WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

A kocka el van vetve?

B. MAX

WRC2008 / Rally Japan / Sebastien Loeb kezében a parti!

Bármibe le merném fogadni, hogy a Citroennél már elő vannak készítve azok a pólók vagy sapkák, amelyek Sebastien Loeb ötödik világbajnoki címének az ünnepléséhez lettek legyártva... De miért is ne lennének? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Két futammal a bajnokság vége előtt, tizennégy pont nagyon masszív előny lenne bárkivel szemben. Nem azért emeltem ki külön, hogy bárkivel szemben, mert Hirvonent nem tartom elég jónak! Sokkal inkább azért éreztem ezt fontosnak, mert Sebastien Loeb az Új-Zéland Rally óta megállíthatatlanul menetel, és mindössze egy negyedik helyet kellene elcsípnie ahhoz, hogy mindenki számára egyértelművé tegye: Ő minden idők legeredményesebb raliversenyzője. A verseny előtt természetesen mindenki azt szerette volna megtudni, hogy nem remeg-e a keze és a lába, valamint, hogy ő maga, hogyan éli meg ezt a történelmi pillanatot. Íme!

Hi Seb! Hogy érzed magad? Ha a harmadik helyet megszerzed Tiéd megint a bajnoki cím. Megelégszel ennyivel, vagy győzelemmel szeretnél ünnepelni?

Természetesen a harmadik helynél semmiképpen sem szeretnék rosszabb helyen végezni! Nem kérdés, hogy a világbajnoki cím elérése sokkal fontosabb, mint az hogy elmondhassam magamról, hogy megnyertem 2008-ban a Japán Rally-t. De azért a helyzet nem túl egyszerű, még akkor sem, ha annak látszik. Egyrészt biztosan nagyon furcsa lesz, hogy nem kezdek majd olyan agresszívan mint ahogyan szoktam. Másrészt ez egy teljesen új rali, ami mindig számos veszélyt hordoz magában. Az itinerek nem annyira tökéletesek, mint ahol már jártunk, és a pályabejárás is megerősített abban, hogy a változatos út és időjárásviszonyok közepette, bárkinek, bármikor gondja támadhat a tapadással. Azt tartom a legfontosabbnak, hogy megtaláljam azt a ritmust, ami még elég gyors ahhoz, hogy az első háromban végezzek, de nem jelent túl nagy kockázatot. 

Mit gondolsz az új szakaszokról és mit szólsz ahhoz, hogy némely pályára esett egy kis hó az éjszaka?

A gyorsaságik önmagukban is nagyon nagy odafigyelést követelnek, de ez a hír a havazásról tényleg elgondolkodtatott. Azt még nem tudhatom, hogy egy vagy két nap múlva milyen körülményeknek kell megfelelni, de abban biztos vagyok, hogy a murvára készült gumikkal nem lehet majd a havas pályákon közlekedni. Ez egyszerűen képtelenség!

Nem látszol idegesnek. Csak jól titkolod vagy valóban nem érzed az ötödik világbanoki címednek a súlyát? Egy lépésre vagy attól, hogy olyan óriásokat előzz meg, mint a két négyszeres finn világbajnok, Tommi Mäkinen és Juha Kankkunen...

Persze, hogy egy kicsit ideges vagyok! De ez így normális. Éppen ezért megpróbálok csak arra koncentrálni, amit Daniel diktál a fülembe. Arra azért figyelnem kell, hogy ne szedjek össze túl sok másodpercet, mert adott esetben, ha szükség lenne rá, nagyon nehéz ritmust váltani és visszaszerezni amit elpazaroltál. Igyekszem kiverni minden bajnoki címre vonatkozó gondolatot a fejemből és csupán a következő kanyarra és a vezetésre koncentrálni. Ezekkel a tervekkel érkeztem, és ha következetes leszek, az eredmény sem maradhat el.

Természetesen Seb terveit jónéhányan szeretnék keresztbe húzni, de a legelszántabb minden bizonnyal a Ford lesz. Latvala és Mikko mellett a bizonyítási vágytól égő Francois Duval is Loeb skalpjára vadászik. Ő már akkor sem fért a bőrében, amikor még egy csapatban volt a franciával a Citroennél. A belga srác nagy igyekezete akkoriban jónéhány megnyert gyorsasági szakaszban volt lemérhető, de a féktelen száguldása során jónéhány  Xsara WRC-t is lerombolt. A legdrágább mutatványát és egyben a hattyúdalát 2005-ben jegyezhettük fel, amikor Cipruson benzines kannának használta a Citroent, és egy fél erdőt felgyújtott vele, miután beesett a fák közé... Nem csak az erdő égett porig... Ha Duval most nem hibázik és végre Henningnek is kijön a lépés, akkor van esélyük arra, hogy az utolsó futamig kitolják a franciák ünneplését. Amennyiben valakinek a csapat motivációját illetően lennének kétségei, annak felhívnám a figyelmét a csapatvezető személyére. Malcolm Wilson nem az a fajta ember, aki bármiről könnyedén lemondana. Különösen nem egy világbajnoki címről! Mert ne feledjük, hogy a Ford számára nem csupán a pilóták titulusa jelent mennybemenetelt. A világ egyik legnagyobb autógyárának semmilyen körülmények között sem lehet mellékes, hogy az év végén mi kerül a márka neve mellé! Győzelem vagy bukás...

Remélem nem veszik zokon a véleményemet, de nem látom értelmét a fölösleges puncsolának, így bátran kijelenthetem, hogy az űrből jövők sem fogadnának egy lyukas tangával sem arra, hogy a Suzuki többre lesz képes Japánban, mint hogy a sárga autójával üde színfolt legyen a zöld erdőben. Minimális esélyt látok arra is, hogy a Subarunak lennének olyan kártyái, amikkel érdemben hozzá tudna szólni ehhez a meccshez, de a hazai környezet és a presztizs jelenthet némi doppingot számukra.

Érdekes és fontos parti előtt állunk. Szinte az összes ász Sebastien Loeb kezében van. Ha kijátsza őket, övé a jackpot!  

 

   

Szólj hozzá!


Címkék: 2008 sebastien loeb rally japan

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr851161451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása