WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Harminc perc Kimi Räikkönennel

B. MAX

WRC2009 / Finn Rally / Háttér

A Kimi Räikkönen miatt felbolydult méhkasra hasonlító sajtóirodáról már beszámoltam egy korábbi bejegyzésben, de akkor még nem volt lehetőségem arra, hogy egy kicsit több benyomást is szerezzek róla. A verseny előtti sajtótájékoztatóra a finn negyed órával előbb érkezett, mint az előre megadott kezdési időpont, amit mindenképpen pozitív, és sztárallűröktől mentes hozzáállásként könyveltek el a jelenlévők. Igaz, a hatalmas előadóteremben kissé félrehúzódva, a feltűnést kerülve várta a kötelezőt.

Ahogy a sajtókonferencián viselkedett és válaszolt a kérdésekre már érződött rajta, hogy egy más közegből, egy másik világból érkezett. Érthetetlen módon annak ellenére, hogy hazai újságírók előtt, saját hazájában kapta a kérdéseket és otthonos körülmények között, barátságos hangulatban kellett szerepelnie, irritálóan kimért és távolságtartó pózt vett fel. Az utolsó kérdés elhangzása után elég kelletlenül ugyan, de összeállt egy kép erejéig Loeb-el és Hirvonennel, majd a Citroën sajtófőnökének további unszolására Hirvonen nélkül is pózolt még pár másodpercig „Seb”-el. Majd sebesen elhúzott a helyszínről. Meg sem fordult a fejében, hogy esetleg Mikko-val is össze kéne állnia egy képre kettesben...

A történet a Killeri néven ismert Super Special szakaszon folytatódott, ahol a gyorsasági szakasz előtti időbeírónál hosszan sorakoztak a versenyautók. Mivel a mezőnyt az utolsótól visszafelé indították, több mint fél óra állt a rendelkezésemre, hogy a „Jégember” mozdulatait és arcvonásait fotózzam. Ez a várakozó kocsisor ráadásul a „legeslegesleg” VIP páholy előtt parkolt. Az alacsony kerítésen számtalan kéz nyújtogatott programfüzetet, sapkát, pólót és egyéb tárgyat, amire aláírást szerettek volna kapni kedvencüktől. Kellemetlen vagy erőszakos tolakodásnak és türelmetlenkedésnek nyomát sem lehetett látni. Amikor Kimi kiszállt az autójából éljenzés és taps fogadta, amire se egy integetés, se egy mosoly sem jött válaszul. Mr. „Iceman” rezzenéstelen arccal hátatfordított a szurkolóknak és a Puntójának dőlve inkább úgy tett, mint akit érdekel a többiek bénázása a pályán...

Az ügynökségeknek fontos volt, hogy portrékat készítsek Kimiről, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen nehéz dolgom lesz. Amikor az autójában ült szándékosan felhúzta az ablakot, hogy ne lehessen belátni... Amikor kiszállt tudatosan és halálosan profin mindig úgy helyezkedett, hogy ne lehessen tiszta pillanatot elkapni róla... Hááát Pajti, velem nem fogsz kibabrálni! - gondoltam magamban. Ha Neked ez jó, akkor bújócskázzunk addig, amíg itt kell állnod! Nekem pont nincs más dolgom, épp ráérek Veled bohóckodni... Így is lett! Egy nagy teleobjektívvel (400mm) a kezemben kissé távolabb húzódtam és semmi mást nem csináltam, mint „Iceman” mozdulatait és a vonásait pásztáztam.

Különleges érzés, amikor annak ellenére, hogy távol vagy valakitől mégis a technikának köszönhetően olyan közelre tudsz lopakodni hozzá, hogy még az arcán lévő pórusokat is tisztán láthatod. A kis történetünknek akkor lett vége, amikor öt perccel a rajt előtt a Kimi Räikkönen – Kaj Lindström (Tommi Mäkinen volt navigátora) párosnak a rajthoz fel kellett állnia. A sztori ekkor érte el a csúcspontját! Vagy mélypontját... Ahogy tetszik. Räikkönen pókerarccal visszült a Punto-ba, és a még mindig sóvárogva felé nyújtott kezek előtt felhúzta az ablakot... Öt percig bámult a semmibe anélkül, hogy bárkinek egy kedves gesztust tett volna... Hm...

Ezt követően viszont a pályán megmutatta, hogy a kanyarokban és az ugratókon sem ismer tréfát. Keményen a nyakára tiport a Super2000-es Fiatnak (Tommi Mäkinen készítette fel), és remek időket autózva nagyon határozott és jó benyomást tett mindenkire. Tartott mindez addig, amíg egy Hirvonen szerint is kellemetlen kanyart túl nem vállalt és tetőre nem rakta magát.

Ekkor jöttek el azok a pillanatok amikből Kiminek illene tanulnia, és amelyekben benne volt az egyik legnagyobb különbség a Forma-1 és a WRC között. A bukfenc után a nézők azonnal Räikkönen segítségére siettek. Nem számított, hogy megszúr-e a csalán vagy tüske megy az ujjadba, bokáig merülsz a sárban vagy megvág-e a betört szélvédőből az üvegszilánk. Azok a kezek amikre a „nagy ember” korábban rá sem hederített, ismét kinyúltak felé. A kocsit visszafordították majd visszavonszolták a pályára, hogy folytatni tudja a versenyt.

Hé ember! Ez a rali! Ezt mi errefelé így csináljuk! Add a kezed! :)

FI97286
FI97301
FI97306
FI97309
FI97315
FI97334
FI97351
FI97391
FI97392
FI97399
FI97456
FI97467
FI98146
FI98151
FI98154
FI98476
FI98567
FI98568
FI98569
FI98681
PL99596
PL99858

 

Szólj hozzá!


Címkék: akció portré fiat 2009 ugrató räikkönen kimi rally finland

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr641334737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása