WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Válságban a WRC

B. MAX

WRC2009 / Rally Ireland / Gondolatok a szervizparkból

A shakedown előtti estén a Citroen és a Ford is meghívta a média szereplőit egy kis év eleji kézfogóra. Bemutatni nem nagyon kellett senkit senkinek, mert meglehetősen családiasra sikeredett mindkét találkozó. A szemek hamar megszokták, hogy Atkinson nem kékben hanem pirosban pompázik, és Uurmo Aava felbukkanása sem keltett különösebb feltűnést a Ford sátorban. A hivatalos anyagok és információk nem igen tartalmaztak semmi említésre méltót, ezért a legérdekesebb hírekkel és pletykákkal a különböző országból érkezett tudósítók tuti forrásokból származó információi szolgáltak. Nézzünk ezekből egy csokorra valót mindenféle rendszer nélkül.

Atkinson hiába jelentette be nagy dérrel-durral, hogy idén a Citroennel fog versenyezni, azt nem reklámozta, hogy anyagilag mennyire rosszul áll... Ha az ígéreteit nem tudja tartani, még ezzel a versennyel is okozhat némi kárt a francia csapatnak...

 

Aava kilenc versenyen szeretné a Stobart csapat Fordját hajtani 2009-ben, de konkrétan az ő szájából hallottam, hogy jelenleg csupán két versenyre való pénz feszíti a zsebeit. Már csak egy...

Latvalának anyagi problémái nincsenek, de ettől még csonkára is sikerülhetett volna számára az idény. Történt ugyanis, hogy a verseny előtti hétvégén egy autóbalesetnek volt a szenvedő alanya, amit szerencsére sérülés nélkül megúszott.

Hirvonen a Fordnál maximális bizalmat élvez, viszont ez azzal jár, hogy az elvárások sem lehetnének nagyobbak vele szemben. Malcolm Wilson tőle várja, hogy 2009-ben letakarítsa Loeb-öt arról a trónról, ahol a francia öt hosszú éve pöffeszkedik... Ja! És még valami! Mr. Wilson a gyártók versenyében is az élen akar végezni...

 

Ogier körül annak ellenére, hogy megnyerte a Monte Carlo Rally-t még viszonylag nagy a nyugalom, de ez senkit se tévesszen meg, mert a srác már sokkal mélyebben benne van a dolgok sűrűjében, mint amennyire az kívűlről látszik. Arra gondolok, hogy természetesen még Loeb a sztár (és mindörökre az is marad), de előbb utóbb elérkezik az őrségváltás ideje. Sebastien Ogier egy gondosan felépített program része, melyben mindent megkap, hogy a nagy "Seb" távozása után azonnal bevethető legyen... Azért ez nem kevés!

Solberg (Petter) hiánya azt kell, hogy mondjam nem nagyon ráz meg senkit (a szurkolóin kívül), de a Subaru távollétét nehéz lesz megszokni, amikor a szervizparkba látogat az ember. A kékek visszatérésével kapcsolatban hiába próbáltam néhány japán kollégát faggatni, mert többet ők sem tudtak nálam. A kékeknél meglehetősen nagy a baj. Egyrészt azért, mert a Dave Richards vezette Prodrive mindenképpen át akarja csoportosítani az értékeit és az erőforrásait a Forma1 irányába. A vén ravaszdi régóta dédelgetett álma a "Nagycirkusz" porondjára lépni és tartósan ott is maradni, mert a sárból, a porból valamint az eredménytelenségből úgy tűnik elege lett. A világválság éppen kapóra jött számára, mert olyan könnyen és olcsón nem lehetetett az elmúlt években csapatot indítani, mint mostanság. Más kérdés, hogy óriási szemétládának tartom... Nem csupán azért, mert évekig nyelte a Japánok pénzét és cserébe a nullával volt egyenlő az a produkció amit fel tudott felmutatni, ez egy dolog. A nagyobb bajom az vele, hogy 2000-ben kipattant a fejéből, hogy ő lesz az, aki a ralit a TV közvetítések segítségével a Forma1-hez hasonló pénzgyárrá alakítja. Ennek lassan tíz éve... Nem tudom anyagilag számára milyen eredményt hozott ez az időszak, de egy biztos: Írországban 2009-ben, két csapattal indult el a világbajnokság... Abban persze az FIA szerepe és felelőssége sem elhanyagolandó, hogy ez a csodálatos sorozat, olyan mély zsákutcába van, amiből nagyon nehéz és hosszú lesz a visszatérés. Ha egyáltalán lehetséges...

A Suzuki annyival van jobb helyzetben a távozók közül mint a Subaru, hogy az autók és motorok eladása terén mind Japánban, mind pedig a világ más országaiban nagyon masszív eredményekkel rendelkezik. Anyagilag sokkal biztosabb lábakon állnak mint a kékek, és ezeknek a számoknak az eléréséhez a cégnek nem volt szüksége a ralira. A sárga csapat minden technikusát és mérnökét szélnek eresztette, ezért a 2010-es visszatérésre minimális az esély, de 2011-ben talán viszontláthatjuk őket. 

 

A Skodáról lehet a legtöbb pozitívumot elmondani a WRC-n kívüli gyártók közül, mert az új S2000-es Fabia nyilvánvalóan a tökéletes háttérnek és profi munkának az eredménye. Többek között ez volt az egyik ok, ami miatt érdemes lett volna a "Monte"-ra ellátogatni... Legközelebb Norvégiában lesz lehetőségem megnézni mire képes a cseh csapat, ugyanis a PWRC sorozatban a Peugeot lecserélő Sandell ezzel az autóval szeretne bajnokságot nyerni. A Skoda visszatérésével kapcsolatban a világbajnokságra némi bizonytalanságot jelent, hogy a Volkswagen Sirocco WRC-re vonatkozó terveit meg akarják-e tölteni tartalommal Carlos Sainz vezetésével. Egy biztos! A Peugeot-hoz és a Citroen-hez hasonlóan, nulla esély van a házon belüli rivalizálásra. Vagy ez, vagy az.

Többnyire ezek a dolgok kavarogtak a fejemben, miközben a shakedown előtti este a szinte teljesen kihalt szervizparkban sétálgattam. Tudom, hogy nem túl pozitív az a kép amit lefestettem, de higgyétek el, van miért aggódni! Valami megváltozott errefelé, és bizton állíthatom, hogy nem jó irányba. A mostani helyzet szerintem nagyon hasonlít arra a válságra, ami a gruppe B-s autók betiltása után következett. Nincsenek nézők. Eltűntek a hősök. Nem fontosak a tradiciók. Nem hinném, hogy mindezek csak nekem hiányoznak...

 

Szólj hozzá!


Címkék: hangulat 2009 szerviz wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr821161564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása