WRC2010 / Mexikó Rally / Super2000
Fáradt vagyok. A hotel kellemes, de a net botrányosan lassú (3-5kb/sec)... A Közép-európai időhöz képest hét óra az eltolódás, ami folyamatos versenyfutásra kényszerít az idővel. Bánt, hogy nem tudok időben képeket és anyagokat feltenni Nektek a blogra, de sajnos vannak prioritások, amiket nem rúghatok fel, és vannak határok is, amiket nem tolhatok ki jobban, mint amire képes vagyok.
A teszt meglehetősen jól sikerült, én legalábbis elégedetten távoztam a pálya mellől. Ezzel szemben voltak jópáran a részvevők közül, akiknek alaposan meggyűlt a bajuk az 5km hosszú szakasz egy-egy trükkösebb pontjával. A fotózáshoz legkedvezőbb helyek kiválasztásához jól jött a korábban megszerzett helyismeret. Ez olyannyira igaz, hogy ennek köszönhetően az egyik ilyen kellemetlen ponton jónéhány érdekességnek lehettem a tanúja. A rajttól négy kilométerre, egy vízátfolyás keresztezte a gyorsasági szakaszt. A feladat leküzdése nem tűnt megoldhatatlannak, amíg csak a WRC-k csobbantak bele a vízbe. Latvaláék minden egyes alkalommal, amikor egy tempós balkanyar után megérkeztek a patakhoz, valósággal szétrobbantották a békésen csordogáló vízfolyást. A nagy happening és pancsolás azonban csak addig tartott, ameddig a Super2000-es kategória csillogó-villogó masinái is zöld utat nem kaptak a pályán.
A kistesók ugyanolyan bátran rontottak rá a vízre, mint a bratyók, de ugye ismerős a mondás Jupiterrel? Amit neki szabad, azt másnak nem feltétlenül.
Ezen a versenyen és ebben a kategóriában, csupán két gyártó, a Skoda és a Ford képviseltette magát igazán hangsúlyosan, de előbbieken látszott, hogy van már némi tapasztalatuk hasonló körülmények között. Ezzel szemben a Ford vadiúj üdvöskéjét ezzel az extrém extrém szituációval viszonylag könnyen zavarba lehetett hozni. Mondom ezt annak dacára, hogy Monte Carlo-ból biztosan nem véletlenül távoztak győzelemmel. Az új Fiesta meglehetősen fürgének látszik mind az egyenesekben, mind pedig a kanyarokban.
Az autóról kialakulóban lévő képet Prokop, Kosciuszko és Xevi Pons produkciója formálta. Velük szemben a két Skodát Nasser Al-Attiyah és Eyvind Brynildsen hajtotta. Egyik brigádot sem sorolnám a szívbajosak közé, ha a gázadást tekintjük feladatnak.
A nagy hév és a lendület az első pillanattól kezdve jelen volt mindkét oldalon, de a teszten a Fiesta még nem bizonyult méltó ellenfélnek. A patakon való átkelést követően előbb a lengyel Kosciuszko, majd nem sokkal később a cseh Prokop is megpihent egy kicsit. Mindkét autó vízbe csobbanását rekkedtes hörgés, majd nagy csend követte. Az új Fiestánál légzési nehézségek támadtak. A cseh srác szerencsésebb volt, mert neki csupán pár percet kellett a pályán vesztegelnie, viszont Kosciuszko több mint fél órán keresztül bújkált az őt lefröcskölni igyekvő versenytársak elöl.
A dolog végül mindenféle külső segítség nélkül, szinte varázsütésre oldódott meg, amikor Kosciuszko sokadik próbálkozására a Fiesta köhögött egy sort, majd nagyot sóhajtott és beindult.
Ebben a pillanatban velem is valami hasonló történik, csak ellentétes előjellel. Mert ahelyett, hogy frissen és üdén a folytatásra koncentrálnék ásítok egy hatalmasat, majd magamra húzom a takarót és bubukáló üzemmódra váltok :-)
Sziasztok Srácok! Folyt. köv.
Mikko még egy kicsit le van maradva :-)
R-Style :-)
Good morning Mexico!
A patak előtti balos
A "patak előtti balos" előtti balos :-)
A patak után még egy szappanos pocsolyában kellett elfordulni
Latvala robbant
Viva Mexico!!!
Brynildsen könyörtelen, de a Skoda állta a sarat
Édeskettes - Prokop és Kosciuszko
Henning, Henning! A teszt után a Focus elejét újra kellett építeni...
Ken Block bemutatja: A szépség és a szörnyeteg :-)
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek