WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Andersson pillanatai

B. MAX

WRC2009 / Rally Norway / Svéd hóvihar Novégiában

 

A Suzuki váratlan kiválása a VB-ről, talán P.G. Anderssont érintette a legérzékenyebben. A fiatal svéd pilóta tehetségét a junioroknál begyűjtött világbajnoki címével már igazolta, de arra már nem maradt ideje, hogy még ennél is nagyobb dolgokat vigyen véghez. A tavalyi évben esélye sem volt kiugró eredmény elérésére, mert az SX4 WRC nem volt egy szinten a többi autóval.

Andersson azonban ahelyett, hogy búnak eresztette volna a fejét, gondolt egyet és leadta a nevezését a norvég futamra. A rajtlistán Škoda Fabia WRC került a neve mellé. Az eredmények és a látvány a döntés helyességét igazolta, hiszen amire a Suzukival egy teljes idényen keresztül képtelen volt, azt ezzel az öreg vassal már az első napon megtette. Amíg versenyben volt, addig a legjobbakkal csatázott. Az első napon két szakaszt nyert egymás után! A látvány pedig... Nos ezzel az autóval egyedül Colin McRae volt képes ezen a szinten autózni...

tovább »

25 komment


Címkék: akció skoda 2009 fabia wrc andersson rally norway

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr97948103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.02.17. 11:27:07

Nocsak,nocsak jópár pilóta alább adja,vagy kiesik a csecs a szájából,és mindjárt megtanul vezetni egy "régi" WRC-ben?

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.02.17. 13:56:45

Szerressük a havas versenyeket, de nagyon :D

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.17. 19:14:07

@BeeTm: pontosan. Az összes szájhős, apuka kedvence alól kivenném a gyári, félgyári ótót, beleültetném saját pénzén egy járműbe és meglátnánk, hogy ki tud igazán vezetni és ki az, aki mögött csak az Apu Ltd. áll, és ki az, aki benzinvérűnek született!

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.02.18. 00:15:31

Atkinsont leszólni, "érdeles" dolog,véletlenül megverte tavaly a világbajnok csapattársát, úgy az egész évben. Nem a kedvencem, de leszólni talán nem kellene. És ha "apucinak" lenne pénze biztos nekem adná WRC-zni, pedig jószerivel az N-es középmezőnnyel harcolnék, sokat hibázva törve, de élvezném, és nem az kapná, aki vb lehetne, és ez így van jól. Mindenki arra költi a pénzét amire akarja, a Citroennek sem jön rosszul, hogy megveszik a WRC-t, és így osztoznak a fejlesztési költségen és neked sem, hogy ők így nem szállnak ki a vb-ről, és van egyáltalán vb. Persze nagyon könnyű más pénzével rendelkezni, de eszembe se jutna másnak adni, ameddig én szórakozhatok belőle.

Egyébként nem szeretem Atkinsont, és a kedvencem Latvala a mezőnyből (no meg P. Solberg), hasonlóképp meredeknek találom, hogy McRae-hez hasonlítsunk bárkit is aki most ott indul. Nincs olyan pilóta, pacikutya(LoEb), meg minden tiszteletet megérdemel, de a stílusa miatt nem tudom egy kategóriába sorolni vele.

Akik rallye versenyzők (néhányan csak voltak sajnos :(): McRae, Kankkuenen, Sainz, Röhl, Toivonen, Burns, Mäkkinen, és ne felejtsük ki Ranga Lászlót sem, akit nyugodtan közéjük sorolhatunk, persze nem a teljesség igényével soroltam fel, akiket nagyra tartok.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.18. 13:39:21

@Urv: már ne haragudj, de ki szólta le Atkinsont? Amit én írtam, az csak egy általánosítás, amiben persze szerepelnek kivételek. De az szerintem biztos, hogy ha a Subaru előtt állt volna egy döntés, hogy Solberg vagy Atkinson maradjon, majdnem 99% biztos, hogy Solberg marad, és most nem akarom részletezni a szerintem vélt okokat! Senkit nem szólok le, az összes versenyző előtt fejet hajtok, mert ők tudnak. Nem is a tudáson van a hangsúly, mert mindenkinek vannak rosszabb napjai, hanem azon, hogy néhány emberben nem érezni azt a tüzet, azt az akaratot, amely néhány fiatal, sikerre éhes pilóta szemében látszik. Lehet, hogy az öregek már valamit letettek az asztalra, sőt biztos, de attól még nem kell kényelmesen hátradőlni, mert ez teszi unalmassá a rallyt. Hirvonen és Latvala például más tészta, ők még sikerre éhesek, látszik minden megnyilvánulásukon. Az előzőre pedig Loeb az ellenpélda, de őt nem lehet sehova se sorolni, mert ő 'máshonnan' jött!=) Talán ő az előzőleges atlétikai pályafutásából hozta azt a hajtani tudást, ami még sokszoros bajnokként is lázba hozza, és hajtja. Egyszóval minden vb pilóta ügyes, tehetsége, nem véletlenül vannak ott ők, ahol vannak...a hozzáállás már más kérdés!

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.02.18. 14:59:32

Az a rész a cikkírónak szólt!

Addig amíg csak a pénz dönt arról, hogy kinek jut jó autó és kinek nem, nincs miről beszélni. Atkinson, Rautenbach, Merkstejin, Boland, McHale és a többi mihaszna pénzeszsák hiába vannak ott a versenyeken. Őket biztosan kielégíti és örömmel tölti el az érzés, hogy sportosan csikorgathatják a gumikat, és röpködő kavicsokat láthatnak a WRC-k aprócska visszapillantótükrében.

