WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Vihar előtti csend

B. MAX

 

WRC2009 / Rally Australia / Előzetes

A két főszereplő egy medence szélén ücsörög és jóízűen mosolyognak. Nem úgy néznek ki, mint akik pár óra múlva élet és halál között fognak száguldozni egymás ellen. Harcnak, netán háborúnak még a szelét sem érezni. Mint tudjuk azonban a látszat, rendszerint csalfa játék a felszínen. A komoly dolgokra ennél mélyebben kell keresni a választ. A verseny előtti sajtótájékoztatón kapott néhány kérdést a 2009-es FIA World Rally Champion titulusra pályázó versenyző. Megosztanám Veletek.

Mikko! Az utolsó Ausztrál Rallyn Tiéd lett a győzelem, ráadásul ez volt az első futamgyőzelmed is egyben. A szakaszok most teljesen mások mint Nyugat-Ausztráliában voltak, van egyáltalán olyan futam amihez tudnád őket hasonlítani?

Mikko Hirvonen: „Egy biztos: nagyon különbözőek! Számomra az nem jelent majd semmilyen előnyt, hogy magát a versenyt akkor sikerült megnyernem. Emléknek szép, de ez egy új verseny. Pénteken kiderül, mennyire fekszik nekünk.

Egy másik különlegessége is van ennek a futamnak, mégpedig az, hogy 35 gyorsasági szakasz szerepel a programban. Ez több, mint bárhol máshol ebben az évben. Ráadásul olyan szekció is vár benneteket, ahol hét(!) gyorsaságit kell teljesítenetek szerviz nélkül. Ez a tény milyen extra kihívást jelent?

Mikko Hirvonen: Azt hiszem ezzel nem lesz gond. Nem aggódom amiatt, hogy sok különböző szakaszt kell teljesíteni, mert ezek nem igazán hosszúak. Okosan kell versenyezni, mert egy kisebb hibáért is nagy árat kell fizetni. Ezen a versenyen nincs helye a legkisebb hibának sem."

Ez akár a bajnokság jelenlegi helyzetéről is elmondható...

 Mikko Hirvonen: Három verseny áll még előttünk és mindenki tudja, hogy köztem és Seb között mindössze három pont a különbség. Aki most egy hiba miatt nulla ponttal távozik, annak a bajnokság véget is ér. Ennek ellenére mindkettőnknek lenyomva kell tartanunk a gázpedált, vagyis izgalmas hétvége elé nézünk" :)

Te indulsz elsőként a szakaszokon, ami tovább nehezíti a dolgot... A természet azonban lehet, hogy melléd áll a harcban :) A meterológusok esőt jósolnak...

Mikko Hirvonen: Ha száraz marad az idő gondjaim lehetnek, mert a pénteki pályák tetején nagyon sok a laza murva. Azt nem tudom megítélni, hogy a mögöttem rajtoló Sebastiennek mennyivel lesz könnyebb dolga mint nekem, de abban biztos vagyok, hogy lesz néhány hátulról induló srác, akik majd nagyon gyorsak lesznek.

Nagy segítség lenne ha beválnának a jóslatok, ezért este mielőtt lefekszem, még az is lehet, hogy eljárok egy esőtáncot":)

Sebastien! Ez a csata mennyiben hasonlít ahhoz, amit Grönholmmal vívtál?

Sebastien Loeb: A 2006-os egy teljesen más szituáció volt. Úgy nyertem meg a bajnokságot, hogy az utolsó négy versenyen semmit sem kellett tennem a végső győzelemért. A mostani helyzet sokkal érdekesebb és izgalmasabb. Három futammal a szezon vége előtt, még a legapróbb részletekre is koncentrálni kell, mert óriási a csata köztem és Mikko között."

Mindenki számára új a verseny, ismeretlenek a pályák. Mi a véleményed erről a pályabejárás után?

Sebastien Loeb: Vannak nagyon nehéz pályák, ahol a legtöbbet azzal nyerhetünk, ha megtaláljuk a helyes beállításokat."

Az Argentin Rally volt az utolsó futam ebben az évben, ahol a dobogó tetejére állhattál. Változtattál valamin annak érdekében, hogy ezt a hosszú negatív sorozatot meg tudd szakítani?

Sebastien Loeb: „Nemrég megnyertem egy go-kart versenyt :) Persze nem ennek köszönhetően, de bízom magunkban, és tudom, hogy képesek leszekünk ismét nagyon-nagyon gyorsan menni. Megteszünk mindent amire képesek vagyunk, és bízom benne, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy a végén mi örülhessünk."

A tréfákból is láthatjátok, hogy mindketten jó hangulatban, optimistán várják a futamot. Nem is lehetne másképpen. Ami viszont szintén ott van egyértelműen mindkét srác mondataiban, az a tisztelet. Mikko Hirvonen még nagyon messze van a trónfosztástól, és azt, hogy egyáltalán van rá esélye, jórészt a király botlásainak köszönheti. A finn, még ha jelenleg ő is vezeti a világbajnoki pontversenyt, akkor sem engedheti meg magának, hogy odamondogasson az ötszörös világbajnoknak. És ez nem is az Ő stílusa...

Sebastien Loeb pedig annak ellenére, hogy Argentína után már elkezdte a helyet csinálni a polcán a hatodik világbajnoki serlegének, még nem azt jelenti, hogy idén oda is fog kerülni. Tudja, hogy elkövetett hibákat, de azzal is tisztában van, hogy riválisa igazán kemény ellenféllé nőtte ki magát. 


Ami pedig a versenyt illeti... A versenyzőkhöz hasonlóan jómagam is bejártam az összes pályát, amiken nekik majd végig kell száguldaniuk. Biztos vagyok benne: miután az autók motorjai beindultak, a mosolyráncok mély barázdákká alakulnak.


 

10 komment


Címkék: akció hangulat portré 2009 környezet ugrató sebastien loeb daniel sordo mikko hirvonen henning solberg jarr matti latvala

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr381359687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brake 2009.09.04. 13:18:57

Ez tényleg nagy csatának ígérkezik,remélem a verseny közben dől el a végeredmény.Várjuk a remek képekkel megspékelt beszámolókat!Ideális időt kívánok hozzá.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.09.04. 14:25:03

Szeretem a nagylátós képeidet, jöhet több is belőlük! :)

madbalee 2009.09.04. 20:01:49

Ilyenkor kb, mennyi időd van bejárni a helyszínt?. Az szakaszok nagy részét megtekinted gondolom előre. Hogy teszed mindezt. Mész autóval kicsit, majd sétálsz 1-2 jó hely körül aztán megjelölöd a térképen?

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.06. 17:50:05

Bár Sebastien Loeb ismét nyerő formában volt az Ausztrál Ralin, s ő állhatott fel a verseny végén a dobogó legfelső fokára, a bírák végül technikai szabálysértés miatt megbüntették a csapatot, s egy perces büntetésével a második helyre szorult a címvédő világbajnok. Ezzel az eredetileg második helyen célba érő fordos Mikko Hirvonen lépett elő győztessé. Loeb csapattársa, Dani Sordo lett a bronzérmes. Így miközben Hirvonen megőrizte első helyét az egyéni ponttáblán, a Citroënt nem tudta a Ford leszorítani a konstruktőri ponttábla éléről.

Bár nagyon örült a Citroën csapat a győzelemnek, hamar lelohadt a lelkesedés, hiszen a verseny utáni műszaki ellenőrzés során észrevették, hogy a Citroën C4 WRC kereszt stabilizátora nem egyezett az előírásossal. A francia csapat képviselői nem is tagadták, hogy az általuk használt megoldás más, mint ami a homologizációs fotón található. Miután mindhárom Citroënes autón ugyanezt a megoldást találták, így mindhárom autót egyperces büntetéssel illeték, s megfeddték a Citroën csapatot. A franciák nem fellebbeztek.

netracinghu 2009.09.06. 18:31:09

De jól tettem hogy Mikkora szavaztam.
Ja és a képek csodálatosak de ezt már lassan említeni sem kell.

netracinghu 2009.09.06. 20:14:17

Na miben, hogy Richárdunk ebben a pillanatban nézegeti a csalódott Loebről készített képeit és azon gondolkodik melyiket tárja elénk. Na jól tippeltem? Kíváncsian várjuk az ausztrál képeket és élményeket.

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.06. 21:08:47

@netracinghu: vagy ahogy bújják a technikai szabályzatot, hogy az a bizonyos stabilizátor a tűréshatáron belül tér csak el a szabályostól... =P

erosmester 2009.09.07. 06:46:06

Kifogyott a tinta a tolladból? Hol késnek
a beszámolók,a fotó hegyek?Tudjuk,hogy messze van Ausztrália,de
ennyire?Sajnálom a tornász srácot,lehet
hogy a Ford-nak most átadták a VB cimet? Ilyen csúzli dologgal bebukni!!!!!

bedouin · http://www.bedouin.hu 2009.09.11. 04:32:32

Azzal a kígyóval legközelebb vigyázz! Veszélyesebb, mint a kanyar külső íve.