WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Loeb feje a porba hull?

B. MAX

WRC2011 / Svéd Rally / Sziasztok srácok :)

Mint tudjuk, a múltban történt dolgok fölött nincs sok értelme azon elmélkedni, mi lett volna ha... Ezzel szemben miért ne kezdhetnénk úgy az évet, hogy felteszünk egy sor kérdést, ami úgy kezdődik: mi lenne ha...? Persze megvan rá az esély, hogy felvetéseink és találgatásaink zsákutcákba vezetnek, és az idő múlásával nevetségessé válunk. Ez benne van a pakliban. Idén azonban új szabályok szerint folyik majd a játék, és a csillagok sem ugyanúgy állnak mint egy évvel ezelőtt. A stopper pár óra múlva indul. Biztos vagyok benne, hogy hozzám hasonlóan sok millió szurkoló fejében cikáznak a gondolatok arról, hogy mit hoz a holnap. Biztosat senki nem tud, de mi lenne ha...?

...megint Loeb?

A Citroennél semmi különös, hiszen számukra ez lenne a természetes. A WRC-ben immár hét éve van új világrend érvényben, és a dicső uralkodó nem tűnik különösebben fáradtnak vagy gyengének. A francia rali-birodalom virágkorát éli, de ne feldjük: a Római Birodalom uralma is véget ért egyszer. A kérdés csak az, hogy ebben az esetben külső vagy belső hatások tesznek majd pontot egy korszak végére. Mindkettőre látok reális esélyt. Ha a történelmi hasonlat mentén haladunk tovább, akkor a Ford megerősített és a Fiestávak újrafelfegyverzett egységei jelentik a közvetlen külső veszélyt. A baj csupán az, hogy a két vitéz, Latvala és Hirvonen még egyetlen idényben sem tudtak egyformán jól teljesíteni. Ha a két srác idén sem alkot maradandót, fogadni mernék, hogy az egyiküket kihajítják a vártoronyból.

Ezzel párhuzamosan Dani Sordo is feni a fogát korábbi gazdájának babérkoszorújára. A franciáknál kegyvesztett hispán, angol szövetségest talált tervei eléréséhez, de idén még biztosan nem rombolhatja porig Párizst. Túl karcsú az a terv, amivel a MINI 2011-ben hadat üzent a két nagyhatalomnak. Van azonban egy mese, melynek a főszereplője a nyúl. Ebben az eposzban a nagy veszély csörtet és csahol (a kutya), de a még nagyobb, nesztelen és lapul (a kígyó)... Ha a Prodrive jó autót tesz Sordo alá, a srác bárkibe belemarhat az ellenfelek közül. Menjünk tovább, és nézzük mi lenne ha...?

...nem Loeb!

Például azért, mert Párizsban kitör a forradalom, Sebastien Ogier kardot ránt, lecsap, és a király feje a porba hull... Nem lesz szép halál az egyszer biztos. Ha ez a forgatókönyv megvalósul, akkor biztos vagyok benne, hogy egy hamisítatlan, szélesvásznú Hollywood-i mozi tárul majd elénk. Arra külön kiváncsi leszek, hogy Olivier Quesnel, a Citroen csapat vezetője hogy dirigálja le a forgatást. Ha én lennék a helyében akkor jönne a függöny, amikor Loeb megkérdezi Ogier-t: Te is fiam, Brutus?

Apropó Hollywood! Ti mit gondoltok Mr. Hollywoodról? Szerintem Petter Solberg simán összekeverhet mindent! Mert ha nem most, akkor soha! Alighanem ezzel tisztában van ő maga is.

Az elmémből áramló katyvasznak itt vetnék véget, mert nem szeretnék a WRC-ből átkerülni a sci-fi kategóriába. Megpróbálok inkább pár használható képet csinálni Nektek, a Ford esti rendezvényén.

 

Ne aggódjatok, ahhoz már nem írok ilyen beteg kommentet! Csak legyen mit feltölteni :)

 

20 komment


Címkék: svéd rally 2011 háttér wrc loeb

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr942649623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.02.09. 18:17:34

Látom neked is hiányzott a blog írása, de ennyire? :)
Jó kis írás, töri szakosként kifejezetten tetszett ez a vonal :D

Örülök, hogy újra megy a blog, csak így tovább!

Guld Péter 2011.02.10. 00:16:40

Szia,

köszönjük a folytatást, meg az interjút a belsőségen. Remek volt. A könyv ismét szenzációs. Bevallom, az utóbbi időben rászántam magam, hogy megkérdem tőled miért hagytad abba, vagy hogy most akkor mi lesz...de hát szerencsére semmi az, mint aminek látszik. Egyszóval tiszta szívből örülök, jó munkát és kösziiii!

Üdv

GiXXXer 2011.02.10. 11:09:07

És akkor még nem beszéltél az ármánykodó veszélyekről, amit a (közel???) azonos autókkal indulók jelentik a "nagyok" számára...
Hátha a Jég is megembereli magát, meg ugye többekben is tombolhat a bizonyítási vágy, Malcolm nagyúr fiacskája, vagy akár a svédek kegyeltje is okozhat egy-egy meglepő eredményt. Királypuccs van kibontakozóban, elvégre 12-en kapnak hasonló technikát! (emlékszik valaki a tavalyi Miskolc Rally befutójára - 1,9 mp differencia az első kettő között - én ilyet várok!)
Reméljük izgalmas versenynek lehetünk tanúi - hála a magasságos internetnek, és a lenyűgöző képeidnek!

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2011.02.10. 12:49:57

Üdv a fedélzeten Mester!
Már nagyon hiányoztál! =)

Frappáns kis írás, ötletes, minden lehetőséget számba vevő, de engedd meg, hogy kicsit belekontárkodjak pár egyéni véleménnyel: a Ford jelenlegi legénysége sajnos soha nem tudott egyenletes teljesítményt nyújtani, talán 1-2 nekik fekvő versenyen tudják hozni a várt eredményt. Latvala nagyon sokat dobálja a vasat, nagy kockázatot vállalva közlekedik, Hirvonen pedig néha képes beleszürkülni a mezőnybe, így én nem látok nagy esélyt arra, hogy ők maradandót alkossanak, de inkább tévedjek a VB érdekében! És ha nem jön össze a dolog, akkor Latvala fog menni...kivéve, ha nem teljesít magán felül az évben!
Sordo alatt sajnos még kiforratlan lehet a Mini és Sordoban én személy szerint nem látom azt a tüzet, ami közel tudná vinni őt a végső győzelemhez, vagy esetleg csak ahhoz, hogy oda-odacsapjon a nagyoknak.
És el is jutottunk Ogier elvtárshoz. Na, ő benne szerintem meg van az, ami kell, hogy Loeb nyakán szoruljon a kötél...csak szedje össze magát, kerülje a hibákat és érdekessé fogja tenni a versenyeket!
Utolsóként pedig Solberg, a jó öreg Solberg. Ez az egyszerre két lovat ülök meg dolog (IRC ás WRC) lehet nem a legjobb, talán kicsit szétszedi a koncentrációját így pedig nem jósolnék neki nagy eredményeket! Egy-egy versenyen odaér az elejébe az kétségtelen, de hogy folyamatosan nem fogja tudni hozni az általam is elvárt eredményeket, annak sajnos nagy esélye van!
De ugye minden egyes teóriám végére, amik inkább Loeb-öt favorizálják, oda írhatjuk, hogy DE REMÉLJÜK NEM ÍGY LESZ!
Legyen izgalmas évünk, semmi mást nem kívánhatunk!

Neked Richárd pedig további jó munkát, szórd a képeket ide a blogra, had lehessünk mi is részesei a futamoknak!

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2011.02.10. 13:00:12

Nagyon jó, hogy megy blog újra, jó a rajtprogramod:) Loeb az egyébként is erős és magas szobortalapzatát tovább emeli az idén is szerintem.

GiXXXer 2011.02.10. 14:11:10

@sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com: A Mini semmivel sem kiforratlanabb, mint a Ford, vagy épp a Citroen. Mindegyik új, és amíg nem eresztik őket egymás nyakának, addig a fejlesztők is csak találgatnak, hogy hol kéne finomítani. Persze elő lehet hozakodni azzal is, hogy a Ford és a PSA versenyeztetett s2000 autókat, és onnan van tapasztalat, de a hírek szerint nem sok közös alkatrészük van. A Mini-től sokat remélek, leginkább azért, hogy a Citrom-hegemóniát megtörve színesebbé tegye a sportágat. A prodrive-ot pedig nem kell félteni, tudnak ők autót csinálni, a BMW pedig minden bizonnyal tudja is pénzelni a projektet.

sirchimboak 2011.02.10. 14:53:30

@GiXXXer: úgy legyen, ahogy mondod! Nem is a Mini versenyképességére céloztam első sorban, hanem magára a személyi állományra. Az lehet a döntő, ha a technikákat egyaránt újnak vesszük! Nekem nincs személyi függőségem a versenyzők között, mindegyiket egyformán csodálom és tisztelem, de azért meg kell állapodnunk abban, hogy két nagy kategóriára mindenképp fel lehet őket osztani, ha már háromra nem is...

GiXXXer 2011.02.10. 15:37:00

@sirchimboak: Igen, és a két nagy kategória: akik kaptak gyári támogatást és akik nem, részhalmazban nagyon kevesen. Érdekes következtetéseket lehet levonnni már a shakedown eredményeiből is:
www.rallysweden.com/wp-content/uploads/Shakedown4TimeOrder.pdf

Én nagyon szurkolok, hogy ne csak 5-6 versenyző tudjon dobogóközelbe kerülni, és ne csak 2-3 győzelemre esélyes legyen, akár gyorsokra, akár futamokra is gondolván.
Remélem a Toyota és a Hyundai visszatérésének híre sem kacsa, VW-ről is regélnek efféléket, a Mitsubishinál is készül az új Colt, hátha dobnak bele egy 1,6 turbót... Jajj, de jó lenne!!!
A Subarut már le sem merem írni, bár együtt hálnak a Toyotával, hátha közös technikával visszatérhet a márka!
Már csak a Fiat csoportot kéne felébreszteni: milyen vicces lenne egy bézs-bordó körömlakk kombinációjú Lancia Y, vagy épp egy Panda WRC... :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.10. 16:14:11

Végre megy megint a blog,csak most már így is legyen! :)

Idén a Fordnak szurkolok,remélem most odateszik magukat,Loeb nem kis bánatára.
Viszont a DS3 nagyon tetszik, a Fiesta kevésbé.

sirchimboak 2011.02.10. 17:44:05

@GiXXXer: inkább kicsit tematikus felosztásra gondoltam: egyik csoport az, aki tud egyenletes teljesítményt nyújtani, nem csak kiemelkedő részeredményei vannak, másik csoport pedig azok a pilóták, akik néha-néha megugranak, de rutintalanság vagy bármilyen más ok miatt nem képesek folyamatosan hozni az eredményt! Ha ezeket a mérleg két nyelvére tesszük, nagyon az utóbbi kezd el közelíteni a földhöz! Ha egyenlő lenne, akkor lenne esély 5-6 pilótára, hogy az élen végezzen... de megint mondom, hogy NE ÍGY LEGYEN!!

erosmester 2011.02.10. 20:48:32

Nagyon örülök,hogy eszedbe jutott a blogod!!!
Én továbbra is a Tornász Srácot "látom" alkalmasnak.
Remélem lesznek komoly csaták,a Bukfencmestert
/Latvala/ szeretném néhányszor a dobogó tetején
látni,de azért vigye csak el Seb a 8-dik vázát is és
jövőre adjon lehetőséget másnak is.Nem baj,ha
több száz fotóból kell kiválasztanunk a legjobbat,
szakitunk rá időt!!!

erosmester 2011.02.10. 21:06:01

Az "egyforma" autókról annyit,hogy a Fiestákon az
airbox a két "finnek"szénszál,az ügyfélautókon pedig szürke alu.A gallokautójánál nem lehet különbséget
látni,mert komolyan takarják,de ott is van ügyfél verzió.Quesnel Úr azt mondta:Kimi Csak egy Ügyfél
nálunk! Kérdés,hogy Ő meddig lesz csapatfőnök?

GiXXXer 2011.02.10. 21:32:06

@sirchimboak: Nekem már az első gyors eredménye is bíztató... :) Végre nem csak az a 6 név permutációja az első 6 helyezett! :)

Persze messze még a vége! Remélem sok csodás kép készül kint, és kaphatunk majd ízelítőt! :)

GiXXXer 2011.02.10. 21:45:52

@erosmester: elvileg egyformának kell lenniük, nem homologizáltak kétféle verziót. Ha karbon légbeömlővel homologizálták, akkor elvileg mindegyiken karbonnak kell lennie. Nem tudom a szabályok mennyire rugalmasak, de azt esetleg el tudom képzelni, hogy "kompozit"-ként van meghatározva, ami lehet üvegszálas is, hogy olcsóbb legyen. De mechanikailag "elvileg" csavarra azonos kell legyen a gyári és az ügyfélautó is.

sirchimboak 2011.02.11. 04:02:06

@GiXXXer: látom, látom! Legyen így, ahogy mondod, legyen izgalmas! Csak nehogy később kijöjjön a rutin az emberekből...ettől félhetünk a végelszámolás szempontjából!
Ez a homológizációs dolog meg hát nem is tudom...a 'normál' WRC-k korában is voltak ügyfélautók, melyek butább verziók voltak, mint az éles gyári top autók. Lehet kapnak egy alap computert, vagy alap beállítást és kész?? Mi ezt sose tudjuk meg hogy működik! Viszont egy biztos: a gyári pilóták előnyt élveznek, sokkal többet, mint a támogatottak. Erre nagyon jó példa megboldogult Ranga Laci rally.hu-s interjúja (google-be keress rá, 'Ranga Laci interjú mp3' és még olvasni se kell), Ő elmondja tisztán, hogy aki nem gyári pilóta, az egy butított, úgynevezett ügyfélautót kap!
Muszáj a végére írnom, hogy de NE ÍGY LEGYEN! =)
Lássunk végre izgalmas versenyt, akárhogy is lesz a sorrend, mindegy, csak formabontó legyen, szerintem most ez a lényeg!

erosmester 2011.02.11. 05:39:40

Rallysport.hu-n a szervizparkban készült fotókon látható ez a különbség,amiről írtam.Az esélyekre visszatérve:úgy gondolom,hogy egy Citroennek jobban érdeke a Tornász győzelme, /aki tőlük kapja
a fizetést/,minthogy Petter vagy Kimi nyerjen.
Biztos a Fordnál is hasonló a helyzet.Ha csak a teszt
napok számát nézzük.Tavaly ősztől folyamatosan
nyomták spanyol és francia pályákon és csak az első
és "2-dik" pilóták,valamint a teszt sofőrök.Ezért is
gondolom,hogy sokkal esélyesebbek.A technikai
különbségeket pedig az előző hozzászólásból is
érzékelheted.Itthon egyetlen "TUTI" autó volt anno,
amivel a Lipi ment.Azt úgy hozták el,ahogy JUHA
Mester a RAC után kiszállt belőle.Ranga Laci kipró-
bálta és leesett az álla.Megérezte a különbséget...
/4O LE/

sirchimboak 2011.02.11. 09:39:05

Bocsánat az előző sokasodásért! =)

Castigliano (törölt) 2011.02.13. 12:21:27

Örülök, hogy újra megy a blog!
süti beállítások módosítása