WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

200km/h-val az erdőben

B. MAX

WRC2009 / Finn Rally / SS-21 Myhinpaa 1


A Neste Rally Finland utolsó napján egy Myhinpaa névre keresztelt gyorsasági szakasz szerepelt a programban. A verseny előtti pályabejárás óta izgalomban tartott, hogy itt mire lesznek képesek a srácok. Szerencsére volt időm végigmenni a szakaszon. Oda-vissza... Annyira jó volt, hogy nem értettem! Az út fel-le, fel-le hullámzott, miközben minden púpon volt egy kanyar :) Atyavilág! Mit fognak ezek itt művelni? – gondoltam magamban.


A szakasznak olyan ritmusa és ívei voltak, hogy az egészen elképesztő. A fotózás szempontjából legjobb helyszín kiválasztása óriás tobzódásba fulladt. A jegyzeteimben hat-nyolc elsőkategóriás akciópont szerepelt... Belegondoltam abba, hogy hány éven keresztül lehetne ide visszajárni anélkül, hogy ismételném magam... Választani viszont kellett, de ez egy tipikusan olyan döntés volt, amikor egy ujjadat megtarthattad, de az összes többit lecsapkodták... Nem tudsz felhőtlenül örülni annak ami megmaradt, mert a többi hiánya sokkal jobban fáj :)

Myhinpaa 1 és 2 között, csupán egy tankoló zóna volt, viszont másik gyors nem. Özönlöttek a nézők, kilométereken keresztül hömpölyögtek a pálya felé. A jegyzeteimből kiválasztott helyre, egy könnyen megtalálható bekötő út vezetett, ezért az utolsó hat-hét kilométeren már folyamatosan parkoltak az autók és battyogtak a szurkolók. Nem egy arc, ezt a távot itallal és kolbásszal csordultig megrakott hűtőtáskával a kezében, hátizsákkal a hátán, és székkel a nyakában tette meg... Ha nem látom nem hiszem el! Talán egy-kettő még mindig ott ücsörög...  

A hatalmas tömeg majdnem minket is megviccelt, de szerencsére még időben elértük amit akartunk. Ami azt illeti, nagyon jól jött a pár nappal korábban megszerzett helyismeret.

A púp, amit kiválasztottam csak félig-meddig váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Hirvonen, – ahogy azt vártam és reméltem – nagyon meggyőzően, 5. sebességi fokozatban és padlógázzal zavarta át a Focust előttem. A dobbantón ugyan nem emelkedett el magasan, de a folytatáshoz ideális íven, keresztbe ugrott el rajta... Ő volt az egyetlen (és talán Loeb) akinél a hideg futkosott a hátamon, mert a többiek talán jobban megtisztelték a feladatot, mint kellett volna. Ezért a második Citroën (Sordo) után úgy döntöttem, hogy egy kicsit lejjebb, a dobbantóból lefelé továbbívelő balkanyarra fókuszálok.

Matthew, Henning és Rantanen szűken, stresszmentesen érkeztek majd így is távoztak. Kezdett olyan érzésem lenni, hogy itt már semmi érdekes nem fog történni. A kanyar azonban bármennyire is úgy tűnt, hogy megszelídült ahhoz képest amit korábban láttam benne, valami megmagyarázhatatlan dolog miatt tovább vonzott és ott tartott.

Eddig kizárólag a belső ívről kattogtattam, de a második Suzuki előtt úgy döntöttem, hogy átmerészkedek a külső ívre, hogy a képek ne legyenek egyformák. Beálltam a fák közé, és a szemem a lehetséges menekülési útvonalat pásztázta. Szerencsére az erdő nem volt túl sűrű, az viszont nem volt megnyugtató, hogy vastag fák helyett, zsenge cserlyék vettek körül. Egy autó után jobbnak láttam visszamenni az út túloldalára. Ami ezután történt, azt a képek hitelesebben mesélik el nálam. A finn Ahola Mitsubishi Lancerével pont arra a helyre esett be, ahol néhány perccel korábban még én álltam...  

2009-ben Myhinpaa (15,06km) lett a leggyorsabb szakasz a Finn Rallyn. J-M Latvala a második körben 131,5km/h-s átlagsebességgel(!) 6:52.1 alatt száguldott át rajta... Mindezt bukótér, sóderágy és gumifalak nélkül, többnyire sűrű fenyőredővel szegélyezett földúton...

Mit lehet még ehhez a történethez hozzátenni? Semmit.

Szerencsére nem történt tragédia. A pilóták és a közönség sértetlenül úszták meg a kalandot. Az eset tanulságait azonban mindannyian levonhatjuk. Sem nekünk tudósítóknak, sem pedig Nektek szurkolóknak egyetlen pillanatra sem szabad a látványba belefeledkezve nézni a versenyt. 

És még valami! Őrangyalkák! Köszönjük!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

21 komment


Címkék: baleset ford akció 2009 ugrató mikko hirvonen henning solberg rally finland

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr461342011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autopeti 2009.08.27. 17:57:13

Remek beszámoló és a képek is nagyon jó ütemben készültek!

GrenAbla 2009.08.27. 20:42:32

Great pics as usual! :)

Miki WRC · http://evoklub.hu 2009.08.27. 21:16:53

Ricsi! El ne üssenek!!
(Már megint, ill. még mindig kb...tt jó képek!! szegény Micsubicsi...)

Racing9 2009.08.27. 21:53:23

Öröm volt olvasni, a képek pedig... Megy ez! Szuper!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.08.27. 22:30:33

Tök jó így végignézni ezeket a képeket annak tudatában, ahogy az egészet végighallgattam élőben on-line rádión.

Képek még mindig tökéletesek!

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.08.27. 23:38:29

Richárd: egy hibával kezdeném, hogy ne csak jót kapj! =P A főoldal nem jól jelzi a kommentek számát, mert ott 1 kommentet ír, pedig itt már van egy pár!
És akkor most a szokásos fúdefaszaképek! Grat! ;-)

U.i.: lehet Mikko ott 6. félgázon tolta át! =P =)

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.08.27. 23:41:08

Pontosítok! Ha nem nyitod meg magát a postot, csak a kommentre kattintasz, akkor oda írsz és ott tényleg csak egy komment van (eddig)! Viszont ha megnyitod, és akkor kommentálsz, akkor egy 'más' helyre megy a komment, vagyis ide! =)

weres 2009.08.28. 07:06:05

Örülök, hogy túlélted! :-D Szép képek.

Sopánka76 2009.08.28. 09:56:06

@Gee Halen: Anélkül is tökjó végignézni a képeket! :)
Állati jók, tényleg.

Guld Péter 2009.08.28. 10:55:18

Szia Ricsi!

Lassan kezd elmainstream-esedni az oldal, de azért még itt vagyunk, mi régi bútordarabok is. Ja faszányosak a képek, ha neked ez hiányzik..:))

TomT 2009.08.28. 13:22:08

Elismerésem!
(nemcsak ehhez a posthoz, hanem mindenhez amit itt láttam.)

brake 2009.08.28. 13:30:06

A szakasz durva lehetett...
Nem látom a borulás környezetét teljesen,de te elég rutinosként hogyan gondoltad azt a helyet megfelelőnek??
Csak így tovább.

B. MAX 2009.08.28. 13:46:00

@I. Jimmy Prince: & a többi "régi bútordarab" :)))
Azért mert nagyobb nyilvánosságot hozott az Index és a Totalcar még nem szeretném, hogy a közvetlen, és családias hangulat megváltozzon. Elvégre ez továbbra is egy napló. A naplóm. A lényeg inkább az, hogy azok akik újonan érkeznek érezzenek rá arra, hogy ide csak azért jövünk, hogy egy kicsit ralizhassunk:) Semmi másért! A képek és a szövegek továbbra is azért születnek, hogy elhozzanak valamit Nektek a távolból, és elvigyenek benneteket az ismeretlenbe. Való igaz a mostani post-ok sokkal komolyabbak és tartalmasabbak, mint korábban, de ígérem ismét lesznek olyan apró kis szösszenetek (pl. nap képe stb.) amiket esetleg a nagytesók nem fognak majd publikálni, de azoknak akik régóta idejárnak, most valószínűleg hiányoznak. Rám egyébként jó hatással van, hogy nagy közönség előtt kell játszani. Csak egy példa: Nem löttyintettem át úgy a nyarat, mint tavaly :)))

A dicséret és a visszajelzés pedig nem azért kell, mert ha nincs akkor hiányzik. Azért van rá szükségem, mert akkor tudom, hogy jól választottam vagy dolgoztam.
Nem azt szeretném, hogy puncsoljatok, hanem azt, hogy véleményezzetek, vitatkozzatok és beszélgessetek.

Köszi :)

R.

B. MAX 2009.08.28. 13:54:26

@brake: Azért a távolság elég nagy volt a kanyartól és csak volt ott egy fa, ami végül megakasztotta. Az nagyon fontos ilyenkor, hogy öt tíz métert begyalogolok abba az irányba amerre ne adj Isten menekülni kell vagy lehet. Nincs-e egy tuskó, gödör, vagy kiálló gyökér ami megakaszthat miközben mozognom kéne. Emellett az sem mindegy, hogy ilyenkor merre mozdulsz... Ebben az esetben pl. valószínűleg nem is befelé kezdtem volna el szaladni, hanem kiléptem volna az útra... Gyorsabb és hatékonyabb egyet lépni tudatosan a jó irányba, mint elkezdeni szaladni vaktában. Mind1... Nem akarom osztani az észt. Angyalkáknak thanks, én meg még jobban fogok vigyázni!

Üdv,

B.MAX

B. MAX 2009.08.28. 21:00:16

@TomT: Köszönöm a figyelmet! Folyt.köv. :)

B. MAX 2009.08.28. 21:05:14

@sirchimboak: egy valaki kommentelt félre, Ő valószínűleg nem ment tovább... Ezekre a kis "szédelgőkre" azonban gondunk lesz a jövőben! :) Csak oda lehet majd kommentelni, ahol a teljes cikk megjelenik.
Jóóóó lesz így kapitány úr?

Üdv,

R.

Guld Péter 2009.08.28. 21:05:47

Szia Ricsi!
Kizárólag poénból írtam, mind a mainstream, mind pedig faszányos képek jelzőt. Az oldal nekem úgy jó ahogy van, ez eddig is így volt, és ezután is így lesz, mivel tökmindegy, hogy mit írsz van egy saját stílusod, ami nekem tetszik, függetlenül attól, hogy az a fotó beállításairól szól, vagy a versenyről. Ezt az oldalt nem azért imádjuk, mert megtaláljuk a végeredményeket, hanem azért mert olyan, mint egy útinapló, mint egy Rejtő regény, amelynek segítségével én is ott lehettem hajnalban Írországban, pedig épp a reggeli kávémat ittam egy rohadt irodában. A képekről pedig annyit, hogy te készíted őket. Ez azt hiszem elég érv. És most közel sem puncsolni akartam, csak egyszerűen nem lennék itt idestova két éve.
Üdv

B. MAX 2009.08.28. 21:18:12

@B. MAX: Vettem a lapot, de szerintem ez át is ment a kommentben:)
Nem csak azért érzem magam hihetetelenül szerencsésnek, mert azt, és úgy csinálhatom amit a legjobban szeretek, hanem azért is, mert ennek a naplónak köszönhetően sikerült Veletek egy tökéletes kis világot teremteni ebben a tökéletlenségben:)
Szombaton estefelé érdemes lesz megint visszajönni... ;)

Jó hétvégét!

R.

Guld Péter 2009.08.28. 21:41:49

Köszi úgy lesz. :)
Richárd tudom, hogy hülyeséget kérek tőled, egyszer már kértem tőled tanácsot fotó ügyben. Na most, nem olyan rég készítettem néhány portrét, amelyeket szívesen elküldenék neked véleményezés céljából, valami privát címre. Már ha ez lehetséges:)

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.08.28. 23:37:36

@B. MAX: tökéletes munka matróz, plusz 1 óra pihenő! =D
Természetesen nincs itt gond, csak nehogy az az árva egyetlen oda kommentelő megsértődjön, hogy vele senki se foglalkozik, miközben itt zajlik az élet!

u.i.: a kapitányi tisztséget átadtam a rangidős Richárd alezredes Úrnak! =)
süti beállítások módosítása