WRC2008 / Wales Rally / Innen kellett volna kezdeni...
Év elején, amikor a Monte Carlo Rally pályáin felbőgtek a motorok, nagy izgalommal és kiváncsisággal méregettem az új sárga jövevényt. Külsőre a "kicsikét" igazán megnyerőnek tartottam, de végül is egy WRC-ről volt szó, ezért a külcsín mellett a műszaki tartalom és a versenyképesség felé fordítottam a figyelmem. Anno 1999-ben ott voltam Korzikán, amikor egy hasonló teremtés, az új Peugeot 206 WRC debütált (Grönholm, Panizzi, Delecour), és titkon azt reméltem, hogy a Super1600-ban futószalagon szállított győzelmek, valamint a bajnoki trófeák után, a Suzuki a legfelső kategóriában is hasonlóan agresszív és domináns szerepet követel majd magának.
Ehhez képest... Nos legnagyobb bánatomra a "Monten" megbízhatóságból és sebességből is egy-egy elégtelent jegyezhettem a nevük mellé... Innentől kezdve a két pilóta (Gardemeister és Andersson) csupán óriási harc árán volt képes még az utolsó pontszerző helyek elcsípésére is, ennél többről pedig értelmetlen lett volna álmodozni. Az év első fele gyorsan elrepült, és a kezdeti súlyos hiányosságokat szép apránként sikerült tartalommal megtölteni. Na persze ezek igencsak apró lépések voltak, de legalább eljutottak odáig, hogy "célbaérős" autóval rendelkeztek. A két Ford és a Citroen még így is elérhetetlen távolságban volt számukra, viszont a Stobartokat és a két Subarut időnként sikerült megszorongatniuk.
Ám egyszercsak elérkeztünk az év végéhez, és éppen akkor, amikor már senki sem várt különösebb csodát, a sárgák gurítottak egy olyat, amire már érdemes volt odafigyelni. A Wales Rally első napján a svéd Andersson olyan közel került a legjobbakhoz, mint eddig soha. Egy teljes nap után P-G a harmadik helyen tanyázott és előtte Loeb kevesebb mint tíz másodperccel állt. Azt hiszem év elején kellett volna erről a szintről nekivágni a sorozatnak...
Wales Rally / SS8 Walters Arena
1. | 1 | S. LOEB | 1:45.0 | 0.0 | 0.0 |
2. | 12 | P. ANDERSSON | 1:45.7 | +0.7 | +0.7 |
3. | 2 | D. SORDO | 1:45.8 | +0.1 | +0.8 |
4. | 5 | P. SOLBERG | 1:45.8 | 0.0 | +0.8 |
5. | 4 | J. LATVALA | 1:45.9 | +0.1 | +0.9 |
6. | 7 | F. DUVAL | 1:46.9 | +1.0 | +1.9 |
A Wales Rally állása az első nap után
1. | 4 | Jari-Matti LATVALA | M | 31:20.5 | 0.0 | 0.0 |
2. | 1 | Sébastien LOEB | M | 31:33.4 | +12.9 | +12.9 |
3. | 12 | Per-Gunnar ANDERSSON | M | 31:43.0 | +9.6 | +22.5 |
4. | 18 | Mads ØSTBERG |
| 31:44.5 | +1.5 | +24.0 |
5. | 5 | Petter SOLBERG |
| 31:47.9 | +3.4 | +27.4 |
6. | 2 | Dani SORDO | M | 31:52.7 | +4.8 | +32.2 |
7. | 7 | François DUVAL | M | 32:12.5 | +19.8 | +52.0 |
8. | 14 | Henning SOLBERG |
| 32:15.2 | +2.7 | +54.7 |
Aztán a második napon a hátsó alakzatból Petter Solberg, Dani Sordo és Mads Ostberg is totális támadást indítottak, aminek az lett a vége, hogy Andersson szépen visszacsúszott a már jól megszokott 5-8 hely valamelyikére. Ez a csoda tehát még három napig sem tartott, mindenesetre a pilótákat és a csapat tagjait bizakodással töltötte el a jövőt illetően. Még mielőtt azonban ez a pozitív hangulat alkotó munkába csaphatott volna át, az egész csapat előtt pirosra váltott a szemafór. Hé srácok! Csak ne olyan hevesen! Induljon el inkább mindenki a kocsma felé! Hogy miért? Hát csak azért, mert ennek itt a vége! Nincs tovább!!!
...Hm... Mit is mondhatnék én erre a hírre? Én, akinek mindene a rali, és aki ezer szállal kötődött a Suzuki csapathoz? Mit mondhatnék arra, hogy amit az elmúlt négy évben a magyarországi motorsport részleggel közösen teremtettünk - évkönyvek, weboldal (suzuki-sport.hu), naptárak - az egyik pillanatról a másikra nem kell tovább csinálni, mert az egész okafogyottá vált. Kavarognak az érzések bennem és számos olyan mozzanat és pillanat nyer új értelmet, aminek eddig nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget. Azért mert nem lesz belőle több.
Amit azonban itt és most mindenképpen szeretnék elmondani, hogy bármennyire csonkára és dicstelenre sikerült maga a WRC projekt, a Suzuki raliban eltöltött éveihez kapcsolódóan sokmindenre büszke voltam és vagyok.
Egyrészt mindig melegséggel töltött el, amikor a szervizparkban a JWRC sátrak felől magyar szó csapta meg a fülemet. Ilyenkor igazán büszke voltam arra a fiatal magyar szerelőcsapatra, amelyik a JWRC autókon dolgozott fáradhatatlanul, a legmagasabb színvonalon! Amikor más országok fotósaival beszélgettem, szerencsésnek éreztem magam, hogy a Suzuki gyár itt van Magyarországon. Nagy megtiszteltetés volt, hogy a motorsport részlegnél Kelenföldi László bizalmat szavazott nekem, és a természetemből fakadó hiányosságaim (löttyintés:) ellenére, kitartott mellettem és a képeim mellett. Pedig sokszor rezgett a léc... De végül mindig győzött a produkció!!! :) Ennek köszönhetően sok-sok rajongó örömére, éveken át több ezer darab falinaptárt készítettünk közösen "Suzuki Around the World" címmel.
Ezúton is szeretném tehát megköszönni mindazt, amit Tőlük kaptam! A válság végét még senki sem látja, tehát értelmetlen lenne a visszatérésről jóslásokba bocsátkozni. Az autókra vonatkozóan azonban az FIA új szabályai 2010-től lépnek érvénybe, amivel kapcsolatban nekem az az érzésem, hogy a Suzuki távolmaradása sem fog ennél tovább tartani. Reménykedjünk :)
Az alábbi képeken az utolsó, 2009-es "Around the world" naptár fotóit gyűjtöttem össze Nektek, egy-két olyannal kiegészítve, ami számomra volt nagyon kedves. Remélem a búcsúm szépre sikeredett. Hiszen csak úgy szabad...
SX4 WRC - Around the world Calendar 2009
Január
Február
Március
Április
Május
Június
Július
Augusztus
Szeptember
Október
November
December
Suzuki WRC moments 2008
Monte Carlo Rally
Swedish Rally
Mexico Rally
Jordan Rally
Rally Argentina
Rally Italia Sardegna
Rally Acropolis
Rally of Turkey
New Zaeland Rally
Rally Japan
Wales Rally
End of the road...
Szólj hozzá!
Címkék: akció hangulat suzuki 2008 szerviz pódium ugrató sx4 wrc suzuki calndar
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek