WRC Face to Face 2010

Utolsó kommentek

  • edeleny beres: De jó kis blog volt ez, lehet ha időm engedi újra elkezdem olvasni az elejétől :D (2017.01.16. 11:12) Kreatív és Art
  • Montuain Bike RWD Kompressor: Kicsit kackiás. (2012.04.21. 13:06) Örült hajsza Mexikóban
  • IV. (Parkoló) Béla: Ricsi! Az idén folytatod a blogolást, vagy csak a fb-on folytatsz aktív tevékenységet? (2012.01.23. 13:11) Örült hajsza Mexikóban
  • Utolsó 20

WRC Naptár 2011

Kapcsolódj:

Vihar utáni csend

B. MAX

WRC2009 / Rally Australia / Pódium

Vihart jósoltam, és be is következett. Ez több értelemben is igaz, de kezdjük most azzal, ami kizárólag a sportra vonatkozik. Soha nem fordult még elő a Rally VB történetében, hogy három versenyző 0,1 mp-en belül álljon az élen, az utolsó nap reggelén!!! Mint tudjuk, ebben közrejátszott a Citroën taktikázása is a második nap végén, de a mi szempontunkból most nem ez a lényeg! Loeb, Sordo és Hirvonen között, huszonhárom(!) gyorsasági szakasz, valamint kettőszáz(!) versenyben teljesített kilométer után (SS6 és SS11 elmaradt), még milliméterekben sem volt mérhető különbség...

Nem szeretném fokozni a fokozhatatlant, de ehhez a csapathoz tartozott még Latvala is, aki a 20. szakasz után vezette a versenyt. Jarri-Matti a 23. szakaszig bírta a nyomást, ekkor egy kanyart túl szűkre vett, és defektet kapott. Ez egyébként ugyanaz a kanyar volt, ahol egy körrel korábban Henning Solberg összeszedte a kerítést és fülét-farkát letörte a Focusnak.

Soha nem látott izgalmak vártak tehát mindenkire, ráadásul a rendezők - merőben szokatlan módon - további tíz szakasszal kedveskedtek a zárónapon.

Latvala hibája idén sokadszorra hozta nehéz helyzetbe Mikko-t. Amellett, hogy egyedül maradt két ellenféllel szemben, a Citroën azt is kisakkozta, hogy ne nekik kelljen az élről indulniuk. Persze benne volt a pakliban, hogy valaki még hibázik, de ezt leszámítva, én már szombat este éreztem, hogy ezek az erőviszonyok már nem egyenlőek. Hirvonennek kellett elsőként a pályákra hajtania, őt Sordo követte, tehát Loeb előtt ketten takarították az ideális íveket...

A napi programba négy szakaszt simán be lehetett volna tervezni, ehelyett én beértem egy olyannal, ami valahol a dzsungel mélyén volt a pálya közepén. Az esőerdő reggeli fényeivel a természet olyat adott, ami szavakkal nehezen visszaadható... A nap hátralévő részében már nem is akartam újabb kanyarokat nézni, akcióképek helyett inkább az arcokra és a hangulatra koncentráltam. A szakaszok rajtjánál, céljában, valamint a Kyogle városka főutcáján összeütött szervizparkban vadásztam a srácokra.

Az utolsó gyorsasági előtt (a TV élőben közvetítette a vasárnapi ebéd mellé...), egy tizennyolc perces gyűjtő szerepelt a programban, ami azért lett beiktatva, mert a TV-s szakaszon megfordították a rajtsorrendet. A versenyzők ez idő alatt a fűben ücsörögve többnyire saját csapattársaik társaságában hangolódtak. A Fordosoknál Latvalán, Henning Solbergen és Matthew Wilson-on már érezni lehetett, hogy tét nélküli kilométerek előtt állnak. Ugyanez mondható el Ogier-ről is, viszont Sordo és Hirvonen még nem engedhettek ki. És Loeb? Ő már úgy nyújtózkodott és hűsölt az árnyékban, mint egy jóllakott oroszlán. A leghosszabb gyorsasági várt rájuk, de egy pillanatig sem kellett aggódnia amiatt, hogy egy huszonkét kilométeres szakaszon Mikko húsz másodperccel gyorsabb lesz nála.

Végül jött a papírforma és hosszú-hosszú idő után, ismét ők pattanhattak az autó tetejére a célban.

A 2009-es Rally Ausztrália megnyeréséhez 99%-os produkció nem lett volna elég! A francia team példás csapatmunkával, okos taktikával, a két pilóta pedig tökéletes végrehajtással és hibátlan versenyzéssel szerezték meg a győzelmet.

Vagy mégsem? Merült fel bennem a kérdés, miután este (már a szállodában) egy sms-ből megtudtam, hogy mindhárom Citroënnél szabálytalanságot talált a műszaki bizottság. Csak ültem a gépem előtt és tanácstalanul nézegettem azt az anyagot, amit négy napig gyűjtögettem és aminek a publikálásán már órák óta dolgoztam. Az egész értéktelenné és értelmetlenné vált, a céldobogó felborult. Az öröm pillanataiban elfogyasztott pezsgő, mámorító nedü helyett, egyszerű alkoholra változott. A képeket nézegetve olyan érzésem támadt, mintha John Travolta és Nicolas Cage parádés mozija, az Ál/Arc került volna WRC díszletek közé. Akik a képeken bánatosak, azoknak nem kellene annak lenniük, akik boldognak látszanak, azok számára mindez érzéki csalódás. Arra a kérdésre, hogy mindez miért alakult így, valahol Franciaországban kellene keresni a választ. A Citroën csapat vezetője Olivier Quesnel személyesen kért elnézést két versenyzőjétől, akiktől viszont soha nem fogjuk megtudni, hogy valójában mit gondolnak arról, hogy miért kellett négy napig életre-halálra száguldozniuk a fák között... Értelmetlenül!

Sokan állunk értetlenül a történtek előtt és számos jogos kérdés is felmerülhet bennünk. Van azonban egy mondás, amire nem válaszokat kell keresni, hanem el kell rajta gondolkodni. Aki szelet vet, vihart arat...

Ugye ismerős?

 

27 komment


Címkék: baleset ford akció citroen 2009 környezet sebastien loeb daniel sordo mikko hirvonen henning solberg rally australia

A bejegyzés trackback címe:

https://rally-foto.blog.hu/api/trackback/id/tr171383240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.09.15. 12:50:03

Akkor most ki nyert ajándékot? :)

brake 2009.09.15. 13:05:34

Pont ez az amire gondoltam előzőleg,hogy ne a versenyen "kívül?"dőljön el a meccs.Megyek lottózni...
A képekért köszönet,elképesztően jó most az összes!

gecofeco 2009.09.15. 14:56:28

Szép képek, nagyon!

bagoj ur 2009.09.15. 15:43:56

A 15-ös képet hogyan fotóztad? Nagyon szép lett!

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.09.15. 16:03:22

Tök jó, hogy kinn vagy Totalcaron is.

Nagyon karaj képek! grat!

cabrio3er 2009.09.15. 16:31:42

"hogy miért kellett négy napig kellett életre-halálra száguldozniuk a fák között"

elég lenne egy "kellett"

bocs :)

jó, hogy nem tűntél el! :)

király képek!

Gabez 2009.09.15. 16:37:54

Loeb-ék ismernek már, mint fotóst? Nem szoktak lázadozni, amikor kattingatsz közelről? Vagy megszokták már?

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.15. 16:53:20

@Gabez: nem mindenki Raikkönen, hogy fellöki a fotóst, ha az 'intim-szférájába' tolakszik... =P

madbalee 2009.09.15. 18:25:12

AMikor ketten állnak a gép tetején akkor vakuztál?

ohh_vazze 2009.09.15. 19:04:13

Egészen kiváló képek. A nagylátószög és a komponálás pedig félelmetes:-) Ezeken azért rohadtul látszik, hogy ezt csak így érdemes csinálni. Maximálisan le a kalappal!

Grat!

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2009.09.15. 19:40:13

@Gabez: teleobjektív?

A képek hozzák a már megszokott minőséget. Egyszerűen fantasztikus.

Kovacsla 2009.09.16. 11:57:43

A rendőrautós képen az utánfutón két rendőrmotor van? Amiknek csak a kék-fehér kockás betét a megkülönböztető jelzése? Itthon ritkán látni vonóhorgos cégautót :-)

Macibb

Miki WRC · http://evoklub.hu 2009.09.16. 12:04:58

Ricsiiii! És hol van az Evo VI-os?? :)

B. MAX 2009.09.17. 04:12:56

@bagoj ur: Ki kell adnom a kulisszákat... Nincs mese!! :))
Nos! A cucc: Nikon D700 kamera, 17-35mm Nikkor 2.8 AF-s optika, 17mm-es gyújtótávolságra állítva.
A beállítások: A zársebesség kapta a prioritást, ami 1/5s volt. Ehhez a gép F3.2-t kalkulált. A gép által mért expozíción és a vaku fényerején manuálisan korrigáltam -1.3Fé-t, illetve -1Fé-t. No autófókusz, és a mozgó téma kézből lekövetve... Valami ilyesmi... Köszi, h erre jártál, remélem tudtam segíteni :)

Üdv,

B.MAX

B. MAX 2009.09.17. 04:15:33

@cabrio3er: Ciao Pajti!
Köszi a korrektúrát :) Ez a gyengém, de szerencsére valaki mindig "beszól" érte :) Valamit lassan bomlaszthatnánk :)

R.