B. MAX 2009.02.18. 17:51:34

@Urv: Itt vagyok, és örülök, hogy megszólítottál. Összeszedett és logikus érveid vannak a véleményed mögött amit nagyon köszönök. Viszont a vita és a komment azért van, hogy erre mások is reagáhassanak. Ha viszont konkrétan nekem címezted a gondolataid örömmel osztom meg Veled én is az enyémet.
Kezdjük Atkinsonnal! Az ausztrál fiúnak kétségtelenül az utolsó éve (2008) jobban sikerült, mint Solbergnek, de mi volt előtte? Mióta hajtja ugyanazt az autót, mint Solberg és mikor volt képes kiugró teljesítményre vele? Ha Neked konkrétan szimpatikus, és egy olyan egyéniség akiben látsz fantáziát az más kérdés, de ettől még próbáljunk meg objektívek maradni. Csak azért, hogy őt lásd elutaznál valahova külföldre sok pénzért? Mert én nem! Csak azért, hogy versenyről versenyre a közelébe lehess megváltoztatnád az életedet és feladnál mindent amit eddig csináltál? Én nem. Viszont amikor 1997-ben életem első világbajnoki futamán (Akropolisz Rally) megláttam a következőket: Mäkinen, Sainz, Kankkunen, McRae, Auriol, elállt a lélegzetem és azt mondtam: EZ AZ! Ezt látni, érezni, fozózni szeretném bármi áron. Ezután kellett több, mint másfél év, hogy megtaláljam a módját, hogyan valósíthatnám ezt meg, de a lényeg az elhatározás. A lényeg az input, ami ezt az egész folyamatot beindította bennem. Az a baj, hogy egy kicsit Te is ellentmondtál magadnak, mégpedig pont egy hasonló felsorolással, mint én. Hiszen a Toivonent és Rörhl-t magába foglaló névsor pont arról győzött meg, hogy tudsz különbséget tenni pilóta és pilóta között. Miért nem szerepelt ott Warmbold? Vagy akárki más, aki ott haszontalankodott időnként a nagyok mellett vagy inkább mögött... Nem azt mondom, hogy ők nem voltak képesek egy-egy szép dologra! Atkinson pl. majdnem a mellemre ugrott Sardinián és életem egyik legjobb és leghíresebb képe lett belőle. De ez önmagában még mindig NEM AZ! Akiket Te felsoroltál azok hősök! Legendák! Olyan dolgokat műveltek és tudtak, amik miatt emberek százezrei jártak a versenyekre. Ma viszont... Elkoptak a nézők és nincsenek hősök. Nem lenne nekem az ég világon semmi bajom ezekkel a második és harmadik kategóriás résztvevőkkel, ha ott fent, a csúcson egy klasszisokból, hősökből és legendás személyiségekből álló garnitúra hajszolná egymást az őrületbe gyorsról-gyorsra, versenyről-versenyre. De ők nincsenek! Ezért zavar, hogy olyanok vannak ott és hiszik azt magukról, hogy a VB jeles képviselői, akiknek a produkciójáért és személyiségéért soha sem léptem volna erre az útra. McRae, Burns és Mäkinen távozásával megszakadt egy lánc, amely évtizedekre visszanyúlóan csak olyan szemekból állt, aminek nem lehetett eleme Atkinson és a többiek. De még Solberg sem. Neki minden esélye megvolt rá és talán még meg is van, de jópár évet veszített abból ami a rendelkezésére állt. És ezért haragszom rá nagyon! És mindenkire aki a tehetségét elpazarolja! Tudod mit mondott nekem amikor most Norvégiában beszélgettünk? Ha geyetlen futamot nyertek volna tavaly, a Subaru még mindig itt lenne... Elgondolkodtató...
Andersson. A svéd fiút ennek a versenynek a kapcsán miért is volt meredek összehasonlítni McRae-vel? Nem azt mondtam, hogy itt van az új Colin. Nem azt mondtam, hogy ez a srác majd képes lesz betölteni azt az űrt amit a skót hagyott maga után. Nem tettem egyenlőségjelet kettőjük közé! Viszont! Azt továbbra is fenntartom, hogy ezzel az autóval (Fabia WRC) még soha, senki nem volt képes hasonló produkcióra csak Colin és P.G. Latvala, Loeb és Hirvonen az életükért mentek az első napon 2009-es gyári fejlesztésekkel, ehhez képest jött valaki, aki olyat odavert nekik (SS6 Opaker2), hogy csak vakargatták a fejüket! Majd gyorsan megismételte (SS7 Finnskogen2)... Ez az időeredmény, vagyis a statisztika. De a látvány! Ember! Ami ehhez az eredményhez társult... Ez a kettő összességében idézett fel bennem egy olyan emléket, amit volt szerencsém szintén testközelből megtapasztalni 2005-ben Ausztráliában. És ott annak ellenére, hogy Colin a második helyen állt a verseny utolsó napján, még egyetlen szakaszt sem nyert... Talán többet volt a pályákon mint a többiek... De akkor miért csak a második körben nyerte meg ezeket a szakaszokat? Miért nem az elsőbení? És még valami! Andersson számtalanszor mutatott olyat a Suzukival, ami igazi klasszisra és tehetségre vallott. Mégsem jutott soha eszembe, hogy McRae-hez hasonlítsam...
Loeb... Amit róla és a stílusáról tartasz, az szerintem csak sztereotípia. Mert mindenki ezt mondja... Loeb amellett, hogy olyan pontos, amilyet eddig nem még nem látott a ralivilág óriási sportember. Tudom, hogy Solberg az egyik kedvenced, és éppen ezért azt hiszem egy kicsit kedvelhetnéd, sőt szerethetnéd is Loeb-öt és a stílusát! Mert Sebastiennek van egy olyan tulajdonsága, amit szinte senki nem említ vele kapcsolatban és ami nagy valószínűséggel egy titulushoz segítette a kedvenced!! Mindenki csak azt látja, hogy fegyelmezett, de ő emellett tisztelettudó is... 2003-ban, amikor Solberg világbajnok lett, a Citroen csapat megkérte Loeb-öt, hogy bármennyire vonzó is számára az egyéni bajnoki cím, ne tegyen most meg érte mindent, hanem hozza be biztonságban a Xsara-t a második helyen, mert a csapat számára ez lenne a fontosabb... Loeb zokszó nélkül megtette... És utána együtt örült önfeledten a csapattal... Régi emlék, de ne feledjük akkor sem, ha már unalmasak a győzelmei...
Hát én ezeket a dolgokat így látom. Nem szeretném, ha azt éreznétek vagy gondolnátok, hogy csak azért mert ott vagyok, mindenkinél okosabbnak vagy tévedhetetlennek hinném magam. A véleményem nem kinyilatkoztatás, hanem csak egy nézőpont. Aki nem ért egyet azzal amit gondolok és írok, lehetősége van arra, hogy mindenki előtt elmondja, ő mit gondol. Talán sohasem fogunk egyetérteni. :) De az is lehet, hogy fomálódunk. Ezért érdemes, beszélgetni és vitatkozni. Köszönöm Nekd amit írtál és thanks mindenkinek aki megtisztelt a figyelmével és az idejével, ennek a hosszú kommentnek a végigolvasásával. Kösz Srácok!

B. MAX 2009.02.18. 19:05:41

Dear SirChimboak:)

Amint látom, nagy buzgalommal és lelkesedéssel szemléled, figyeled és értékeled azt, ami itt zajlik.:) Ez nagyon pozitív!! Legyen az cikk vagy akár komment, Te az utóbbi időben szerves része lettél mindennek!! Ez is nagyon pozitív!! Örülsz annak, ha a vitákon és a kommenteken keresztül egy párbeszéd és egy közösség kezd kialakulni. Ami szintén pozitív!!

Hevítsd csak a srácokat, hiszen itt nincs semmi negatív!!! :)

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.18. 19:21:44

Mélyen tisztelt B.MAX, alias Bálint Richárd Úr!

Örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. Mindig is vártam egy rallyvb blogot, ami nem csupán a sajtóanyagokra és újságcikkekre támaszkodik, hanem egyéni véleményt, szemléletmódot közvetít, így ismerhető meg igazán a rally vb közemberektől oly távol eső és átláthatatlan világa. Persze ezek mellé társulnak a remek képek, amik még varázslatosabbá teszik az egészet. Azért is jó ez az egész, mert mai világunkban a sablon dolgok már nem trendik, minél 'másabb' egy dolog, annál nagyobb közönsége verődik össze. Ha valami nem szokványos, legyen az negatív vagy pozitív irányban való eltérés, az csak feltűnést kelt, és ha mindez kellően van tálalva, akkor az közönségkedvenc. Ez a blog az, szeretjük az egyedisége, páratlansága miatt, viszont sajnálatos módon nem elég felkapott...és ez nem a minőségnek tanúsítható, hanem a reklám hiányának. Persze azt is megtehetnéd, hogy ezt nem csinálod, mert gondolom számodra ez csak egy hobbi, mármint a blogolás, de ha valami jól működik, akkor azt nem érdemes abbahagyni. Én várom azt, amikor itt egy komoly, állandó létszámmal büszkélkedő közösség alakul ki, és ezeknek biztos hogy nem szegi végét az ellenkező vélemények. Attól vagyunk emberek, attól különbözünk egymástól, hogy mindenkinek önálló véleménye van, mindenki másképp látja a dolgokat. Persze mindez kultúrált körülmények között, kultúrált hangnemben kell kivitelezni, ami eddig teljes mértékben sikerült! Az pedig egy plusz, hogy általad tényleg beláthatunk a kulisszák mögé, úgyhogy én úgy gondolom, hogy jöhetnek a személyes tapasztalatok, vélemények, mert mi csak távolról tudjuk szemlélni a szépen felállított álomképeket.

Hajrá gyerekek, érezzük jól magunkat!

Guld Péter 2009.02.18. 23:33:49

Igen. Ehhez nincs mit hozzátenni. Azért szeretjük, szeretem ezt a blogot, mert bár nem lehettem Norvégiában, a Richárdnak köszönhetően mégis ott lehettem. A depóban, a gyorsok mellett. Ez valami más valami hiánypótló, valami olyan, amelyet a legösszeszedettebb újságíró sem lenne képes megírni. Az sem aki a helyszínen van. S hogy miért? Mert a Richárd fotós, így bátran leírja a véleményét, nem törődik a szponzorokkal, s ami a szívén az a száján. S ez jó, nagyon jó! Köszönjük. Mellékesen kb 1 éve olvasom a blogot rendszeresen, és egy totalcar cikken keresztül jutottam ide.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.19. 00:29:36

Kommentelni kell! Képzeljük csak B.MAX helyébe magunkat: megosztunk egyedülálló fényképeket, olyan dolgokat írunk le, amiket nem sokan tudnak, elsőkézből írunk le olyan infókat, amiket mások nem mernek, vagy nem akarnak leírni és erre 0 kommentet látnánk a bejegyzések alján, akkor mit éreznénk?? Itt ezen a blogon a komment az ő 'fizetsége'. Ha van közönség, akkor tudja, hogy érdemes ezt csinálni. Nem gondolom róla, hogy abbahagyná az alacsony látogatottság miatt, de ne adjuk meg neki ezt a sanszot!=)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.02.19. 18:21:34

Attól még hogy nem irogatunk minden egyes poszthoz,attól még elolvassuk mindegyiket! :)

B.MAX!
Ha kérhetnénk erre az idényre kevesebb "löttyintést" ;)
Nyáron is akarom olvasni a blogodat!Szívesen veszem a fotótechnikai megoldásokat is,mivel magam is próbálkozom a fotózással.

www.flickr.com/photos/bodazoltan/

Rallyfan 2009.02.20. 07:20:31

Tisztelt kommentezők, Kedves Richárd,
Örömmel látom, hogy kezd alakulni egy kis élet az oldalon és egyre többen próbálnak hozzászólni egy-egy témához a passzív olvasgatás helyett. Magam is egy jó ideje olvasom a blogot és nézem az igen magas szinvonalú képeket, és itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy segítsetek nyomást gyakorolni Richárdra, hogy régi jó szokásához híven készítsen éves rally naptárt, mert nekem nagyon hiányzik! :-)

netracinghu 2009.02.20. 09:57:47

Mi azért rendszeresen próbálunk segíteni a tiszta "IGE" terjesztésében.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.20. 12:13:29

@netracinghu: szerintem ebben senki sem kételkedik! Csak itt őt dícsérjük, ott meg titeket!=)

B. MAX 2009.02.23. 20:16:25

Üdv mindenkinek!

Úgy tűnik ez az Andersson-ról szóló cikk lesz az a hely ahol a "nagy" dolgokat megbeszélhetjük.
@Rallyfan: a naptárral kapcsolatban nincs szükség nyomásgyakorlásra... Nekem is hiányzik ez a megjelenési forma, de az év vége sok szempontból úgy alakult, hogy nem tudtam rá elsősorban időt szakítani. Bevallom őszintén, hogy a nyomdaköltséget sem lett volna egyszerű összekotorni, mert a sajátom mellett a Suzukinak is készült ismét egy "Around the world" naptár és annak a gyártása minden szempontból prioritást élvezett. Azért nincs nagy baj, ígérem ismét lesz RallyArt! Ha a norvég bejegyzéseknek végre a végére érek, csak úgy érdekesség képpen megmutatom azt a válogatást ami a 2009-es naptárhoz készült. Oda majd naggggyon-nagggyon sok kommentet kérek!!! :)
@netracinghu
Fellátogattam az oldalatokra (ismét) és egy kicsit gondolkodnom kellett, hogy Nektek mit írjak. Minden plusz reklámnak és megjelenésnek nagyon örülök és hálás vagyok érte. Viszont... Egyrészt szerintem az nem jó, hogy minden olyan cikknél az én képem jelenik meg (ahogy állok az úton) amit a blogomra hozza át a látogatótokat. Sztem jobb lenne, ha az adott cikkből emelnétek ki egy képet. Amint láttam ennek semmi akadálya, mert azokhoz a cikkekhez is használjátok a blogomról a képeket amiket Ti írtok és szerkesztetek. Ehhez lenne némi észrevételem. Tudom, hogy ha kiteszem a képeim a blogra és ezzel együtt kikerül a világhálóra, akkor már bárki számára elérhetővé és letölthetővé válik. Ez számomra nem nagy öröm, mert megszűnik a kontrol és az exkluzivitás. DE nem szeretnék olyan árral szembe menni amivel nem lehet. Ismeretlenekkel és távoli internetes oldalak szerkesztőivel nem fogok vívni emiatt. Ti viszont, ha eddig nem értettem semmit félre, inkább partenségi viszonyra törekszetek, ahelyett, hogy a konfliktust keresnétek. Ha ez így van, sztem az lett volna a korrekt, ha megkérdezitek mi a véleményem arról, hogy a saját anyagaitok ilusztrálásához a képeimet használjátok. Tudom, hogy a képek forrásánál fel van tüntetve a cikkek végén a blogom, de ez számomra így nem egészen kerek. Egyrészt a szerzői jog tulajdonosának minden kép mellett ott kellene lennie, ha egy cikken belül több forrás van. Nálatok több is van nem csak az enyém. Másrészt, ha nálatok ott van minden képem, vagy nagyon sok, vagy a legjobbak egy-egy versenyről, akkor hol és hogyan tudok én exkluzív és különleges maradni? Ezzel nem azt mondom, hogy nem vagy ne használjatok anyagokat az oldalamról. Sztem inkább az egyensúlyt kellene megtalálni és mindenek előtt megbeszélni. Nincs olyan komoly ügynökség vagy fotós a világon akinek még csak ebben a kicsi méretben is vízjel nélkül lehetne a képeit nézegetni. Én szerettem volna kivétel lenni, de nagyon erősen hajlok arra, hogy ezen változtassak. Belátom naív voltam. Szükséges a képek védelme és nem kimondottan miattatok. Dolgozom azon, hogy ezt milyen formában valósítsam meg úgy, hogy nem menjen az élvezet rovására. A baj csak az, hogy a grafikusok egy külön állatfajhoz tartoznak...:) Évek óta nem tudom azokat a projekteket beindítani amiket szeretnék, mert egyszerűen képtelen vagyok olyan arcokat találni, akik még megfizethetőek (nem a legolcsóbbak!!!) de cserébe adnak is valamit. Amíg ilyet nem találok inkább nem csinálok semmit. Nincs idegesítőbb, szomorúbb és elkeserítőbb dolog, mint az, amikor az egész éves anyagot egy hozzá nem értő kezdi el fejlesztgetni. Tudom, hogy azok a képek amiket csinálok nem csak itthon, hanem az egész világon a legjobbak közé tartoznak! Nem arcoskodás, de ha nem így lenne a GettyImages, az EPA vagy az AP köszönés nélkül küldene el velük. De szerencsére nem így van. Ehhez képest kellene nekem egy olyan grafikust találnom, aki értékelni tudja azt amit a kezébe adok... Ha esetleg tudtok egy ilyet, azt örömmel venném... Thanks a figyelmet és a folytatásról dumcsizzunk, mert érdekelne mit szeretnétek még itt látni. Ha kell írok egy-egy olyan posztot ahol témakörönként értekezhetek Veletek arról, mi hogyan lehetne még jobb.

Peace

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.24. 15:08:05

Igen, jogos B.Max szóemelése a témában! Sok hobbi rally oldal használ hivatalos rally oldalakról anyagokat, úgy, hogy a tulajdonossal nem egyeztet erről. Tehát igaz az, hogy nem elég odaírni a forrást, hanem egy megállapodás is szükséges. Örüljünk annak, hogy láthatjuk ezeket a képeket tisztán. Amúgy egy megoldási javaslatom lenne az egészre B.Max. Ha ennyire szeretik használni a képeket, és miért ne szeretnék, akkor a helyedben minden verseny után csinálnék egy kis csomagot, és abban lennének a mások által felhasználható képek, persze csak azok felhasználására, akikkel előzőlegesen egyeztettél. Így ők megkapnák a kis adagjukat, boldogok lennének, és nem érné szó a ház elejét! De ez csak egy ötlet. =)

B. MAX 2009.02.24. 17:25:40

A helyzet az, hogy én magam sem vagyok kellően határozott ebben a kérdésben. Egy ideig együtt dolgoztam DuEn-el és rendszeresen kapott azokból az anyagokból amit készítettem. A baj csak az, hogy rendszerint így is késő éjszakáig kell ébren maradnom, hogy a képek megérkezzenek az ügynökségekhez és minden ami ezen felül van (sajnos a blog is), csak eztán következhet. Nem egyszer előfordult, hogy a csomagot még összeállítottam a DuEn.hu-ra, de már a blogra nem maradt időm és energiám... Akkor mi értelme volt annak, hogy a csomagért cserébe helyet kaptam az oldalon egy link erejéig, de aki odalátogatott annak nem tudtam újat adni... Sőt néha semmit sem... Néhány képe erejéig ott van még az Origo ahol Bertalan Miki cimborám tart életben egy VB rovatot. Pontos, korrekt tartalmat szolgálatat amihez én napi 3-4 képpel járulok hozz. Igaz, hogy nem mindig direktben küldöm a képeket, mert ők a Getty Images-el állnak szerződésben, de végül a fél bolygót körbejárva az én anyagom kerül fel... Érzem én is, hogy látogatottság terén sokkal több lehetőség van ebben a blogban, mint amit a látogatók számában jelenleg fel tud mutatni. De... Ehhez az kellene, hogy végre rászánjam magam arra, hogy valamelyik nagy tartalomszolgáltatóval egy olyan megállapodást kössek, ami mindkét fél számára előnyös. Mert ez ami most van, nevezetesen, hogy egy kicsit itt is vagyok, meg egy kicsit ott is vagyok és végülis ide is meg oda is küldök valamit... Hát ez nem igazán profi hozzáállás részemről. Az Origo-t és DuEn-t említettem, a netracing.hu tudjuk, hogy érdekesnek és előnyösnek tartja az együttműködést. Emellett a totalcar Külsőségek rovata szintén rendszeresen beemeli az anyagaim az ajánlatai közé. Ha ehhez hozzáveszem, hogy a rally.hu, a nyuuuz.hu és az inews.hu irányából is érkeznek hivatkozók akkor azt hiszem teljessé válik az a lista. A legnagyobb baj ezzel a rendszertelenséggel a kiszámíthatatlanság. Úgy gondolom, hogy végre ki kellene jelölni egy fő csapásirányt. Végig kellene gondolnom, hogy miképpen tudnám a lehető legahatékonyabban elérni a célcsoportomat, és ezért mit tudok ajánlani annak vagy azoknakm akik ebben részt vesznek. Tudom mire lenne szükségem. Egy nagy látogatottságú oldal kellene, akiknél az anyagaim segítségével tovább lehetne gyarapítani az oldalletöltések valamint a rendszeresen visszatérő userek számát. Kb. így lehetne kerek a történet és így tudna mindenki profitálni a közös munkából és az eredményekből. Rövidesen elkezdek mozgolódni az ügyben, de minden ötletet és tanácsot örömmel veszek. ;-)

Szasztok!

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.24. 21:38:34

Bármi is legyen a blog sorsa, azt szerintem mindenki szeretné, ha az utód megőrizné a blog egyediségét, exkluzív mivoltát. Ez így jó, így egyedülálló, és ezekért szeretjük. Lehet, hogy csak egy félelem, de fennáll annak a veszélye, hogy ha egy fizetett oldal keretein belül üzemel majd tovább, akkor előfordulhat, hogy az eddigi szabad stílusát, azt hogy olvasunk olyan dolgokat, amiket máshol nem lehet, mert nem mernek leírni, azt mind elvesztené. Az egyediség az, ami kiemeli ezt a blogot. Szerintem ezt mindenképp meg kell őrizni.

B. MAX 2009.02.25. 14:55:20

Pillanat! Szó sincs arról, hogy bármilyen formában felmerült volna egy fizetős oldallal való kooperáció lehetősége! Persze rendszeres és exkluzív anyagokért egy hónapra simán el lehetne kérni 4-5 eurót, de ahhoz folyamatosan naponta frissítve kellene interjúkat, friss képeket és tartalmas háttéranyagot prezentálni. Ezt is minimum egy éven keresztül ingyen, majd ezt követően lehetne áttérni a fizetős rendszerre. De számomra ez nem egy cél. Van egy másik út is, ha az oldalhoz kapcsolódóan bevételeket szeretnék generálni, nevezetesen, ha olyan látogatottságot ér el, akkor érdemes néhány céggel megtámogattatni az egészet. De jelenleg ez sincs napirenden. Mindenekelőtt nekem kellene egy olyan rendszeres és profi tartalmat szolgáltatnom amiért érdemes idekattintani és időről-időre visszatérni. Ha erre a szintre két három verseny után elérek, akkor lehet arról beszélni, hogy a tartalmammal melyik nagy portál tudna kezdeni valamit. A laszti tehát nálam! Dolgoznom és postolnom kell keményen, folyamatosan és magas színvonalon. Ezen leszek! Ti pedig ne csak dicsérjetek, hanem osszatok ki nyugodtan, ha "löttyintek" :) Hajrááá

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.25. 15:44:41

Hát egyedül vezetni egy oldalt úgy, hogy napi szinten friss és aktuális legyen, az szerintem nem egyemberes feladat. Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de nagyon kemény meló! Úgyhogy elég a löttyintésből, egy kalappal! =D

Jini 2009.02.26. 10:39:35

És mi történt a régi Top Speed-es brigáddal? Ők nem tudnának segíteni ez ügyben? A színvonallal nem lenne gond, úgy ahogy anno a havilapnál sem volt.

!Maddest! 2009.02.26. 18:59:27

Előszöris sziasztok!

Körülbelül fél éve találtam rá erre a Blogra, és azóta is rendszeresen olvasom. 17 évemmel a fiatal vagyok még ahoz hogy emlékezzek a régi igazi rally pilótákra, de amikor 4 éves korom körül édesapám mellé feküdtem (nyugodjék békében) és épp Colin Mcraet láttam, valami elindult bennem és azóta is tart ez a valami. Az autók imádását a rally alapozta meg bennem és hálás vagyok neki, ahogy tudom folyamatosan figyelemmel követem az eseményeket, sajnos csak 1-2 rally versenyen tudtam ott lenni élőbe, de ez a Blog visszaadja a Ralik hangulatát elképesztő módon, olyan érzés mintha az ember ott állna a pálya szélén sokszor, nekem legalábbis.Ezért szeretnék köszönetet mondani a szerzőnek.

Régen Colin Mcrae imádó voltam, legfőképpen azért mert nagyokat burult, és gyerek fejjel nekem ez volt a legnagyobb élmény. A mai rally mezőnyből véleményem szerint ez hiányzik a leginkább, hogy az emberek annyira a határon autózzanak mint régen. Ez csak egy kis saját vélemény az én hozzá nem értő rajongótól.

Még egyszer köszönet a blogért, és így tovább.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.02.26. 22:24:34

@!Maddest!: a penge élén autóznak ők, csak ma már a technika más. Régebben harc az elemekkel volt egy versenyautó elvezetése, ma már jóval könnyebb! Persze nem azt mondom, hogy gyerekjáték egy rallyautó vezetése, de a két 'korszak' sokban különbözik egymástól...