WRC2009 / Szardínia Rally / Félidő
Óriás közhely: Rohan az idő! De talán éppen azért lett az, mert nagyon igaz. Szinte még érzem az arcomon az ír szelek kellemetlen maflásait, és még mindig összerezzenek a Norvégiában átélt mínusz harmincegy fokban töltött idő emlékétől, de mindennek immár lassan fél éve. Szardínia szigetére lépve félidejéhez érkezett a meglehetősen csonka, tizenkét futamból álló 2009-es rali világbajnoki sorozat.
Ennek apropóján bocsátkoznék némi vészharang kongatásba és apró fejtegetésbe, mint amikor anno az iskolában, a gyatra félévi bizonyítványom okán próbáltak kizökkenteni a lelki nyugalmamból azzal, hogy dörgedelmeket zengtek: Hé! Kispajtás! Nem lesz ez így jó! Kösd már fel végre a gatyád! Mert különben „énekes-halott” sem lesz belőled...
Azok, akik figyelemmel kísérték az eddig lezajlott eseményeket, valószínűleg egyetértenek velem abban, hogy a világnak minimum ki kellene fordulnia a négy sarkából ahhoz, hogy szoros, izgalmas és az utolsó futamig nyílt küzdelemmé alakuljon az idei WRC sorozat.
A Citroën tökéletes csapatmunkájának köszönhetően a franciákat messze elkerülik a műszaki problémák, és a nemzet kis-nagy embere, bizonyos Sebastien Loeb sem tudott még jóllakni az eddig zsinórban megszerzett öt világbajnoki címével. Ezen állításokra számszerű bizonyítékként szolgál, ha az egyéni illetve a gyártók világbajnoki pontversenyére vetünk egy pillantást. Íme!
WRC2009 A pilóták versenyének állása 5 futam után
1. S. LOEB 50 2. D. SORDO 31 3. M. HIRVONEN 30 4. H. SOLBERG 20 5. P. SOLBERG 14 6. M. WILSON 12 7. J-M LATVALA 9
tovább »
6 komment
Címkék: c4 akció hangulat citroen portré 2009 pódium sebastien loeb mikko hirvonen olivier quesnel
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.05.21. 21:43:35
Loeb-höz meg csak annyit, hogy durva kijelentés az, hogy döngöljék már földbe, stb...nem, nem kell őt teljesen leigázni, csak annyira, hogy tudjon még maradandót alkotni, de csak is úgy, ha vért izzadva 1 mp-vel nyeri meg a futamokat, vagy épphogy 1 mp-vel marad le az első helytől. Győzzön továbbra is, csak persze ne állandóan és legyen csata, harc izgalom! Fordhoz pedig kéne egy jókezű pilóta (félreértés ne essék, mostaniak se rosszak), aki tud kimagasló teljesítményt folyamatosan nyújtani. Mert a részeredmények nem rosszak, csak állandósítani kéne őket!
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.05.21. 21:48:43
netracinghu 2009.05.21. 22:13:05
netracinghu 2009.05.21. 22:38:38
:) :) :)
brake 2009.05.21. 23:12:52
A véleményeddel pedig szinte csak egyetérteni lehet,mivel a futamok a versengésről kellene,hogy szóljanak.Bár ha van egy ilyen különleges tehetség a mezőnyben és minden így összeáll mellette,mit lehet tenni?Főleg ilyen megcsappant gyári létszám mellett nem könnyű.
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.05.22. 21:38:15
1. Latvala
2. Hirvonen +39.8
3. Loeb +42.8
4. P. Solberg +46.4
5. Novikov +1:04.7
6. H. Solberg +1:08.2
7. Östberg +1:16.6
8. Sordo +1:37.3
9. Wilson +2:33.8
10. Al Qassimi +2:59.9
…
30. Mayer +15:15.2
Ahogy azt várni lehetett, a Ford és a Citroen is taktikázni kezdett az utolsó szakaszon, hogy a második napnak a legjobb helyekről vágjanak neki. Végül a stratégiai csatát a Citroen nyerte. Sebastien Loeb volt az első aki eljátszotta, hogy közel 23 másodpercig megállt a véghajrában annak érdekében, hogy Hirvonen mögött tudjon maradni.
Nem meglepő Mikko reakciója sem, aki szintén lassított –csak nem eléggé–, de a szakasz végén még így is maradt 3 másodperc előnye. „Komolyan játszadoztam bent (a szakaszon), nem kellett volna ennyit kapnom –mondta a zavart Hirvonen. Ez teljesen az én hibám – nem tudtam, hogy Sebastien ennyire lelassult. Hatalmas hibát követtem el.”
Ilyen körülmények között a Ford azt javasolta Latvalának, hogy a szakaszt a lehető leggyorsabban teljesítse, és tartsa meg az előnyét. Így a második napot 39.8 másodperces előnnyel fogja indítani, és legalább a laza kavics egy részét letakarítja a csapattársa előtt.
A végén Latvala jó képet vágott a helyzethez: „Ha olyan rallyt akarsz nyerni, amilyet mi, akkor meg kell tanulnod első autóként menni az úton, tehát jól látni –mondta a finn. Nem lesz könnyű dolgunk holnap, de az út nem lesz jobban letakarítva nekik holnap, mint nekünk ma. Minden, amit tenni tudok az, hogy megpróbálok nyugodt maradni, és tiszta fejjel nekivágni.”
Loeb természetesen örül a körülményeknek: „Stratégiailag minden jól működött kint –mondta a francia. Az én helyzetemben, első autóként nehéz volt azt megállapítani, hogy mi a jó megoldás a második napra. De most harmadikok vagyunk, és ez biztosan jó. Bár Latvala sokkal van előttünk, tehát nem lesz könnyű bezárni köztünk a rést. A holnapi utak nem olyanok, hogy sokat kell rajtuk takarítani, de vasárnap sokat fog számítani. A tervem a holnapi napra az, hogy a különbséget a lehető legkisebbre próbáljam csökkenteni köztünk. Jobban szeretnék nem vezetni a nap végén – ha ezt a helyet meg tudnám tartani, csak néhány másodperc hátránnyal, az elég lenne vasárnapra.”
Forrás: rallyheart.hu
Utolsó kommentek