WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Örült hajsza Mexikóban

B. MAX

WRC2011 / Mexikó Rally / Összefoglaló

Nincs új a mexikói nap alatt. A Fordnak nem volt esélye a győzelemre, a Citroën pedig képtelen volt elveszíteni a meccset. Ezzel akár pontot is tehetnénk az epizód végére, de van néhány olyan tanulság, amit talán érdemes levonni a látottakból.

Hosszú még a szezon, és tekinthetjük úgy, hogy a két eddigi futam, csupán egy gyors ütés-váltás volt a csapatok részéről. Svédországban a Citroën kapott egy villámgyors egyenest az állára (csak azért, hogy az orrukat ne hordják olyan magasan), a Ford viszont Mexikóban szenvedett el egy mélyen ülő gyomrost, amit Loeb helyezett el rajtuk. Eddig szinte minden pontosan úgy alakult, ahogy az elmúlt években, de csupán azért, mert Seb hozott egy kötelező győzelmet (az ő szintjén), még ne legyintsünk a folytatásra.

MEX004
Jó kis meccs volt Mexikóban, amiben oroszlán része volt annak a srácnak, akinek a neve nincs a dobogósok között, sőt, még a célig sem jutott el. Idén eddig minden írásomban külön figyelmet fordítottam a személyére, és ismét jó okom van arra, hogy az ő nevénél kicsit hosszabban is elidőzzek. Sebastien Ogier az első pillanattól kezdve megpróbált a győzelemért autózni, és ezt a célt akkor sem adta fel, amikor a harmadik napon a csapat egyértelműen megkérte a két Sebastien-t, hogy külön párbajukkal ne kockáztassák a számukra tökéletes végeredményt (1-2. hely). Nem tudni, hogy Olivier Quesnel szavai melyik kamrájában landoltak Ogier agyának, de egy biztos: nem abban, ahová a főnök szerette volna eljuttatni...

A harmadik napon látszólag már csak három nyugis szakaszt kellett volna teljesítenie a két gyári Citroën-nek, ehhez képest Ogier már az első gyorson kiszögelte a gázpedált, és megpróbálta megnyerni a versenyt. Magasról tett arra, hogy ki mit vár el, vagy mit szeretne látni tőle. Biztos vagyok benne, hogy eszébe sem jutottak Olivier Quesnel szavai miközben a pályát támadta és a vezető pozícióját próbálta megvédeni Loeb-el szemben. A szezon előtt mindenki csak mosolygott, akinek megpróbáltam eladni a véleményem, mely szerint az idei évnek nem Loeb vagy Hirvonen lesznek a főszereplői, hanem a 2-es számú Citroën vezetője. És láss csodát, hiába nyerte Loeb a versenyt, hiába jutott fel a céldobogóra két Ford, mindenki Ogier-ről beszélt.

 

Sebastien Loeb: „Nagyon örülök a győzelemnek, de nem örülök annak, hogy a Citroën boldogsága nem lehet felhőtlen, ugyanis a gyártók versenyében értékes pontokat veszítettünk Ogier kiesése miatt. Számomra ez egy furcsa szituáció, mert eddig nem volt riválisom a csapaton belül. Meg kell szoknom ezt az új helyzetet, amelyben nem élvezek semmiféle előnyt a csapattársammal szemben. Ogier már többször is bebizonyította, hogy nagyon gyors versenyző, és biztos vagyok benne, hogy még nagyon sokszor teszi majd ugyanezt. Le akar győzni mindenkit, és a „mindenkiben” én is benne vagyok. Neki ma nem jött ki a lépés, de remélem a jövőben sikerül majd megtalálnia azt a sebességet, amellyel az egyéni ambíciói elérésére tett erőfeszítések, még nem teszik tönkre a csapat munkáját. A Citroën-nek jelenleg két egyforma gyors versenyzője van, de mindig csak egy győztes lehet... Ma én voltam az."

MEX002
Hmmm... Történelmi nyilatkozat! A hétszeres világbajnok tudomásul vette, hogy megszűnt az időtlen idők óta tartó dominanciája a csapaton belül. És mekkora tanár az úr? Magabiztos és stresszmentes győzelmével a lehető legelegánsabban oldotta meg a helyzetet. Az pedig ahogy lekommunikálta... Tíz pontos produkció! A versenyt záró sajtókonferencián Jari-Matti Latvala is kitért Ogier hibájára, ami azért is érdekes, mert nála autentikusabb forrás nem létezik ebben a témában.

Jari-Matti Latvala: „Számomra maga a csoda, hogy dobogón végeztünk azok után, hogy az első napon két percet veszítettünk egy defekt miatt. Nem tudom a világbajnokságon mikor volt arra példa utoljára, hogy egy olyan versenyző állhatott dobogóra, akinek az egyik gyorsasági szakaszon meg kellett állnia kereket cserélni. Az első napi produkciómmal azonban nem csupán defekt miatt voltam elégedetlen, hanem azért is, mert mindaddig nem tudtam jobb időket autózni, amíg el nem kezdtem arra koncentrálni, hogy pontosan abban a keréknyomban autózzak, amit az előttem induló két Citroën rajzolt fel az útra. Igaz, ezt nem azért tették, hogy segítsenek rajtam, de én itt és most el kell hogy ismerjem, hogy nagyon nagy hasznomra voltak, és sokat tanultam ezen a hétvégén. Lépésről-lépésre kerültem közelebb hozzájuk. Annál jobbak lettek az időeredményeim, minél pontosabban találtam rá az ő íveikre. Kivétel Ogier ma reggel :))) Ő ma hibázott amiért súlyos árat fizetett. A harc ilyen. Nem csak a győzelem van benne, hanem a bukás is.”

MEX003
Nocsak-nocsak... Jari-Matti fejében némi rendet vélek felfedezni. Talán emiatt is jobbak az eredményei? Várjunk még a verdikttel, ugyanis az ő bölcsessége inkább a fájdalmas tapasztalatokból ered, mintsem a lényéből fakad... Apropó ítélet! Vártuk, hogy Olivier Quesnel csapatvezető üzen valami „kedvest-szépet” megbicsaklott versenyzőjének, de nem tette. Feszült volt, és szűkszavú a verseny után.

Olivier Quesnel: „Loeb remek munkát végzett, Ogier buta hibát vétett. Nem szeretném Latvala szavait elismételni, de én sem mondhatok mást, mint azt, hogy a harc ilyen. Benne van, hogy hibázol és annak ára van. Értékes pontokat vesztettünk, amiket mielőbb vissza kell szereznünk. Természetesen csalódott vagyok a történtek miatt, de tudom, hogy Sebastien (Ogier) most sokkal szomorúbb nálam. Három hete lesz rá, hogy elgondolkodjon azon, hogy mikor érdemes mindent vagy semmit játszani."

Huhhh... Micsoda erők csapnak itt össze a felszínen és a felszín alatt. És akkor még egyetlen szót sem ejtettem Petter Solbergről, aki két hihetetlenül szerencsétlen versennyel kezdte a szezont. Csúcstechnika, elszántság, motiváció és a sebesség. Petternél minden rendben. Csak a szerencsével áll hadilábon. Ott álltam mellette, amikor az első napon az autója szerelte, és csak a lábai látszottak ki a motorháztető alól. Felmerült bennem a gondolat: Loeb-el ilyen dolgok soha sem történnek. Az ő autója eddig még soha sem állt meg, soha sem kellett szerelni csak a szervizparkban. Nincs ebben semmi összeesküvés-elmélet vagy ilyesmi. Ez egyszerűen csak tény.

MEX023
Még egy gondolat Ogierhez. Így utólag sokkal könnyebb jó tanácsot adni, vagy okosnak mutatkozni, de szerintem egy helyzet objektív elemzése és a jó stratégia számon kérése nem utólagos okoskodás. Szeretném előre bocsátani, hogy én maximálisan örülök annak, hogy a 2-es számú Citroënben egy kompromisszumokra képtelen versenyző ül. Szeretem és tisztelem Ogier lendületét, elszántságát és a győzni akarását. A francia fiúban már szinte minden megvan ahhoz, hogy igazi bajnok legyen, de...
Most mégis azt mondom, hogy a reggeli kávé mellé kapott intelmet meg kellett volna fogadnia a főnökétől. Persze nem csak utólag, hanem kívülről is könnyű az okoskodás, de az érmét erről az oldalról vizsgálva buta és durva hibának kell tekinteni az utolsó métereken kiütött kereket.
Mint minden érmének azonban van egy másik oldala is. Ogier az egész hétvégén azért dolgozott és hajtott, hogy a végén ő állhasson a dobogó tetejére. Amikor az utolsó nap reggelén elérkezett az ominózus gyorsasági szakasz, mindössze tíz másodperc volt az előnye Loeb-el szemben...
Hogy lehet ezt beosztani? Hogy lehet ezt okosan beosztani? Hogy kellett volna mennie, ha a hétszeres világbajnok leheletét érzi a nyakán? Miért pont az utolsó métereken kellett volna kiengednie?
Én azt mondom, hogy a hibája miatt senki sem törhet pálcát felette. Mert egy jó versenyző, egy igazi bajnok, mindig és minden körülmények között a legjobb, a leggyorsabb szeretne lenni.

Ami viszont a helyzet objektív elemzését és a helyes stratégiát illeti, Ogier sem tehet mást, mint azt, hogy tanul az esetből. Van mit. Ha az utolsó napon megelégszik csupán a második hellyel, és inkább a Power Stage megnyerésére koncentrál, akkor most 21 értékes ponttal több állna a neve mellett... Ez nagyon sok. Sok szakaszgyőzelem és őrült kanyar kell ahhoz, hogy ezeket a pontokat visszaszerezze. Meg fogja próbálni, ebben biztos vagyok.
Az első két futam lezárásaként álljanak itt Daniel Elena szavai.

Daniel Elena: „Két szélsőséges körülmények között lezajlott versennyel indult a szezon. Mindkét fél számára egyaránt vannak örömteli és keserű tapasztalatok. A csapatunk erős, az autónk versenyképes, de az a véleményem, hogy úgy igazán a világbajnokság majd csak Portugáliában kezdődik el.”

Alig várjuk! Alig várjuk! Ha ez eddig csupán a bemelegítés és a hangolódás volt akkor egy parádés szezon elé nézünk. :)

MEX035
A sok-sok okosság után most azt javaslom, hogy további elméletek gyártása és elemzése helyett, adjuk át magunkat egy, a ralihoz sokkal jobban illő dolognak: a látványnak.
Az idei Mexikó raliról a fergeteges hangulat, a tömény izgalmak és egy fantasztikus verseny emléke marad majd meg az én emlékezetemben.
Bízom benne, hogy a galéria képeit lapozgatva egyet fogtok érteni velem: további szavakra itt semmi szükség...

Hasta luego Amigos!

 

20 komment


A bejegyzés trackback címe:

http://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr642730531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.11. 16:00:37

....és nem utolsósorban Loeb produkált egy ötletes megoldást az út szélén felmerült hibára is,ha jól értesültem.

Ez az srácok,csak így tovább!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.11. 16:06:43

Annál a visszafordítós kanyarnál nincs olyan képed,aminél pont ott fordul az orrod előtt?
Az volna szerintem a legjobb egy jó kis nagylátószöggel! :)
Jó-jó nem vagyok telhetetlen.

B. MAX 2011.03.11. 16:18:07

@BeeTm: Van itt egy-két visszafordítós kanyar :) Pontosan melyikre gondolsz?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.03.11. 16:45:43

@B. MAX: Ami itt a széplány fölött van beszúrva (23 kép). :)

B. MAX 2011.03.11. 16:51:08

@BeeTm: Nem tud annyit az a kép amikor még a kanyarban volt, mert a kijáratnál sokkal több volt a por az úton és szerintem sokkal látványosabb a masszív porkígyó. Nekem a korábbi kockák "csak jók" voltak, de ebben van valami plusz még úgy is, hogy az autóból kevesebb látszik. Bízz bennem :) De ne vakon ;)

Greenmanusz 2011.03.11. 21:48:22

Ez az Ozsi gyerek rettentő szimpatikus versenyző számomra, sajnálom, hogy hibázott! Hiába, a leckét meg kell tanulni, de nincs kétségem afelől, hogy meg fogja tanulni rendesen.
Van egy olyan érzésem, bár ne legyen igazam, hogy a Citromok fognak dominálni az idén is. Portugáliában majd meglátjuk!
A képeidet látva el sem tudom képzelni, hogy egyáltalán lehetne-e ezeknél szebbeket fényképezni! Gratulálok!

Castigliano (törölt) 2011.03.12. 12:23:30

Amúgy az utolsó nap kezdetén látszott valami aggodalom Loeb arcán?Gondolom nem volt olyan jó érzés neki,hogy a saját csapattársa ellen kell megküzdeni a győzelemért,aki ugyanolyan gyors,mint ő.Vagy tényleg egy UFO?

B. MAX 2011.03.12. 17:35:52

@Castigliano: Loeb nagyon érzékeny Ogier-re. Tudja, hogy mi a csapattárs célja, tudja, hogy személyesen ellene hajt, és ezt nagyon nehezen viseli. Furcsa dolog, hogy a csapatban olyan társad van, aki csak Téged akar legyőzni és senki más, semmi más nem érdekli. De ami Loeb-öt a legjobban zavarja: A srácot képesnek is tartja erre...

Greenmanusz 2011.03.12. 18:56:37

@B. MAX: Szerintem lesz is ebből még baj.

Castigliano (törölt) 2011.03.12. 21:58:10

@B. MAX:
Itt is olyan a helyzet,mint pl.a MotoGP-ben Rossi és Lorenzo között?Mert ott még információt sem adtak a másiknak a beállításokról és fal volt a boxok között,sőt még nem is beszéltek egymással.Mondjuk ez annak volt köszönhető,hogy Lorenzo nagyképű volt és nem vállalt semmit a motor fejlesztéséből.De ott is egy régóta uralkodó bajnok kapott egy hasonló tehetségű csapattársat.
Majdnem elfelejtettem: ismét lenyűgözőek lettek a képek.Még mindig csak pislogok,mint a kiszántott egér. :)

Castigliano (törölt) 2011.03.12. 22:17:52

A képeket nem lehet valahonnan nagyobb méretben letölteni?Vagy azért vannak ilyen kicsi méretben fenn,hogy ne használják fel mások?
Nekem csak háttérképnek kellenének,esetleg a szobám falára.

B. MAX 2011.03.13. 00:37:59

@Castigliano: Lorenzo vs. Rossi... Én a Moto GP-nek nem vagyok se nagy se kicsi tudora, ezért nem tudok a párhuzamról nyilatkozni. Egy biztos: a WRC nagy bajnokánál most az a tét, hogy legyőzi valaki mielőtt befejezi a pályafutását vagy veretlenül hagyja abba a versenyzést. Ogier feni rá a fogát, és nem is titkolja ezt. Olyan ez mint amikor kesztyűvel arcon csapnak... Loeb-nek élete egyik legnehezebb szezonja lesz, és nem tehet mást, fel kell vennie a kesztyűt.

A képek: ki fogok találni valamit erre a dologra, jövő héten vagy itt vagy Facebook-on látni fogod az eredményt :)

europass8 2011.03.13. 08:51:17

imádom ezt a blogot, tavaly voltak játékok, idén nem lesznek?

sirchimboak 2011.03.15. 16:52:32

Szerintem jól tette Ogier, hogy fittyet hányt az intő szavakra. Ha beáll második számú pilótának, akkor elveszik a tehetsége, beleszürkül a mezőnybe és Sordo szintjére kerül. Abban meg mi a jó?? Hogy esetleg 3 év múlva ne kapjon autót?? Így legalább lesz neve és remélem eredménye is a szakmában!
A játékot én is preferálom! =)

B. MAX 2011.03.16. 12:10:53

@sirchimboak: Játék, játék... Fiúgyerekek nincs mivel játszanotok? :)
Na majd meglátom, hogy Portugáliából mit tehetek az unatkozókért ;)

Castigliano (törölt) 2011.05.22. 23:02:30

Mikor lesz új cikk?
Szerintem nem csak én várom már.

stud 2011.06.24. 18:46:13

Kedves B. MAX!
Először is hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy gratuláljak munkásságodhoz!
Másrészt egy kérdéssel fordulok hozzád, mivel te a rally-világához közel állva remélhetőleg tudod rá a választ. Loeb visszavonulásának ügye érdekel, neten mindenhol csak a tavaly őszi nyilatkozatát idézik, miszerint idén év végén visszavonul. De azóta nincs erről semmi hír. Épp ez lenne a kérdésem, hogy lehet-e valami újat, pontosabbat tudni ezzel kapcsolatban.
Természetesen mások ismereteinek is örülnék, ha valaki rendelkezne hasznos infóval.
Előre is köszönöm!

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.01.23. 13:11:37

Ricsi!

Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet?