WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Sebastien Loeb - A Jedi visszatér

B. MAX

WRC2011 / Mexikó Rally / Shakedown

Csillogás és kínlódás. Remek rajt, majd pocsék folytatás. Tömören így lehetne összefoglalni a Ford 2010-es produkcióját. Nem tévesztettem el a naptárt, tudom, hogy 2011-et írunk, de az eddigi történésekből kiindulva nem tartom kizártnak, hogy a tavalyi címke, akár idén is aktuális lehet.

MEX 002

Az idénynyitón a Ford tarolt a hóban, a Citroën viszont inkább lúd volt a jégen. Legyen az akár a győztes, akár a vesztes fél, egyik sem győzi hangsúlyozni a Mexikó Rally előtt: a kaktuszok között minden másképp lesz, mint a messzi északon volt. Más a talaj (jég helyett murva), más a klíma (-30C helyett +30C), és más a tengerszint feletti magassága a gyorsasági szakaszoknak (250m helyett 2750m).

Az igaz, hogy ezek a körülmények nem hasonlíthatóak az első futaméhoz, viszont mindenki számára azonosak lesznek. De akkor mi az oka annak, hogy ezekről a külső tényezőkről most lényegesen több szó esik, mint bármikor máskor? A csapatok szakemberei jelen esetben miért tulajdonítanak nagyobb jelentőséget ezeknek a dolgoknak, mint általában? A válasz egyszerű: mert addig, amíg az első lemért szakaszok időeredményeit nem lehet összehasonlítani, senki sem tudhatja biztosan, hogy a szélsőséges körülményekhez melyik technika alkalmazkodik majd jobban. A múltban szerzett tapasztalatok szinte semmit sem érnek, mindkét fél tiszta lappal indul. Tavaly Mexikóban a Ford motorja elég gyengén muzsikált, ugyanis a Focus szíve meglehetősen nehezen viselte az oxigénben szegény környezetet. Az eredmény: homogén Citroën pódium (Loeb, P. Solberg, Ogier). Ez a keserű tapasztalat mélyen rögzült a vezetőkben és a pilótákban egyaránt. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a svéd diadal ünneplése közben Christian Loriaux technikai igazgató gondolatai már messze jártak:

„Természetesen örülünk és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy miénk a dobogó mindhárom foka. A jó rajt és a mámor azonban nem részegíthet meg bennünket, mert az is lehet, hogy Mexikóban majd minden kedvezőtlenül alakul a számunkra. Nem felejtettük el, hogy az elmúlt években milyen gondjaink voltak Mexikóban a versenyképességgel. Nem tudtunk olyan beállítást találni, amivel megfelelően tudtunk volna alkalmazkodni az extrém körülményekhez. Az új Fiesta motorja természetesen teljesen más, mint amilyen a Focus-é volt, és én nagyon bízom benne, hogy sikerült azokban a paraméterekben javulnunk, amikben korábban gyengébbek voltunk. Azt gondolom, hogy Portugália lesz az első olyan verseny a naptárban, ahol majd objektíven le lehet mérni, hogy ki hol tart a másikhoz képest.”

MEX 005

A felkelők oldaláról csoszogjunk át a barikád másik oldalára, és nézzük mi a helyzet a WRC birodalom felett uralkodó, ám jelenleg a sebeit nyalogató Citroënnél. A propaganda gépezet már Svédországban beindult, és a team kommunikációjának azóta is az a fő üzenete, hogy majd Mexikóban megmutatjuk! Mi mást mondhatnának? A franciák ahelyett, hogy Loeb gyenge rajtja miatt keseregnének, inkább azzal hergelik Hirvonenéket, hogy milyen príma lesz majd számára a hatodik rajtpozíció a murvás verseny első napján. Két hete mást se hallani mint azt, hogyan fognak majd a hátrányból előnyt kovácsolni. Ezzel nehéz is lenne vitatkozni, de azért én csendben megjegyezném, hogy csupán az első nap első szekciója lesz alkalmas arra, hogy Seb űr-időket szaladjon, mert a második körben már a többieknek is ugyanolyan tiszták lesznek az ideális ívek. Tegyük fel azonban, hogy érvényre jut a papírforma, bejön a taktika, és a király vezet majd az első nap végén. Ezzel még nem nyerte meg a versenyt! Sőt! A színdarab hátralévő részében neki kell majd eljátszania egy nem éppen könnyű szerepet: Jogar, palást, korona le; seprű, lapát, fejkendő fel! És máris kész: a takarítónő...

MEX 007

Abbahagyom Loeb zrikálását, hiszen summa-summarum, tökéletes helyzetből tüzelhet a riválisaira. Az élcelődést követően megadom neki azt a tiszteletet, hogy a verseny legnagyobb esélyeseként tekintek rá.
Az utóbbi időben többször volt olyan látomásom, amiben eljött Petter Solberg nagy versenye, ám ezek a megérzések, valahogy sohasem tudtak igazán beteljesedni. A fránya álom azonban csak vissza-visszatér... Most, amikor a Mexikó ralira gondolok. megjelenik előttem Petter, féktelen, örömtől eltorzult arca, fején hatalmas sombero, és csak locsolja, locsolja a pezsgőt mindenfelé. Olyan ez, mint amikor a Csillagok háborújában Obi van Kenobi zavart érzett az erőben. Számomra Petter Solberg is egy Jedi, és ebben az epizódban nagy mutatványt várok tőle. Szerencsére ehhez visszakapta fénykardját (a kormányt), amit a svéd rali utolsó napján elvettek tőle.

MEX 012
A többiekkel kapcsolatban nem tartom lényegesnek, hogy mély elemzésekbe bocsátkozzak, és azt fejtegessem, ki miért tapossa majd padlóig a gázpedált.
Hirvonen nyilván szeretne ott maradni ahová az első futamon repítette magát, és teljesen nyilvánvaló, hogy nem akarja a tavalyi év gödreit újra végigjárni.
Latvala, miután az utolsó teszten megint összehajtogatott egy Fiesta WRC-t, nem tehet mást, minthogy a versenyeken igyekszik a főnökök kedvében járni.
Ogier dolga sem ígérkezik egyszerűnek, ha a mindenre elszánt Loeb támadását ki akarja védeni. Ehhez kb. fénysebességre kell kapcsolnia.

Ahány versenyző, annyi megközelítés és egyedi tényező, amik folyamatosan ott motoszkálnak azokban a fejekben, amelyek a kormány mögött a másodperc ezred része alatt hozzák döntéseiket. Az olyan természetes célok mellett, mint a futamgyőzelem és a világbajnoki cím, ezek az apró és finom belső késztetések egészítik ki, és teszik teljessé a nagy WRC mozaikot.

Minden év egy háború. Minden futam egy új hadjárat. Minden áldott nap egy újabb ütközet, és minden egyes gyorsasági szakasz egy külön párbaj a résztvevők között.

A Mexikó Rally-nak is megvan a helye ebben ebben a sorban, de nem véletlen, hogy most sokkal több szó esik a technikáról, mint a személyes motivációkról és a harc mestereiről.
A nagy meleg és az oxigénben ritkább levegő miatt nem lehet előre tudni, hogy melyik autó mire lesz majd képes. Az eddigi tapasztalatok és a technikusok becslése szerint, ezen a futamon a motorok teljesítménye minimum 20%-al lesz alacsonyabb, mint Svédországban. Egy ilyen helyzetben pár százalék különbség leküzdhetetlen szakadékot nyithat a harcoló felek között.
Ha tehát az egyik Jedi lovag kardja hosszabb lesz mint a másiké, akkor borulni fog a Csillagok háborúja forgatókönyve. Ma még senki sem tudhatja, hogy melyik epizód következik.

A Shakedown után azt mondom: a Jedi visszatér. A csata azonban csak most kezdődik, és az sem kizárt, hogy a Birodalom visszavág.

MEX 015

7 komment


Címkék: ford hangulat portré lányok 2011 wrc jm.latvala sebastien loeb mexico rally

A bejegyzés trackback címe:

http://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr182710250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Castigliano (törölt) 2011.03.04. 19:49:01

Egy újabb jó írás szép képekkel!
Köszönöm!

Lookie 2011.03.05. 09:37:18

És a Jedi vissza is tért. A tegnapi 10 próba időeredményei után könnyen le lehet vonni a következtetéseket. A Citröen úgy néz ki megint nagy formában van ugyancsak. Legalaább is a gyári csapat. Ogier, tőle 2.3mp-re Loeb és Harmadiknak 1:22 mp-re Hirvonen...

burnsie 2011.03.05. 11:37:47

igen a citroen megint jó formában, van és miközben ogier fontos szabályt szegett úgy néz ki 0 perc büntetést fog kapni...
köszönjük...
:-(

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.05. 13:21:51

jó írás csodás képekkel

gratulálok a munkádhoz.

Greenmanusz 2011.03.06. 13:50:36

Nem szoktam blogokba írni, de most úgy éreztem, hogy ki kell fejeznem írásban is azt az örömöt, jó érzést, ami az írásaid olvasása, és a képeid nézegetése okoz nekem! Nagyon köszönöm Neked ezt!
Remélem, hogy ez az Ozsi gyerek rálép azért párszor az idén is Loeb tyúkszemére.

B. MAX 2011.03.06. 19:47:42

@Greenmanusz: Köszönöm a kommented! Gyere máskor is :)

B. MAX 2011.03.06. 19:49:49

Köszi mindenkinek a kommentet! Hamarosan komolz anyaggal jelentkezem, a mexikói futamról!
nem tudom lesz-e még egy olyan hely az idei szezonban ahol ennyi gyönyörű képet lehet majd készíteni...

Nem lesz könnyű :)