WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Akció, kettő az egyben!

B. MAX

 

WRC2009 / Ciprus Rally / Háttér és technika

A shakedown-on készült portrék kapcsán már megemlítettem, és meg is köszöntem azt az elméleti, és technikai segítséget, amit Hilbert Pétertől kaptam. Ebben a bejegyzésben, újra meg kell tennem amit anno, csak még több felkiálltójellel!!!!! Péternek hála, kipróbálhattam egy olyan rádiótávirányítású technikát, aminek köszönhetően bizonyos távolságon belül (max. 100 méter, de ha szegény országban van a verseny és ráadásul rossz futó is vagy inkább csak 25 méter :), egyidőben dolgozhatok egyszerre két géppel. Amikor a kütyük használatát néhány szóban elmagyarázta, pofon egyszerűnek tűnt minden. Kint a versenyen viszont a folyamatosan változó körülmények között, a motyó használata szerteágazó figyelmet, és folyamatos koncentrációt igényelt.

Itt és most, egyenlőre csak a képeket mutatom be, és egy beteg helyzetet mesélek el, a fotózás részleteibe és a szakmai kulisszákba inkább egy másik alkalommal avatnálak be benneteket.
 

A Solbergről készült két kockára, már a verseny előtt gyúrtam magam gondolatban. Ismertem a helyet és tudtam, hogy nagyon sok fotós lesz ott. Gyakorlatilag mindenki. Ez be is jött. Éppen ezért volt fontos, hogy készítsek valami közérthetőt és könnyen eladhatót (ez lett a fenti), ugyanakkor a saját fotózás iránti perverziómat is szerettem volna kielégíteni, ezért állítottam le a jobbik (full frame-es) gépemet a 17mm-es optikával közvetlenül a patak partján. Miután lejöttem a dombról, úsztam a boldogságban:))) De nem csak a jó képek miatt...


 

Tudom, hogy már vannak itt jópáran, akiknek tele van a hócipője azokkal a képeimmel, amikor hagyom,hogy a nap szemből támadjon. Remélem elhiszitek, hogy ezekkel nem bosszantani akarlak benneteket, csupán csak arról van szó, hogy számomra az ellenfény tudatos használata igazi kihívás, és egy rendkívül izgalmas dolog. Ahhoz, hogy az ilyen képek jól sikerüljenek először bele kell néznem a napba, egy kicsit meg kell vakulnom tőle, majd amikor minden eltűnt a szemem elől a fényben, akkor meg kell álmodnom azt, amit majd valóra is fogok váltani.

Sorry, ha egy kicsitkácifánte” volt a magyarázatom. De ezek így készülnek...

Ezt a két képet például ugyanabban a kanyarban lőttem Loeb-ről, ahol a szavazós nap képe készült. Apropó! Aki még nem tette meg, az most induljon el szavazni! Megvan az ajándéééék! Nemsokára lefotózom és bemutatom. Már csak a győztes aláírása hiányzik róla... Arra viszont vasárnapig várni kell :(


 

A patakon való átkelés többé-kevésbé megfelelt egy hosszú balos visszafordítónak. A vízfolyás melletti kamerát ezért tettem tudatosan a belső ívre és a bejárat elé, mert a fizika törvényei szerint a víz nagy részének jobbra kellett fröccsennie. Ez így is volt. Amikor a gépem nagy műgonddal beállítottam, két operatőr szintén a kanyar előtt, a belső íven állította fel az állványát. A ráncaim akkor kezdtek sűrűsödni, amikor észrevettem, hogy néhány autó után a TV-sek vették a kalapjukat és más helyre mentek. Basszus-basszus!!! Így sokkal jobb íve lett a kanyarnak... Mire észbe kaptam már jött is Ogier, és olyan szűken fordult rá a patakra, hogy megállt bennem az ütő... Már messze a kanyar előtt erőből keresztbe fordította a Citroënt és nyílegyenesen a letámasztott kamerám felé tartott... Ha egy hozzátartozója feküdt volna ott az úton, azt sem tudta volna kikerülni... Mindezt a teleobjektívnek köszönhetően közvetlen közelről nézhettem végig... A pillanatok végtelenül hosszúnak tűntek... Az, hogy végül a dolog happy end-el zárult, pusztán a gondviselésnek köszönhetem. Történt ugyanis, hogy kb. egy méterrel a tuti becsapódás előtt, a C4 bal első kereke, (amivel nyílegyenesen telibeverte volna a cuccom) egy, a földből kiálló kövön elemelkedett, és így átlépte a fényképezőgépem!!! ÁÁÁÁtlépte!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ...

Szólj hozzá!


Címkék: akció 2009 vízátkelés sebastien loeb petter solberg sebastien ogier cyprus rally

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr531203404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása