WRC2008 / Háttér / Marcus Grönholm visszatér
Kezdem egy kérdéssel. Szerintetek melyik évben nyert utoljára világbajnoki futamot Subaru Impreza WRC? Bevallom őszintén, nekem is utána kellett néznem, mert nem tudtam rá a választ...
Marcus egyértelműen hiányzott az idei éveben a világbajnoki sorozatból! De sajnos az igazi egyéniségeket is lámpással kell keresni mostanság...
Annak, aki járatos a rali világában, szinte felfoghatatlan, hogy egy ilyen kérdést egyáltalán fel lehet tenni! Normálisan, így az év vége felé ezt a gondolatot úgy kellene megfogalmazni, hogy idén melyik versenyeket nyerték Subaruval... Hiszen ez a márka, a világ összes országában, a raliversenyeken aratott győzelmeknek köszönhetően emelkedett a presztizsmárkák közé. (három manufacturers title '95-'96-'97, valamint három egyéni világbajnoki cím '95 Colin McRae, 2001 Richard Burns, 2003 Petter Solberg) Most viszont... Még csak árnyéka sem lehet régi önmagának, mert a korábban feltett kérdésre a jó válasz: 2005. Mexikó... Atyavilág!!! Több, mint három éve tart e szégyenteljes időszak...
Solberg és Grönholm vajon jövőre átél valami hasonlót, mint 2005-ben Mexikóban?
Érdemes kicsit az okok között elidőzni, bár ez inkább azoknak lenne a dolga, akik ténylegesen tehetnének valamit azért, hogy a világ rendje helyre álljon, és a "kékvérűek" ismét büszkén viselhessék pólójukat.
E dicstelen széria elején, többnyire kimondatlanul, de néha kimondva a Pirelli nyakába sózták az eredmények hiányát. Tény, hogy a Michelin vagy BFGoodrich mind aszfalton mind pedig murván ügyesebben kevergette a "fekete levest" és a Pirellivel futó paripák kizárólag vizes aszfalton tudtak igazán nagyot gurítani. Ezért viszont túl sok pont nem járt... A nyavalygás idővel unalmassá vált, elcsendesedett és az olaszok piszkálása abbamaradt. A legnagyobb bajok a csapat háza táján keresendők és ott is leginkább a felső szinteken. A fejétől bűzlik... David Richards a Forma-1-es álmai megvalósításához kivonta a csapat kötelékéből a sikerkovács David Lapworth-t, ami után az egész hajó irányíthatatlanul hánykolódni kezdett. Ezt erősítette fel a masszívnak semmiképpen sem nevezhető legénység (Solberg és Atkinson) ügyetlenkedése.
Petter Solberg. Fény és árnyék. A fény egyre távolibb és halványabb, az árnyék viszont nem látom mitől tűnhetne el...
Azt hiszem ezen a ponton érkeztünk el a probléma gyökeréhez. Rossz kezekben volt és van a a gyári csapat két kormánya!!!
Nézzük előbb Atkinsont! Az ausztrál fiú ugyan évek óta jelentős összeggel járul hozzá a csapat költségvetéséhez, de ez arra nem elég, hogy Banbury-ben űrhajót építsenek... Anélkül pedig Chris, nemigen fog győzelemre hajtani. A véleményem az, hogy Atkinson-t zseton ide vagy oda, két próba év után egy kedves mosollyal el kellett volna kormányozni vissza a déli féltekére... Köszi pajti! Ennyi volt! Kérjük a következőt! Nem hiszem el, hogy senki nem vette észre, hogy a sorozatos kudarcok sokkal többet ártanak (akár dollárban mérve is) a cég hírképének, mint amekkora zsákot Chris letesz az asztalra...
Az új autó megosztotta az eddig kimondottan egységes Subaru hívőket. Az Impreza közel sem olyan rettegett fegyver, mint amilyen korábban volt.
De mi a helyzet a másik sráccal? Petter Solberg neve mellé nem a szél fújta oda a világbajnoki titulust... Báááár... Ne feledjük, hogy 2003-ban az utolsó futamon a Citroen nem engedte, hogy Loeb az egyéni dicsőségre hajtson, mert a konstruktőrök pontversenye prioritást kapott... Na mindegy! Azt azért ne vitassuk el a norvég fiútól, hogy tud vagy tudott vezetni. Akkor mégis mi lehet a gond? A véleményem az, hogy Petter fejében óriási a kupleráj... Tehetsége vitathatatlan, de nem egy jó versenyző... Már elnézést! Gondolok itt arra, hogy amíg a csapat dübörgött és az autó jó volt, könnyedén hozta az eredményeket. De amint a helyzet bonyolultabb és nehezebb lett, ő kizökkent és képtelen volt összeszedni magát, és alkalmazkodni az új viszonyokhoz. Kicsit azt hiszem tévedésben is volt, mert a világbajnoki címe után azt hitte, hogy a többi is zsinórban jön majd magától... Hiszen ő nem más mint "Mr. Hollywood"!!! Aha! A legjobban talán az a fazon cseszett ki vele, aki ezt a nevet ráaksztotta! Petter Solbergnek a 2008-as év volt zsinorban az ötödik sikertelen éve a Subarunál. Nem hiszem el, hogy senki sem veszi észre a csaptnál amit a vak is lát! Petter elkényelmesedett és már nem annyira koncentrált és megközelítőleg sem annyira motivált, mint öt évvel ezelőtt. Ha én lennék a csapatvezető, Atkinsonhoz hasonlóan ez év végén megköszönném neki is a közreműködést. Egy kedves mosollyal az ő kezét is megráznám, majd elengedném, hogy menjen Isten hírével.
A győzelmek helyett David Richards mostanság leginkább a ráncait számolgathatja a tükörben...
Ezzel szemben nézzük mi az irány a kékeknél. Mint tudjuk az Akropolisz Rally-n bemutatkozott az új autó, amihez tegyük gyorsan hozzá, hogy nem borította fel az idei év erőviszonyait. Persze a csapat gőzerővel dolgozik, hogy a masinát a Ford és a Citroen szintjére hozza, azonban ebből már csak jövőre lehet valami. David Lapworth ugyan már jó ideje ismét a fedélzeten van, de ez még önmagában nem jelent előnyt az időbeíró pontoknál. Az viszont a változás szelét jelentheti, hogy az egész csapat atyja, a nagy mágus Dave Richards, egyre gyakrabban bukkan fel a ralicsapat sátra alatt. Az öreg kezd nyugtalan lenni. Ami érthető, hiszen a cége (Prodrive) ázsióját és tekintélyét alaposan megtépázták a szűk esztendők.
Végre elérkeztem ahhoz az egy mondatos hírhez, amit Japánban hallottam a kékekhez közeli forrásból. Az évek óta állóvízben szottyadó Subarut, jövőre egy régi-új ismerősnek kellene kirántania a trutymóból és visszajuttatni a csúcsra. A poént már lelőttem a címben, így tehát nem maradt más dolgom, minthogy keretet adjak az irományomnak, és ide is lejegyezzem: Az unatkozó Marcus Grönholm januárban kipattan a traktorjából és minden bizonnyal 2009-ben a Subaru versenyzője lesz.
Szó ami szó, Grönholm nyakában kicsit idegen a Média felirattal ellátott akreditáció...
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek