WRC2009 / Rally Australia / Pódium
Vihart jósoltam, és be is következett. Ez több értelemben is igaz, de kezdjük most azzal, ami kizárólag a sportra vonatkozik. Soha nem fordult még elő a Rally VB történetében, hogy három versenyző 0,1 mp-en belül álljon az élen, az utolsó nap reggelén!!! Mint tudjuk, ebben közrejátszott a Citroën taktikázása is a második nap végén, de a mi szempontunkból most nem ez a lényeg! Loeb, Sordo és Hirvonen között, huszonhárom(!) gyorsasági szakasz, valamint kettőszáz(!) versenyben teljesített kilométer után (SS6 és SS11 elmaradt), még milliméterekben sem volt mérhető különbség...
Nem szeretném fokozni a fokozhatatlant, de ehhez a csapathoz tartozott még Latvala is, aki a 20. szakasz után vezette a versenyt. Jarri-Matti a 23. szakaszig bírta a nyomást, ekkor egy kanyart túl szűkre vett, és defektet kapott. Ez egyébként ugyanaz a kanyar volt, ahol egy körrel korábban Henning Solberg összeszedte a kerítést és fülét-farkát letörte a Focusnak.
Soha nem látott izgalmak vártak tehát mindenkire, ráadásul a rendezők - merőben szokatlan módon - további tíz szakasszal kedveskedtek a zárónapon.
Latvala hibája idén sokadszorra hozta nehéz helyzetbe Mikko-t. Amellett, hogy egyedül maradt két ellenféllel szemben, a Citroën azt is kisakkozta, hogy ne nekik kelljen az élről indulniuk. Persze benne volt a pakliban, hogy valaki még hibázik, de ezt leszámítva, én már szombat este éreztem, hogy ezek az erőviszonyok már nem egyenlőek. Hirvonennek kellett elsőként a pályákra hajtania, őt Sordo követte, tehát Loeb előtt ketten takarították az ideális íveket...
A napi programba négy szakaszt simán be lehetett volna tervezni, ehelyett én beértem egy olyannal, ami valahol a dzsungel mélyén volt a pálya közepén. Az esőerdő reggeli fényeivel a természet olyat adott, ami szavakkal nehezen visszaadható... A nap hátralévő részében már nem is akartam újabb kanyarokat nézni, akcióképek helyett inkább az arcokra és a hangulatra koncentráltam. A szakaszok rajtjánál, céljában, valamint a Kyogle városka főutcáján összeütött szervizparkban vadásztam a srácokra.
Az utolsó gyorsasági előtt (a TV élőben közvetítette a vasárnapi ebéd mellé...), egy tizennyolc perces gyűjtő szerepelt a programban, ami azért lett beiktatva, mert a TV-s szakaszon megfordították a rajtsorrendet. A versenyzők ez idő alatt a fűben ücsörögve többnyire saját csapattársaik társaságában hangolódtak. A Fordosoknál Latvalán, Henning Solbergen és Matthew Wilson-on már érezni lehetett, hogy tét nélküli kilométerek előtt állnak. Ugyanez mondható el Ogier-ről is, viszont Sordo és Hirvonen még nem engedhettek ki. És Loeb? Ő már úgy nyújtózkodott és hűsölt az árnyékban, mint egy jóllakott oroszlán. A leghosszabb gyorsasági várt rájuk, de egy pillanatig sem kellett aggódnia amiatt, hogy egy huszonkét kilométeres szakaszon Mikko húsz másodperccel gyorsabb lesz nála.
Végül jött a papírforma és hosszú-hosszú idő után, ismét ők pattanhattak az autó tetejére a célban.
A 2009-es Rally Ausztrália megnyeréséhez 99%-os produkció nem lett volna elég! A francia team példás csapatmunkával, okos taktikával, a két pilóta pedig tökéletes végrehajtással és hibátlan versenyzéssel szerezték meg a győzelmet.
Vagy mégsem? Merült fel bennem a kérdés, miután este (már a szállodában) egy sms-ből megtudtam, hogy mindhárom Citroënnél szabálytalanságot talált a műszaki bizottság. Csak ültem a gépem előtt és tanácstalanul nézegettem azt az anyagot, amit négy napig gyűjtögettem és aminek a publikálásán már órák óta dolgoztam. Az egész értéktelenné és értelmetlenné vált, a céldobogó felborult. Az öröm pillanataiban elfogyasztott pezsgő, mámorító nedü helyett, egyszerű alkoholra változott. A képeket nézegetve olyan érzésem támadt, mintha John Travolta és Nicolas Cage parádés mozija, az Ál/Arc került volna WRC díszletek közé. Akik a képeken bánatosak, azoknak nem kellene annak lenniük, akik boldognak látszanak, azok számára mindez érzéki csalódás. Arra a kérdésre, hogy mindez miért alakult így, valahol Franciaországban kellene keresni a választ. A Citroën csapat vezetője Olivier Quesnel személyesen kért elnézést két versenyzőjétől, akiktől viszont soha nem fogjuk megtudni, hogy valójában mit gondolnak arról, hogy miért kellett négy napig életre-halálra száguldozniuk a fák között... Értelmetlenül!
Sokan állunk értetlenül a történtek előtt és számos jogos kérdés is felmerülhet bennünk. Van azonban egy mondás, amire nem válaszokat kell keresni, hanem el kell rajta gondolkodni. Aki szelet vet, vihart arat...
Ugye ismerős?
27 komment
Címkék: baleset ford akció citroen 2009 környezet sebastien loeb daniel sordo mikko hirvonen henning solberg rally australia
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
brake 2009.09.15. 13:05:34
A képekért köszönet,elképesztően jó most az összes!
gecofeco 2009.09.15. 14:56:28
bagoj ur 2009.09.15. 15:43:56
Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.15. 16:03:22
Nagyon karaj képek! grat!
cabrio3er 2009.09.15. 16:31:42
elég lenne egy "kellett"
bocs :)
jó, hogy nem tűntél el! :)
király képek!
Gabez 2009.09.15. 16:37:54
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.15. 16:53:20
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.09.15. 18:56:16
ohh_vazze 2009.09.15. 19:04:13
Grat!
Kovacsla 2009.09.16. 11:57:43
Macibb
B. MAX 2009.09.17. 04:12:56
Nos! A cucc: Nikon D700 kamera, 17-35mm Nikkor 2.8 AF-s optika, 17mm-es gyújtótávolságra állítva.
A beállítások: A zársebesség kapta a prioritást, ami 1/5s volt. Ehhez a gép F3.2-t kalkulált. A gép által mért expozíción és a vaku fényerején manuálisan korrigáltam -1.3Fé-t, illetve -1Fé-t. No autófókusz, és a mozgó téma kézből lekövetve... Valami ilyesmi... Köszi, h erre jártál, remélem tudtam segíteni :)
Üdv,
B.MAX
B. MAX 2009.09.17. 04:15:33
Köszi a korrektúrát :) Ez a gyengém, de szerencsére valaki mindig "beszól" érte :) Valamit lassan bomlaszthatnánk :)
R.
B. MAX 2009.09.17. 04:32:47
Üdv,
B.MAX
B. MAX 2009.09.17. 04:36:10
Üdv,
B.Max
B. MAX 2009.09.17. 04:42:04
Üdv,
B.Max
B. MAX 2009.09.17. 04:44:36
Otthon megkapod!
R.
B. MAX 2009.09.17. 04:50:35
Kedden sorsolás és eredményhirdetés! Deal?
B.Max
B. MAX 2009.09.17. 04:58:49
B.Max
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.17. 11:55:36
Az örök vesztesek és mellétippelők nevében szólva legközelebb csinálhatnánk olyat, mint anno, hogy mindenki kap egy nagyfelbontású képet a futamról! Lécci, lécci, lécciiii...! =)
Nekem máig az a hátterem!
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.17. 11:56:58
Ilyen létezik?? omg
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.17. 16:23:18
www.youtube.com/watch?v=wgsxQLtWHMU&fmt=22
!Maddest! 2009.09.17. 20:36:30
A képek még az eddigieknél is jobbak, a nagylátószög még hozzááad az eddig is kiváló hangulathoz. Remélem még sokáig bepillanthatunk a wrc futamokba ezen a blogon keresztül. Köszönöm az élményt,
Maddest
Utolsó kommentek