WRC2010 / Neste Rally Finland / Háttér
Nem hittem a szememnek, amikor a Finn Rali rajtlistját böngésztem és Juha Kankkunenhez értem. A négyszeres világbajnok neve mellett ráadásul a Stobart csapat neve és Ford Focus WRC szerepelt...
Idén egyszer már Portugáliában is felbukkant az öreg, ám akkor azt hittem, hogy egy historic autó volánja mögött csupán a múlt emlékeit próbálja előcsalni az emlékezetéből Nicky Grist-el az oldalán. Szép volt Juha! Igazán szép!
Ebben lehetett is valami, viszont Finnországban a 12-es rajtszám már egy teljesen új történetet ígért. A legenda visszatért!
Persze nyilvánvaló volt, hogy nem egy új sorozat veszi ezennel kezdetét, hanem egy fantasztikus versenyzői karrier és egy legendás sportember kapott egy elegáns esélyt arra, hogy a nagysághoz méltó módon köszönhessen el a rajongóktól.
Juha Kankkunen négy világbajnoki címe mellett egy két lábon járó legendája a ralivilágnak. Személye a Gruppe B-s korszakban már meghatárzója volt a világbajnoki futamoknak, majd szenvedő alanya volt a Toyota emlékezetes kizárásának. Kankkunen pályafutása egészen a WRC-s időkig nyúlt el, és ezzel a hosszú időszakkal a személye, mint egy híd kötötte össze a régmúlt időket Burns-el, Makinen-el, McRae-vel és Grönholmmal.
KKK mélykék Focus WRC-jén hatalmas Neste felirat dominált, ami azt is elárulja, hogy ennek a szép búcsúnak a feltételeit a verseny főszponzora, a Finn Olajtársaság teremtette meg.
Annak, aki az autót kicsit jobban szemügyre vette, egy másik felirat is szemet szúrhatott, ugyanis a szélvédő tetején futó matricára „Rally of the Thousand Tales” üzenet került (Az Ezer Történet Ralija). A szójáték alapjául az eredeti szöveg, vagyis a Thousand Lakes Rally (Ezer Tó Rally) szolgált.
Meg kell említenem, hogy Kankkunen egészségi állapotához kapcsolódóan az utóbbi években számtalan aggodalomra okot adó hír kapott szárnyra, melyeknek alapját az alkoholhoz fűződő függőségi viszonya táplálta. Ezeknek a sötét kamráknak a feltárása nem tartozik rám és biztos vagyok benne, hogy az igazi szurkolókat sem ezek a dolgok érdeklik vele kapcsolatban.
Bízzunk benne, hogy azzal a remek autózással amit 2010-ben hazai közönség előtt produkált, nem csupán azt mutatta meg, hogy még 53 évesen is csodálatos autóversenyző, hanem azt is, hogy egy olyan ember, aki a hibái és gyengeségei mellett is méltó arra a szeretetre, ami hazájában és a családjában körülveszi őt.
Utolsó kommentek