja azt amit a kezébe adok... Ha esetleg tudtok egy ilyet, azt örömmel venném... Thanks a figyelmet és a folytatásról dumcsizzunk, mert érdekelne mit szeretnétek még itt látni. Ha kell írok egy-egy olyan posztot ahol témakörönként értekezhetek Veletek arról, mi hogyan lehetne még jobb.
Peace
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.24. 15:08:05
B. MAX 2009.02.24. 17:25:40
Szasztok!
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.24. 21:38:34
B. MAX 2009.02.25. 14:55:20
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.25. 15:44:41
Jini 2009.02.26. 10:39:35
!Maddest! 2009.02.26. 18:59:27
Körülbelül fél éve találtam rá erre a Blogra, és azóta is rendszeresen olvasom. 17 évemmel a fiatal vagyok még ahoz hogy emlékezzek a régi igazi rally pilótákra, de amikor 4 éves korom körül édesapám mellé feküdtem (nyugodjék békében) és épp Colin Mcraet láttam, valami elindult bennem és azóta is tart ez a valami. Az autók imádását a rally alapozta meg bennem és hálás vagyok neki, ahogy tudom folyamatosan figyelemmel követem az eseményeket, sajnos csak 1-2 rally versenyen tudtam ott lenni élőbe, de ez a Blog visszaadja a Ralik hangulatát elképesztő módon, olyan érzés mintha az ember ott állna a pálya szélén sokszor, nekem legalábbis.Ezért szeretnék köszönetet mondani a szerzőnek.
Régen Colin Mcrae imádó voltam, legfőképpen azért mert nagyokat burult, és gyerek fejjel nekem ez volt a legnagyobb élmény. A mai rally mezőnyből véleményem szerint ez hiányzik a leginkább, hogy az emberek annyira a határon autózzanak mint régen. Ez csak egy kis saját vélemény az én hozzá nem értő rajongótól.
Még egyszer köszönet a blogért, és így tovább.
Utolsó kommentek