WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Petter Solberg is kiszáll?

B. MAX

WRC2009/Szardínia Rally/Solberg dilemmája

A verseny utáni kötelező sajtótájékoztatón, minden alkalommal az első három helyezettnek kell megjelennie. Ezen események hangulata rendszerint elég hullámzó, hiszen győztesek és legyőzöttek egyaránt jelen vannak. A 2009-es Szardínia Rally egyértelműen kivétel volt ez alól, hiszen minden jelen lévő úszott a boldogságban. A későbbiekben szeretnék a Ford csapat tagjainak is egy bejegyzést szentelni, de előbb arra gondoltam, hogy egy olyan témát osztanék meg Veletek, ami szintén nagy érdeklődésre tarthat számot.

Miközben Petter Solberg fülig érő szájjal fogadta a gratulációkat, felmerült egy kérdés, amit valószínűleg a jól értesült kolléga, jó okkal tett fel. Íme az interjú! 

Sikerült a harmadik helyet megszerezned, miután Loeb egy hiba miatt büntetést kapott. Végig változatos és nagy csata volt közöttetek, ezért semmiképpen sem írható csak a szerencse számlájára, hogy a pódiumra hajthattál. Elmondható, hogy ez egy különlegesen nagy verseny volt a számodra?

Petter Solberg: Mindenképpen! Ez a futam egy jó verseny volt, sok-sok remek szakasszal. Argentínában kicsit csalódott voltam a harmadik hely elvesztése miatt, de ebben a pillanatban nagyon boldog vagyok. Ami most Sebastien-nek fáj, az nekem öröm. Nagyot meccseltünk, de ilyen a rali! Amikor ma reggel felkeltem készen álltam arra, hogy gyorsabb legyek nála, és így tartsam őt magam mögött. Ezzel nem is volt semmi gond az első két szakaszon, de aztán problémánk adódott a kormányzással, amit végül sikerült kijavítanunk. Ekkor döntöttem úgy, hogy mindent beleadok és a határokat súrolva vágok neki az utolsó szakaszoknak. Ennél többet nem tehettem.

Ugyanezt láthatjuk Tőled Görögországban is a következő versenyen? 

Petter Solberg: Ami azt illeti úgy érzem, hogy egy kicsit sarokba szorultam. Túl vagyunk hat versenyen és látom, hogy hol tartunk, de az is világos számomra, hogy ily módon hova nem juthatunk el. Fel kell tennünk magunknak a kérdést Phil-el, hogy jó-e, és elég-e ez nekünk. A versenyzés sok örömet okoz a számomra, de most le kell ülnünk együtt és ki kell elemeznünk ezt a helyzetet. A hatalmas hőségben mindketten a fizikai teljesítőképességünk határain voltunk, és a következő futam még melegebbnek ígérkezik. Nem lehetséges ennél keményebben menni ilyen körülmények között, ezért ezen nem túl hosszan, de el kell gondolkodnunk. Nincs vesztegetni való időnk.

Raliról-ralira tervezel, de ez a mostani eredmény talán megkönnyíti a döntésed... 

Petter Solberg: Realista vagyok. Jó versenyek vannak mögöttünk, de legjobb esetben a negyedik helyért küzdhetünk, mert csupán erre van reális esélyünk. Szerencsés esetben, ha valakinek problémája adódik akkor esetleg elcsíphetjük a dobogó harmadik fokát... Számomra ez a helyzet nem könnyű. A mai napon igazán élveztem a harcot Sebatien-el, tehát itt vagyok és készen állok a megmérettetésre, de ehhez az kellett, hogy folyamatosan a határokon autózzak. Kis túlzással azt is mondhatnám, hogy többet voltunk az út mellett, mint az úton... Ebben a stílusban könnyen egy fa derekán érhet véget a történet, ami viszont már cseppet sem örömteli, sőt inkább frusztráló. És ne feledjük: mindezt nem a győzelemért vállaljuk be, hanem csupán a harmadik vagy negyedik helyért... Át kell gondolnunk, hogy hogyan tovább. Szóba jöhet egy autócsere (Peugeot), de az sem kizárt, hogy a következő futam nélkülünk rajtol el.

 

Hát íme Petter Solberg dilemmája... Szó ami szó, logikus és érthető, hogy elbizonytalanodott. Nagyrészt saját forrásokból, valamint közeli kapcsolatok közreműködével nincs esély olyan hátteret létrehozni, amivel a gyári csapatokkal fel lehetne venni a versenyt. Igaz a Subaru sem volt nyerő autó, de ott legalább volt a mögötte egy autógyár, és egy olyan fejlesztő cég mint a Prodrive, melyek rendelkeztek mind anyagi, mind pedig szellemi potenciállal, ami esélyt jelentett a továbblépésre. Most viszont adott egy öregedő és fejlesztések nélküli technika, mely napról napra csak veszít a versenyképességéből. Mi innen a távolból csupán annyit kívánhatunk, mint amennyit a raliért világszerte szurkolók milliói. A norvég világbajnok találjon olyan megoldást a problémájára amivel nekünk ismét örömet tud okozni, és egyben kielégíti őt magát is.

Van mit megbeszélniük, és van min gondolkodniuk...

 

"If in doubt, flat out!" - Colin Mcrae

Szólj hozzá!


Címkék: akció citroen portré 2009 petter solberg philip mills

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr901208045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása