WRC2009 / Catalunya Rally / Asi
SS15 La serra d’Almos 1
Ez egy csöppnyi, és rövidke szakasz (4.11 km), de annál fontosabb mérföldkő mindannyiunk számára! Íme az eredmény és azonnal láthatóvá válik, hogy miért mondom ezt!
1. Loeb | Citroen C4 WRC | 2:37.8 |
2. Sordo | Citroen C4 WRC | +0.6 |
3. Hirvonen | Ford Focus WRC | +0.9 |
4. Latvala | Ford Focus WRC | +1.3 |
5. P.Solberg | Citroen C4 WRC | +2.8 |
6. Ogier | Citroen C4 WRC | +2.9 |
7. Villagra | Ford Focus WRC | +6.2 |
8. H.Solberg | Ford Focus WRC | +6.2 |
9. ASI | Mitsubishi Lancer N4 | +8.1 |
10. Wilson | Ford Focus WRC | +8.2 |
11. Rautenbach | Citroen C4 WRC | +9.1 |
12. Al Qassimi | Ford Focus WRC | +10.1 |
13. Brynildsen | Skoda Fabia S2000 | +10.6 |
14. Snobeck | Peugeot 307 WRC | +13.7 |
Ez az az eredménylista, ami után Aschenbrenner Györgynek, SOHA SENKINEK EBBEN AZ ÉLETBEN NEM KELL TÖBBET BEBIZONYÍTANIA Magyarországon, hogy képes bárkivel felvenni a versenyt, ha raliautóba ül!
Négy WRC és egy top Super2000-es autó pilótája morfondírozhat el azon, hogy minek annyi lóerő az autójukba... De nem csak nekik van min törni a fejüket, hanem azoknak is, akik még a mocskolódáson kívül, semmi láthatót és értékelhetőt nem tettek le a magyar ralisportban az asztalra. Viszont arra bármikor képesek, hogy tények és konkrétumok nélkül üvöltsék bele a világba, a hazugságaikat csak azért, mert az ügyetlenkedésük másképp nem palástolható.
Azok, akik ezen versenyen mögötte végeztek, és azok is, akik csak nagy csatában és némi szerencsével tudták őket megverni, egy életre megtanulták és kizárólag elismeréssel fogják emlegetni a „bakonyi betyár” nevét. Pedig akikről most beszélek, nem azon a szinten művelik ezt a sportot, mint az otthoniak... A világbajnokságon kizárólag jó autók és profi körülmények jelenthetik a sikert mindenki számára. Aki viszont gyors, azt itt nem pocskondiázzák. Asi pedig Spanyolországban nagyon gyors volt. Becsülettel odatette magát, ahogy ezt itthon már megszokhattuk Tőle. Többször is előfordult, hogy három FIA ellenőr állt az autója mellett a szervizparkban. Ha jól tudom, összesen öt ilyen személy jut a teljes mezőnyre... A verseny után csavarjaira szedték a Mitsubishit, belenéztek a váltóba, a differenciálműbe és milliméterről-milliméterre átvizsgálták a turbót. Amikor azonban azt látták, hogy minden szabályos, még egyszer gratuláltak neki az eredményéhez.
Biztosan ismerősen cseng számotok is a francia navigátor, Denis Giraudet neve. Ő diktálta az itinert Brynildsennek, aki a Super2000-es Skodával a legnagyobbat meccselte Asival. Szerintem Mr. Giraudet, az egykori világbajnok Didier Auriol mellett látott már egyet s mást, és ha valaki neki fejtörést vagy meglepetést tud okozni, az nem lehet ügyetlen. A francia navigátor nyugodtan mondhatom, hogy három napon keresztül Asival feküdt, és vele is kelt :) Abba nem is akarok belegondolni, hogy mi lett volna vele akkor, ha Asiék nem kapnak húsz másodperc büntetést azért, mert eltévedtek a szervizparkban és még tizet egy korai rajt miatt... Ezek voltak azok a bosszantó és gyermeteg hibák, amik mellett az öröm pillanataiban sem mehettem el szó nélkül. Ezen a szinten ez nem fér bele! Nem a szőrszálat akarom ezzel hasogatni, de ezeknek a dolgoknak is a helyükre kell kerülniük, nem csak az ezüstéremnek! Ahogy én Asit ismerem oda is fognak.
Most azonban szeretném megosztani Veletek, azt az élményt, ami számomra a legtöbbet adta és jelentette ezen a hétvégén.Történetem a 16. gyorsasági szakaszhoz kapcsolódik (Riudecanyes). Ez volt az utolsó nap azon szakasza, amit a TV közvetítéseknek köszönhetően talán Ti is sokan láthattatok. A pálya azon pontján ahol én álltam, egy olyan körforgalom volt, amit két hatalmas, emberekkel tömött domboldal szegélyezett. Jópár ezer fanatikus szurkoló előtt kellett elfordulnia a mezőnynek.
Asi itt bemutatott produkciója, eddig ismeretlen érzést váltott ki belőlem. Pedig már voltam néhány VB futmon 1997 óta... Ahogy emberünk megérkezett ehhez a kanyarhoz, majd amolyan magyaros vagánysággal beesett, és végig a gázon állva centizve a szalagkorlátot távozott... Hááát srácok! Abban a pár másodpercben minden benne volt, amit csak a rali adhat meg a számunkra. Asi olyan önfeledten élvezte a szúguldást és a versenyt, mint ahogy a vastagon hóval borított Bakonyban szokta, azokon a téli éjszakákon, amikor mindenki más az igazak álmát alussza :) Valahányszor eszembe jut, ahogy ebben a kanyarban a ralit szerető és értő közönség ovációval és tapssal köszönti őt, mindannyiszor végigfut a hideg a hátamon. És tudom, hogy az övén is :)
Én, személy szerint ezekkel a képekkel és ezzel a cikkel szeretnék köszönetet mondani neki ezért az érzésért. És sokminden másért is, aminek köszönhetően a barátomnak hívhatom. Több mint tíz hosszú esztendő után, most éreztem először a világbajnokságon, hogy büszkén állhatok oda amellé az autó mellé, amin a magyar zászló van. Köszönet érte barátom!
65 komment
Címkék: 2009 asi akcio portre catalunya rally
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.06. 15:38:14
Ez kellett nekünk, kellett a magyar rallys társadalomnak és kellett Asinak is!
Remélem sokan látják ezt a negatív szektorból és még Petike is!
Ez a rally kéremszépen, nem az itthoni alibizés (tisztelet a kivételeknek, mert azért van pár)!
Az ilyen fantasztikus emberek miatt büszke magára most mindaz, aki magyar és aki imádja a rallyt és vele együtt az egyik meghatározó alakját, Asit!
Profizmus, precizitás, hatalmas akarat és lelkierő! Ezek kellettek neki, mert nem mindenki, sőt, nagyon kevesen vitték volna ezt véghez azok után, amit Ő(k) kaptak itthon... de most megmutatták, hogy csak találgatások voltak!
GRATULÁLOK!!!
Capulet 2009.10.06. 15:56:21
Senki mást nem tapsoltak meg ennyire mint őt. Talán Ogier-t még.
Remélen sokan olvassák ezt a blogot, mert Asi most végre mindenkinek bebizonyította, hogy nem csak itthon tudja a WRC-ket elverni, hanem a VB-n is!!!!
Amúgy nagyon szeretem olvasni a blogodat, de ezt mondtan is neked a szervízben.
Sajnos az én képeim nem lettek ilyen jók, úgy látszik hogy a navigálás jobban megy mint a fotózás.
Ezt még tanulnom kell.
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.10.06. 15:59:28
SZÍVBŐL GRATULA NEKIK ÉS ILYEN LEGYEN A FOLYTATÁS IS!!!
Norbi /// Ladaracing 2009.10.06. 16:07:42
Remélem, hogy nem ez volt az utolsó Vb-s szereplése.
proflex 2009.10.06. 16:35:05
Auriol csak egyszer volt világbajnok, 1994-ben Toyota Celica St185-tel:-)
Gratula ASI-nak!!!
vivax 2009.10.06. 16:38:55
Rigghead 2009.10.06. 16:48:45
gratulálok!
Grifter 2009.10.06. 18:07:41
martong 2009.10.06. 18:12:05
Eddig is szerettem Asi vezetését de amit ott művelt... az igencsak ottvolt.
Még sok ilyen WRC-s szereplést! :)
B. MAX 2009.10.06. 18:15:44
Thanks and Sorry
B.MAX
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.06. 18:15:46
B. MAX 2009.10.06. 18:28:30
Valóban nem írtam konkrétan le, hogy Asi milyen eredményt ért el a versenyen, de azt hiszem a szakasz eredményét ennél jobban nem kell elmagyaráznom. A szakasz száma, neve, hossza és a tizedmásodpercekben megadott különbség elégnek kellene, hogy legyen ahhoz, hogy senki ne keveredjen össze... Azt azért még szeretném elmondani, hogy ez a blog inkább fotóblog semmint hírportál, és a szövegeimben elsősorban arra törekszem, hogy a hangulatból és az élményből juttassak hozzátok, a bárhol máshol megtalálható adathalmaz helyett.
Köszönöm a véleményed és hogy itt jártál. Remélem amellett amit hiányoltál, olyan dolgot is találtál ami kedvedre való. :)
Gyere máskor is és maradj kritikus !!! :)
Grifter 2009.10.06. 18:28:31
@sirchimboak: Thcx, pont ennyi hiányzott a világossághoz :)
brake 2009.10.06. 18:33:09
A fotókért pedig köszönet.Élőben ezt látni/hallani nem semmi lehetett.Ezek után látunk még nagyobb csodát is tőle úgy érzem.
örökszkeptikus 2009.10.06. 18:41:40
örökszkeptikus 2009.10.06. 18:47:56
Matthäus25 2009.10.06. 18:57:28
KariKa 2009.10.06. 19:16:00
Menni kell, bazdmeg, nem pofázni.
Tipikus csoffadt gyógyegér lehetsz, aki 46-tal megy a belső sávban, aztán pampogsz, ha megelőz valaki.
Ülj be életedben egyszer egy versenyautóba, aztán gyere vissza ugatni.
Hú, de mérges lettem, elnézést.
B. MAX 2009.10.06. 19:16:05
Hans Weijs Jr. : Nagyon jól megy a srác, lehetne ömlengeni róla is! De ez a cikk most nem róla szól. Róla cikkezzenek Hollandiában. Sőt! Ezen a napon, az én blogomon, sem Hirvonen, sem Loeb sem Sordo és senki a világon nem érdekes a számunkra. Mi itt és most, annak szeretnénk együtt örülni, amit Asi ért el. A többiekkel foglalkozom az év másik 364 napján...
A kritikákkal pedig semmi baj, csak legyen objektív.
Mond el máskor is a véleményed, és maradj örökszkeptikus :))))
Üdv,
B-MAX
B. MAX 2009.10.06. 19:18:42
Ezer köszönet!
B.MAX
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.06. 19:41:08
A szabályosságról csak annyit, ahogy B.Max is említette, állandó ellenőrzés alatt voltak, és nem értem miért írod azt, hogy ezzel az autóval, meg szabályos autóval?? Tény, hogy a Matics salgón összetört kasztniját kapta meg, tette bele minden cuccát (motor, váltó), de ez miért hiba??? Látod, lenyilatkozta, hogy olyan ellenőrzések vannak, ahol a hazai N4 fele megdőlne... de ő nem dőlt meg, mert szabályos volt minden! Felesleges találgatásoknak meg nincs értelme, mert alaptalanok és nem bizonyítottak, a rosszakarás meg már ismerős magyar mentalitás!
u.i.: fájó és elszomorító dolog, hogy egy ilyen fantasztikus eredmény után az örömben és a büszkeségben még vannak olyan emberek, akik most is fúrják ezt az egész Asi-ügyet!... nem unalmas már?? Hiszen most bizonyítékot kaptatok! Olyan az egész, mint ha a hideg vízre mondanám azt, hogy forró! Szánalmas!
Palikné Marski Anikó 2009.10.06. 20:08:51
Ostoba Palik László!
Evil1979 2009.10.06. 20:17:35
Jó képek, jó írás.
Ahogy olvastam attól kirázott a hideg!
Szép volt Asi, gyerünk tovább!!!
www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2009.10.06. 20:30:35
www.szem.tv
Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.10.06. 20:46:19
Nem jól van ez így.
lacarally 2009.10.06. 20:53:50
paker 2009.10.06. 20:55:06
paker 2009.10.06. 20:58:26
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.06. 20:59:27
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.06. 21:07:17
Senki nem említette senkivel sem egy lapon Asit, csak elmondtuk és a tények bizonyítják, hogy fantasztikus eredményt ért el! Ezt miért kell ócsárolni?? Talán fáj Neked, Nektek, hogy ez az eredmény megszületett?? Vagy talán a személy fáj, aki elérte ezt?? Nyitott kérdéseket hagytok csak, konkrét választ semmire sem adtok!
Azzal meg végképp nem értek egyet, hogy azért, mert pár ember ezen a futamon nem indult, azért ez a hely nem is oly' értékes!! Tudod Te mit beszélsz?? Akkor például a Debrecen is jogtalanul volt bajnok, mert a Fradi nb1 b-s volt?? Vagy most mivan?? Semmit nem von le az eredményből az, hogy kik indultak itt és kik nem! A jelen helyzetnek kell megfelelni, a jelen helyzetben kell helytállni, nem pedig teóriákat felállítani, mert mint tudjuk, a ha-val kezdődő mondatoknak nincs értelmük! SzabóG eredményéhez nem fűznék semmit, az is kapott ekkora felhajtást, mint ez, csak ő egy 99%ban elfogadott ember, amíg Asi csak 60%ban (példa volt, megkövezni nem kell a számokért).
Szóval tényekkel támasszunk alá álláspontokat, ne teóriákkal, feltételezésekkel meg "ha úgy lett volna"-kkal!
Pajkos kisdömper 2009.10.06. 21:11:16
nikó 78 2009.10.06. 22:22:49
megint 2009.10.06. 23:59:56
Grt Asinak!
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.10.07. 06:44:08
morcosboci 2009.10.07. 07:54:34
joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.10.07. 08:24:39
Kár hogy a blogger a verseny végeredményét nem tette nyilvánossá.
(Sokan nem ismerik a rallye versenyeket, a végén még azt gondolják, Asi a 9. helyen végzett ...)
Stuntman Mike 2009.10.07. 10:15:01
..nem is kellemetlen, hanem ciki :)
Stuntman Mike 2009.10.07. 10:16:43
Stuntman Mike 2009.10.07. 10:24:40
Hajrás ASI !
gecofeco 2009.10.07. 10:45:05
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.07. 12:53:55
Ez a Turán féle 307 WRC
Guld Péter 2009.10.07. 12:56:51
Nekünk lehet, hogy furcsán hangzik, mert az OB-n ez nem megszokott dolog, DE! A világbajnoki sorozatok, legyen az akármi, nem azok a sorozatok, amelyeken idő előtt kiengednek a versenyzők. Ezeken a viadalokon kockás zászló után még legfeljebb 200 méteren keresztül 110%-ot nyújtanak a résztvevők. Furcsán hangzik tudom, de az igazság. A magyar rallye elitnek kéretik emailben elküldeni a mellékelt időlistát!
Köszönjük Richárd
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.07. 22:21:52
Itt a Mester és Asi! ;-)
duen.hu/kepek/foto/091004_catalunya/DuEn_Catalunya2009_BL023.jpg
B. MAX 2009.10.08. 11:15:22
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.08. 12:22:02
Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2009.10.08. 19:22:22
JoeMiller 2009.10.09. 03:50:14
-egy gyári S1600-as autonak ezeken a pályákon el kell vernie az N4-eseket, ha nem igy van és nincs müszaki gond sem, akkor fakezü a pilota. (suly/loerö arány, féktáv)
-nem akarom bántani a régi nagy öregeket, de mind "kiváltságosak" voltak a maguk idejében. Asi egy olyan kategoriában a legjobb, ahol a legtöbben vannak azonosnak mondhato technikai feltételekkel.
-remek eredmény, remek blog, remek képekkel.
...és ezt nem azért írom, mert szerencsére a "föszereplök" a barátaim, de köszönöm nekik!
JoeMiller 2009.10.09. 04:06:52
brake 2009.10.09. 08:18:37
Amúgy is sok a hozzászólás ehhez,de most a legtöbb kommentes bejegyzés lesz ricsinek ezen a blogon azt hiszem.:))
Várható volt,hogy felüti a fejét a becsmérlő szavak tömkelege is.Szerencsére még mindig "kultúr" megjelenésben.Tovább ne fajuljon és a legjobb marad.
Tommi 2009.10.10. 00:07:33
Azért ezzel vitatkoznék. Ranga László 1995-ös 3. helye a San Marino Rally-ról az smafu?
B. MAX 2009.10.10. 12:09:51
Thanks
B.Max
sirchimboak - matthew.gecs[kukac]gmail.com (törölt 2009.10.10. 21:14:39
Csöpögtess nekünk egy kicsit pls! =)
IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2009.10.15. 14:26:35
(@B. MAX-nak kellett mail-ban felhívnia a figyelmem, hogy nyertem.)
Köszönöm szépen! Tuti kis táska. :)
Itt tényleg bárki nyerhet. :)
cabrio3er 2009.10.16. 10:58:31
kezdek türelmetlen lenni! :)
B. MAX 2009.10.16. 11:07:00
Jövök srácok hamarosaaaan! Iszonyat meloban vagyok, de ha meglátjátok mivel, tuti bűnbocsánatot nyerek:)
Remélem...
Még 1 pici kitartááás :)
Thanks!
B.Max
B. MAX 2009.10.16. 11:09:05
Peace
cabrio3er 2009.10.16. 12:26:53
mindig ezt a dumát adod elő :))) mások hányszor hiszik el? :)))
ok, ok, türelmes vagyok még egy kicsit :))
Utolsó kommentek