B. MAX 2009.09.17. 04:32:47

@Gabez: Jófejek a srácok:) De azt azért tudni kell, hogy nem vagyok egy tolakodós alkat. Kivétel Kimi :) de ott is inkább a távolból tartottam őt szemmel. Ritkán vakuzok két centiről a szemükbe, inkább kivárásra játszom. Ez egyébként alap dolog. Ismerni és érezni kell az adott szituációk hangulatát, lélektanát és emberi oldalát. Ők a főszereplők és nekem nem az a dolgom, hogy piaci légyként kellemetlenkedjek, hanem sokkal inkább az, hogy figyeljem és elkapjam azokat a mozdulataikat és érzéseiket, amik az adott szituációban a legkifejezőbbek. Sokszor tesznek gesztusokat annak érdekében, hogy egy kép jól sikerüljön és gyakran váltok velük pár szót, amikor a helyzet engedi. Azt hiszem leginkább Loeb, Henning Solberg és Sordo kedvel ezért a stílusért...

Üdv,

B.MAX

B. MAX 2009.09.17. 04:36:10

@madbalee: Szia! Igen vakuztam a gép tetején volt a villanó. Így utolag azt mondom, hogy talán jobb lett volna levenni a gépről és kábellel jobb kézből eléjük tolni... Ezzel azonban az volt a baj, hogy nagyon sokan tolakodtunk ott az autó előtt és egy ilyen manőverrel elszúrtam volna jónéhány másik fotós képét...

Üdv,

B.Max

B. MAX 2009.09.17. 04:42:04

@Macibb: Szia! Jól láttad, ezek rendőrmotorok. A szerelvénnyel leparkoltak valahol a pályán, majd a pályazáró autók előtt még végigrobogtak a cross motorokkal egy utolsó ellenőrzésre. Erre leginkább azok miatt az állatvédő tüntetők miatt volt szükség, akik két szakaszt is annuláltak. De erről majd később, részletesebben is írok.

Üdv,

B.Max

B. MAX 2009.09.17. 04:44:36

@Miki WRC: Meekee:) Megvannak az öreg vasak ne aggódj! Subaruk és Evo-k egyaránt. Nem mutattak túl nagyot, de dokumentálva vannak. ;)

Otthon megkapod!

R.

B. MAX 2009.09.17. 04:50:35

@BeeTm: Az ajándékot azok között sorsolom ki, akik Mikko-ra adták a voksukat. Ez egyébként egy klassz hátizsák lesz, amin furcsa módon Loeb és Elena aláírása díszeleg:) Ez egy ilyen futam volt:) Azoknak azonban akik Loeb-re szavaztak van egy kis fájdalomdíj:) Közöttük kisorsolok egy Repco Rally Australia 2009 programfüzetet...
Kedden sorsolás és eredményhirdetés! Deal?

B.Max

B. MAX 2009.09.17. 04:58:49

@brake: Köszönöm! :) És a többieknek is, akik erre jártak és volt egy percük, hogy véleményt mondjanak. ... IV. (Parkoló) Béla, ohh_vazze, Gee Halen, Diego46, tamas74... and more

B.Max

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.17. 11:55:36

Richárd!
Az örök vesztesek és mellétippelők nevében szólva legközelebb csinálhatnánk olyat, mint anno, hogy mindenki kap egy nagyfelbontású képet a futamról! Lécci, lécci, lécciiii...! =)
Nekem máig az a hátterem!

sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.09.17. 11:56:58

És egy érdekesség a futamhoz: "A franciák nem kicsit hibáztak a homológ lapokkal, történt ugyanis, hogy az egyik mellékelt képen egy nem homológ alkatrész volt látható. Amikor az ellenőrök megnézték az autókat, így többek közt Loeb győztes Citroenjét is, nem találták ezt a bizonyos alkatrészt, hiszen a helyén a megfelelő homológ tartóelem volt beszerelve. Viszont így nem egyeztek az autók papírjai magukkal az autókkal, ezért a versenyzőket nem zárták ugyan ki, de időbüntetést szabtak ki rájuk."

Ilyen létezik?? omg

!Maddest! 2009.09.17. 20:36:30

Esetleg itt az oldalon is fent lesznek az Evo Vi-osok?
A képek még az eddigieknél is jobbak, a nagylátószög még hozzááad az eddig is kiváló hangulathoz. Remélem még sokáig bepillanthatunk a wrc futamokba ezen a blogon keresztül. Köszönöm az élményt,

Maddest