WRC2009 / Rally Poland / Első nap
A két elbaltázott verseny (Szardínia, Akropolisz) úgy tűnik nem csupán egy apró hullámvölgyként vonul majd be a 2009-es évi krónikákba, mivel a franciák vesszőfutásáról szóló fejezet újabb bejegyzéssel bővült Lengyelországban.
Az első nap negyedik gyorsasági szakaszán „Seb” ismét vétett egy apró hibát, ami szerencsére nem járt olyan súlyos következményekkel mint Görögországban, de arra éppen elég volt, hogy ezzel végleg átkerüljön a kezdeményezés a Ford, és Hirvonen kezébe. A másfél hónapja még legyőzhetetlennek hitt, és sokak által már Argentínában hatszoros világbajnoknak kikiálltott Sebastien Loeb kezéből kezdik kiénekelni a sajtot a sikerre éhes finn kölykök.
A skandináv kórus eddig meglehetően szépen muzsikál Lengyelországban. Az első nap után a világbajnoki címre ismét eséllyel kandidáló Mikko Hirvonen áll az élen, mögötte a csapattárs Latvala jelenti a hátvédet a még mindig veszélyes távolságban lévő Dani Sordo-val szemben. A Citroën spanyol pilótájának a hátránya ugyan első ránézére tetemesnek látszik (37 mp), azonban ne feledjük, hogy a második napon ő majd csak harmadiknak rajtol, és a két Ford fogja a pályát söprögetni előtte. Az esti szervizparkban erről kevés szó esett, mert Dani Sordo messze nem olyan rettegett ellenfél, mint Sebastien.
Az első helyekért csatázók mögött található egy másik hármas boly, amiben a Solberg testvérek vívnak családi különmeccset egymással, ebbe próbál Sebastien Ogier beavatkozni tizenegynéhány másodperc hátrányból. Mögöttük a többi WRC-s pilóta szinte légüres térben versenyezhet, ami Sebastien Loeb szempontjából nem túl kedvező. A franciák lógó orrú hadvezére a szuper-rali szabálynak köszönhetően holnap ugyan ismét autóba ülhet, viszont az első napon be nem fejezett négy gyorsasági szakasz miatt, húsz percet hozzáadtak az eddigi idejéhez...
Ami engem illet, egyrészt kiváncsian várom, hogy a Ford egyik pillanatról a másikra pozícióba került versenyzői, hogyan viselik azt a nyomást, ami most rájuk nehezedik az elvárt kettős győzelem, és az ismét látótávolságba került VB címek miatt. Másrészt pedig nagy érdeklődéssel szemlélem, hogy Sebastien Loeb – aki jelen pillanatban úgy fest, mint egy féltérdre rogyott hadvezér – mire lesz képes annak érdekében, hogy megvédje a királyságát és a koronáját.
A Citroën vesszőfutását Rautenbach nyitotta a teszten...
A Ford csapat és Mikko Hirvonen végre rátalált az ideális ívre, és végső győzelem felé vezető útra?
Szólj hozzá!
Címkék: ford akció citroen suzuki 2009 szerviz szurkolók d.sordo jm.latvala hirvonen sebastien loeb petter solberg rally poland
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek